Komunikacja marketingowa na rynku internetowym
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 235260-D |
| Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
| Nazwa przedmiotu: | Komunikacja marketingowa na rynku internetowym |
| Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
| Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań (społecznych, biznesowych, technologicznych) komunikacji marketingowej w zmieniającym się otoczeniu. Student zna proces projektowania komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Student zna formy i narzędzia komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i analizować uwarunkowania skutecznej komunikacji marketingowej, Student potrafi zaprojektować kampanię komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Student analizować wyniki komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Kompetencje społeczne: Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji z wykorzystaniem najnowszych technologii komunikacyjnych. Student rozumie potrzebę i przestrzega zasad etycznego działania na rynku internetowym. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-21 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy (Test jednokrotnego wyboru.): 20.00% inne (Zadania wykonywane podczas zajęć): 20.00% projekty (Kampanii promocyjnej - grupy 4-6 osób.): 60.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 30% |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
| Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy (Test jednokrotnego wyboru.): 20.00% inne (Zadania wykonywane podczas zajęć): 20.00% projekty (Kampanii promocyjnej - grupy 4-6 osób.): 60.00% Odsetek nieobecności, powyżej którego nie zalicza się przedmiotu (nie dot. wykładów) wyrażony odsetkiem godzin, powyżej którego wyklucza się osiągnięcie efektów uczenia się: 30% |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
| Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
| Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
