Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Services Management on International Market

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235231-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Services Management on International Market
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for GLO - masters
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

After completing the course students:

1. know services' attributes and understand their influence on service organizations' management and marketing

2. know instruments influencing competitive position of service organizations

3. are aware of national/regional environment dependence of services.

Umiejętności:

After completing the course students:

1. are able to study business opportunities on international service markets

2. are able to design a new international service venture

3. are able to study customers' service quality perception.

Kompetencje społeczne:

After completing the course students:

1. improve their understanding of sharing knowledge and ability to work in teams

2. appreciate intercultural aspects of services internationalization

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Service sector, the biggest one in terms of employment and GDP in the developed economies and worldwide deserves a place in managerial education. The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Pełny opis:

The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Normann, Service Management, Strategy and Leadership in Service Business, Wiley, Chichester, 2002;

Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing, People, Technology, Strategy, Global Edition,, Pearson, 2011.

Literatura uzupełniająca:

P. Mudie, A. Pirre, Services Marketing Management, Third edition, Elsevier, 2006;

R.P. Fisk, S.J. Grove, J. John, Interactive Service Marketing, Houghton Miffin Company, 2008;

Design Thinking. Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value, T. Lockwood (ed.), Allworth Press, 2009.

4. D. Hesmondhalgh, The Cultural Industries, Sage, 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

inne: 10.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Service sector, the biggest one in terms of employment and GDP in the developed economies and worldwide deserves a place in managerial education. The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Pełny opis:

The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Normann, Service Management, Strategy and Leadership in Service Business, Wiley, Chichester, 2002;

Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing, People, Technology, Strategy, Global Edition,, Pearson, 2011.

Literatura uzupełniająca:

P. Mudie, A. Pirre, Services Marketing Management, Third edition, Elsevier, 2006;

R.P. Fisk, S.J. Grove, J. John, Interactive Service Marketing, Houghton Miffin Company, 2008;

Design Thinking. Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value, T. Lockwood (ed.), Allworth Press, 2009.

4. D. Hesmondhalgh, The Cultural Industries, Sage, 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

inne: 10.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Service sector, the biggest one in terms of employment and GDP in the developed economies and worldwide deserves a place in managerial education. The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Pełny opis:

The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Normann, Service Management, Strategy and Leadership in Service Business, Wiley, Chichester, 2002;

Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing, People, Technology, Strategy, Global Edition,, Pearson, 2011.

Literatura uzupełniająca:

P. Mudie, A. Pirre, Services Marketing Management, Third edition, Elsevier, 2006;

R.P. Fisk, S.J. Grove, J. John, Interactive Service Marketing, Houghton Miffin Company, 2008;

Design Thinking. Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value, T. Lockwood (ed.), Allworth Press, 2009.

4. D. Hesmondhalgh, The Cultural Industries, Sage, 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

inne: 10.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Service sector, the biggest one in terms of employment and GDP in the developed economies and worldwide deserves a place in managerial education. The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Pełny opis:

The course is aimed at presenting and discussing the major challenges facing service companies' managers, specifically those offering services to international customers. Some of these challenges are universal for all service organizations, while many others are branch and country/region specific.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Normann, Service Management, Strategy and Leadership in Service Business, Wiley, Chichester, 2002;

Ch. Lovelock, J. Wirtz, Services Marketing, People, Technology, Strategy, Global Edition,, Pearson, 2011.

Literatura uzupełniająca:

P. Mudie, A. Pirre, Services Marketing Management, Third edition, Elsevier, 2006;

R.P. Fisk, S.J. Grove, J. John, Interactive Service Marketing, Houghton Miffin Company, 2008;

Design Thinking. Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value, T. Lockwood (ed.), Allworth Press, 2009.

4. D. Hesmondhalgh, The Cultural Industries, Sage, 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

inne: 10.00%

projekty: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0