Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Strategy (CEMS)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 234351-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global Strategy (CEMS)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 7.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Charakterystyka przedmiotu:

Tylko dla studentów CEMS

Efekty uczenia się:

Wiedza:

The student understands multidimensional perspective influencing business decision making in a multinational corporation

The student understands the role of competitive and corporate advantage in the success of global strategy

The student knows the most important cross-border strategies and their prerequisites

Umiejętności:

The student is able to identify global business opportunities and challenges

The student is able to apply innovative solutions to complex business strategies and opportunities

The student is capable of choosing appropriate strategies for internationalisation of a business

Kompetencje społeczne:

The student develops the capabilities of working in a team.

The student learns to assume leadership responsibility and accountability for the ethical and cultural frameworks in which leadership is exerted.

The student is capable of solving ethical dilemas in international business

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course adresses the issues of how companies operate in global markets from corporate and firm context. The course examines the key issues in strategic management: achieving and sustaining competitive advantage on international markets, value creation for various stakeholders; ethical dimensions of strategic frameworks.

Pełny opis:

To create informed participants in the creation and implementation of international and global strategy in the present global political and social context.

Literatura:

Literatura podstawowa:

V.K. Jain, Global Strategy in the Connected Economy, Routledge, 2016.

Ph. Lasserre, Global Strategic Management, Macmillan Education, 2018.

C.W.L. Hill, International Business: Competing in the Global Marketplace, McGrawHill, 2021.

Literatura uzupełniająca:

S.T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberger, International Business: The New Realities, Pearson Education, 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mirosław Jarosiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course adresses the issues of how companies operate in global markets from corporate and firm context. The course examines the key issues in strategic management: achieving and sustaining competitive advantage on international markets, value creation for various stakeholders; ethical dimensions of strategic frameworks.

Pełny opis:

To create informed participants in the creation and implementation of international and global strategy in the present global political and social context.

Literatura:

Literatura podstawowa:

V.K. Jain, Global Strategy in the Connected Economy, Routledge, 2016.

Ph. Lasserre, Global Strategic Management, Macmillan Education, 2018.

C.W.L. Hill, International Business: Competing in the Global Marketplace, McGrawHill, 2021.

Literatura uzupełniająca:

S.T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberger, International Business: The New Realities, Pearson Education, 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course adresses the issues of how companies operate in global markets from corporate and firm context. The course examines the key issues in strategic management: achieving and sustaining competitive advantage on international markets, value creation for various stakeholders; ethical dimensions of strategic frameworks.

Pełny opis:

To create informed participants in the creation and implementation of international and global strategy in the present global political and social context.

Literatura:

Literatura podstawowa:

V.K. Jain, Global Strategy in the Connected Economy, Routledge, 2016.

Ph. Lasserre, Global Strategic Management, Macmillan Education, 2018.

C.W.L. Hill, International Business: Competing in the Global Marketplace, McGrawHill, 2020.

Literatura uzupełniająca:

S.T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberger, International Business: The New Realities, Pearson Education, 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mirosław Jarosiński, Małgorzata Szafranowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course adresses the issues of how companies operate in global markets from corporate and firm context. The course examines the key issues in strategic management: achieving and sustaining competitive advantage on international markets, value creation for various stakeholders; ethical dimensions of strategic frameworks.

Pełny opis:

To create informed participants in the creation and implementation of international and global strategy in the present global political and social context.

Literatura:

Literatura podstawowa:

V.K. Jain, Global Strategy in the Connected Economy, Routledge, 2016.

Ph. Lasserre, Global Strategic Management, Macmillan Education, 2018.

C.W.L. Hill, International Business: Competing in the Global Marketplace, McGrawHill, 2020.

Literatura uzupełniająca:

S.T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberger, International Business: The New Realities, Pearson Education, 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0