Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Leadership (CEMS)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 234291-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Global Leadership (CEMS)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty wyłączone z badania kolizji
Punkty ECTS i inne: 7.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Charakterystyka przedmiotu:

Tylko dla studentów CEMS

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Understands essential global leadership challenges

2. Is aware of his/her own culture.

3. Understands the relationship between cultures, diversity and leadership.

4. Knows the concept of global leadership

Umiejętności:

1. Is able to work in international team.

2. Is competent in interacting with different cultures.

3. Can benefit from diversity.

Kompetencje społeczne:

1. Is open to different points of view.

2. Is aware of stereotypes.

3. Is ready to work abroad.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Miroński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The main objectives of the course are:

1. building a global leadership competence.

2. creating awareness of one's own culture.

3. fostering appreciation of diverse backgrounds.

4. increasing competence in interacting with people from different cultures.

Pełny opis:

The main focus of this course is on leading people in global, international and cross- cultural settings. It should prepare you for assuming global or international leadership positions. A variety of teaching methods designed to stimulate class participation and interaction with course content will be used. The course combines theoretical and experiential learning through the use of, case studies, group projects, class discussions, on-line participation and lectures. The educational model in this course involves new roles for both professor and students. The student leaves the traditional passive behavior of a knowledge recipient to become an active participant of the learning construction. Rather than behaving as an expert in their area, the professor will take on the responsibility of a tutor, facilitator and guide of the teaching-learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Global Leadership Practice (2014), B. Gehrke, M-T. Claes (ed.), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. S.L. McShane, M.A. Von Glinow (2018), Organizational Behavior, McGraw Hill.

2. D.C. Thomas, M.F. Peterson (2018), Cross-Cultural Management, Sage.

Publikacje własne:

Jacek MIROŃSKI, Homo administratus czyli człowiek w naukach o zarządzaniu.,2013

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

projekty: 35.00%

studia przypadków: 35.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The main objectives of the course are:

1. building a global leadership competence.

2. creating awareness of one's own culture.

3. fostering appreciation of diverse backgrounds.

4. increasing competence in interacting with people from different cultures.

Pełny opis:

The main focus of this course is on leading people in global, international and cross- cultural settings. It should prepare you for assuming global or international leadership positions. A variety of teaching methods designed to stimulate class participation and interaction with course content will be used. The course combines theoretical and experiential learning through the use of, case studies, group projects, class discussions, on-line participation and lectures. The educational model in this course involves new roles for both professor and students. The student leaves the traditional passive behavior of a knowledge recipient to become an active participant of the learning construction. Rather than behaving as an expert in their area, the professor will take on the responsibility of a tutor, facilitator and guide of the teaching-learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Global Leadership Practice (2014), B. Gehrke, M-T. Claes (ed.), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. S.L. McShane, M.A. Von Glinow (2018), Organizational Behavior, McGraw Hill.

2. D.C. Thomas, M.F. Peterson (2018), Cross-Cultural Management, Sage.

Publikacje własne:

Jacek MIROŃSKI, Homo administratus czyli człowiek w naukach o zarządzaniu.,2013

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

projekty: 35.00%

studia przypadków: 35.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Miroński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The main objectives of the course are:

1. building a global leadership competence.

2. creating awareness of one's own culture.

3. fostering appreciation of diverse backgrounds.

4. increasing competence in interacting with people from different cultures.

Pełny opis:

The main focus of this course is on leading people in global, international and cross- cultural settings. It should prepare you for assuming global or international leadership positions. A variety of teaching methods designed to stimulate class participation and interaction with course content will be used. The course combines theoretical and experiential learning through the use of, case studies, group projects, class discussions, on-line participation and lectures. The educational model in this course involves new roles for both professor and students. The student leaves the traditional passive behavior of a knowledge recipient to become an active participant of the learning construction. Rather than behaving as an expert in their area, the professor will take on the responsibility of a tutor, facilitator and guide of the teaching-learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Global Leadership Practice (2014), B. Gehrke, M-T. Claes (ed.), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. S.L. McShane, M.A. Von Glinow (2018), Organizational Behavior, McGraw Hill.

2. D.C. Thomas, M.F. Peterson (2018), Cross-Cultural Management, Sage.

Publikacje własne:

Jacek MIROŃSKI, Homo administratus czyli człowiek w naukach o zarządzaniu.,2013

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

projekty: 35.00%

studia przypadków: 35.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The main objectives of the course are:

1. building a global leadership competence.

2. creating awareness of one's own culture.

3. fostering appreciation of diverse backgrounds.

4. increasing competence in interacting with people from different cultures.

Pełny opis:

The main focus of this course is on leading people in global, international and cross- cultural settings. It should prepare you for assuming global or international leadership positions. A variety of teaching methods designed to stimulate class participation and interaction with course content will be used. The course combines theoretical and experiential learning through the use of, case studies, group projects, class discussions, on-line participation and lectures. The educational model in this course involves new roles for both professor and students. The student leaves the traditional passive behavior of a knowledge recipient to become an active participant of the learning construction. Rather than behaving as an expert in their area, the professor will take on the responsibility of a tutor, facilitator and guide of the teaching-learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Global Leadership Practice (2014), B. Gehrke, M-T. Claes (ed.), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. S.L. McShane, M.A. Von Glinow (2018), Organizational Behavior, McGraw Hill.

2. D.C. Thomas, M.F. Peterson (2018), Cross-Cultural Management, Sage.

Publikacje własne:

Jacek MIROŃSKI, Homo administratus czyli człowiek w naukach o zarządzaniu.,2013

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00%

projekty: 35.00%

studia przypadków: 35.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0