Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innovation Management in an Enterprise

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 234081-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Innovation Management in an Enterprise
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for MET - masters
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Students understand the differences between innovation and invention and innovation diffusion, and they know how to measure innovation capabilities and performance of companies.

2. Students know the most important models of an innovation process as well the most important creativity techniques.

3. Students understand the difference between an overall company strategy and an innovation strategy.

Umiejętności:

1. Students can evaluate innovation capabilities and performance of a company.

2. Students can identify the ways of acquiring innovations by companies.

3.Students can identify the external sources of the founds for innovation, and they can explore the possibilities of making use the funds in a company.

Kompetencje społeczne:

1. Students can gather data/information that are essential to evaluate innovation capabilities and performance of companies.

2. Students know how to make use of data/information to prepare case studies of innovation strategies.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation.

Pełny opis:

The course is aimed at discussing the most important determinants of innovation activity in enterprises as well as issues concerning innovation strategy formulation, the economic evaluation of innovative undertakings and managing an innovation project.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

Dodgson M., Gann D, Salter A, The Management of Technoloical Innovation. Startegy adn Practise, Oxford University press, Oxford/New York 2008

Trott P., Innovation Management and New Product Development Financial Times/Prentice Hall 2002

Literatura uzupełniająca:

Articles from Harvard Business Review

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation.

Pełny opis:

The course is aimed at discussing the most important determinants of innovation activity in enterprises as well as issues concerning innovation strategy formulation, the economic evaluation of innovative undertakings and managing an innovation project.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

Dodgson M., Gann D, Salter A, The Management of Technoloical Innovation. Startegy adn Practise, Oxford University press, Oxford/New York 2008

Trott P., Innovation Management and New Product Development Financial Times/Prentice Hall 2002

Literatura uzupełniająca:

Articles from Harvard Business Review

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kamil Kraj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation.

Pełny opis:

The course is aimed at discussing the most important determinants of innovation activity in enterprises as well as issues concerning innovation strategy formulation, the economic evaluation of innovative undertakings and managing an innovation project.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

Dodgson M., Gann D, Salter A, The Management of Technoloical Innovation. Startegy adn Practise, Oxford University press, Oxford/New York 2008

Trott P., Innovation Management and New Product Development Financial Times/Prentice Hall 2002

Literatura uzupełniająca:

Articles from Harvard Business Review

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 25.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation.

Pełny opis:

The course is aimed at discussing the most important determinants of innovation activity in enterprises as well as issues concerning innovation strategy formulation, the economic evaluation of innovative undertakings and managing an innovation project.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

Dodgson M., Gann D, Salter A, The Management of Technoloical Innovation. Startegy adn Practise, Oxford University press, Oxford/New York 2008

Trott P., Innovation Management and New Product Development Financial Times/Prentice Hall 2002

Literatura uzupełniająca:

Articles from Harvard Business Review

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 25.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 25.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0