Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 234080-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student rozumie różnice między innowacją a inwencją oraz dyfuzją innowacji oraz zna sposoby pomiaru innowacyjności przedsiębiorstw. 2. Student zna najważniejsze modele procesu innowacji oraz techniki kreatywności. 3. Rozumie różnicę między ogólną strategią firmy a strategią innowacji. Umiejętności: 1. Student potrafi ocenić poziom innowacyjności przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi wskazać sposoby pozyskiwania innowacji przedsiębiorstwa. 3. Student potrafi przygotować ocenę projektu innowacyjnego przedsiębiorstwa. Kompetencje społeczne: 1. Student potrafi gromadzić informacje niezbędne do oceny innowacyjności przedsiębiorstw. 2. Student potrafi wykorzystać informacje do opracowania studiów przypadków w zakresie strategii innowacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Pindelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zarządzanie innowacjami, R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk- Bunkowska, A.Moczała, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014. Zarządzanie innowacjami, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice 2003. Literatura uzupełniająca: J.Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006; A.Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. B.Bojewska, Zarządzanie innowacjami jako źródło przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, SGH, Warszawa 2009. S.Łobejko, Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2010. A.Skowronek - Mielczarek, Efektywność organizacji sieciowych i miary ich innowacyjności, [w:] Innowacje w organizacjach sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, red. B.Bojewska, OW SGH, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Pindelski, Robert Strelau | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zarządzanie innowacjami, R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk- Bunkowska, A.Moczała, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014. Zarządzanie innowacjami, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice 2003. Literatura uzupełniająca: J.Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006; A.Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. B.Bojewska, Zarządzanie innowacjami jako źródło przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, SGH, Warszawa 2009. S.Łobejko, Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2010. A.Skowronek - Mielczarek, Efektywność organizacji sieciowych i miary ich innowacyjności, [w:] Innowacje w organizacjach sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, red. B.Bojewska, OW SGH, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Stanisław Łobejko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zarządzanie innowacjami, R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk- Bunkowska, A.Moczała, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014. Zarządzanie innowacjami, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice 2003. Literatura uzupełniająca: J.Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006; A.Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. B.Bojewska, Zarządzanie innowacjami jako źródło przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, SGH, Warszawa 2009. S.Łobejko, Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2010. A.Skowronek - Mielczarek, Efektywność organizacji sieciowych i miary ich innowacyjności, [w:] Innowacje w organizacjach sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, red. B.Bojewska, OW SGH, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Barbara Bojewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest omówienie najważniejszych uwarunkowań działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, jak również zagadnień dotyczących formułowania strategii innowacyjnej, oceny ekonomicznej przedsięwzięć innowacyjnych oraz zarządzania projektem innowacyjnym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zarządzanie innowacjami, R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk- Bunkowska, A.Moczała, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014. Zarządzanie innowacjami, Harvard Business Review, Wyd. Helion, Gliwice 2003. Literatura uzupełniająca: J.Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006; A.Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. B.Bojewska, Zarządzanie innowacjami jako źródło przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, SGH, Warszawa 2009. S.Łobejko, Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2010. A.Skowronek - Mielczarek, Efektywność organizacji sieciowych i miary ich innowacyjności, [w:] Innowacje w organizacjach sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, red. B.Bojewska, OW SGH, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.