Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Euromarketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 233240-D Kod Erasmus / ISCED: 04.7 / (0414) Marketing i reklama
Nazwa przedmiotu: Euromarketing
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MSG
Punkty ECTS i inne: 1.50 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Charakterystyka otoczenia na rynku Unii Europejskiej dla działań marketingowych przedsiębiorstw. Eurokonsument - stopień zróżnicowania popytu i zachowania się nabywców w krajach Unii Europejskiej. Strategie marketingowe i swoistość działań marketingowych (produkt, cena, promocja, dystrybucja) firm na rynku Unii Europejskiej.

Pełny opis:

Przedmiot "Euromarketing" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje charakterystykę uwarunkowań i swoistość działań marketingowych na rynku Unii Europejskiej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.K. Nowakowski (red.), Eurobiznes, SGH, Warszawa, 2008; A.Sznajder, Euromarketing, Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999; M. Komor, Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej, C.H. Beck, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

M. Szymura-Tyc (red.), International marketing in Europe, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2012; M. Komor, Segmentacja europejskich konsumentów według teorii stylu życia, "Marketing i rynek", 2011, nr 7; M.Bartosik, Reklama na eurorynku, "Marketing w Praktyce", maj 2001; A.Grzesiuk, Dystrybucja na rynkach Unii Europejskiej, "Marketing w Praktyce", grudzień 2000; J.W.Wiktor, Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania, Wydawnictwo AE w Krakowie, 2005.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych na rynku Unii Europejskiej.

2. Student dysponuje wiedzą dotyczącą swoistości marketingu na rynku Unii Europejskiej.

3. Student zna nowe tendencje w zakresie euromarketingu

Umiejętności:

1. Student potrafi zidentyfikować możliwości zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej dzięki zastosowaniu właściwych działań marketingowych.

2. Student potrafi dokonać analizy i sformułować programy marketingowe uwzględniające swoistość rynku Unii Europejskiej.

3. Student umie myśleć logicznie, analizować i dokonywać syntezy

Kompetencje społeczne:

1. Student umie pracować w grupie, pod presją czasu oraz w warunkach ograniczonej informacji.

2. Student wykazuje umiejętność podejmowania decyzji w zakresie strategii marketingowych na eurorynku

Metody i kryteria oceniania:

egzamin testowy: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Zarzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Zarzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.