Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Quantitative Methods in Management (CEMS)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 233081-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Quantitative Methods in Management (CEMS)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Knows concepts related to descriptive statistics and statistical inference in business management.

Knows basic concepts related to econometric modelling in business management.

Knows basic concepts related to linear programming in business management.

Knows basic concepts related to decision making proces in business management.

Umiejętności:

The use of more advanced formulas and tools in Excel (e.g. Solver, Analysis Toolpack), Gretl as well as the fundamentals of R/Python software.

Problem solving skills in business decision-making.

Critical thinking in business decision-making.

The use of statistical, econometrical, linear programming and decision-making techniques in business-management.

Kompetencje społeczne:

Ability to work in a team.

Leadership skills.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

The course Quantitative Methods in Management provides a simple introduction to basic and intermediate mathematical and statistical techniques needed in business management. It focuses on applying quantitative techniques to real-world applications. Whereas theoretical basis is essential to understand the concepts and methods used, it is limited to the necessary minimum and the emphasis is given to case studies.

Pełny opis:

The main objective of this course is to provide students with adequate knowledge of a quantitative nature, including relevant techniques and tools, for solving managerial decision problems. This objective is accomplished not only through laying necessary theoretical base, but mainly through an extensive use of practical scenarios in the learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, Jeffrey D. Camm, James J. Cochran, Quantitative Methods for Business, Cengage Learning, 2018.

Literatura uzupełniająca:

Glyn Burton, George Carrol, Stuart Wall, Quantitative Methods for Business & Economics, Second Edition, Financial Times-Prentice Hall, 2001.

Barry Render, Ralph M. Stair Jr., Michael E. Hanna, Quantitative Analysis for Management, Prentice Hall, 2011.

Paolo Brandimarte, Quantitative Methods: An Introduction for Business Management, John Wiley & Sons, 2011.

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, An introduction to management science, Thomson South Western, 2005.

Publikacje własne:

Marek Radzikowski, Leszek Balcerowicz, The Case for a Targeted Criticism of the Welfare State, W: Cato Journal,2018;

Marek RADZIKOWSKI, dr Mieczysław Groszek, An assessment of direct and indirect liabilities of Polish banks AD 2015,2015;

Marek Radzikowski, Kontrowersje w postrzeganiu kredytów w walutach obcych w Polsce i ich weryfikacja w ujęciu ekonomiczno-finansowym, W: Ekonomia - Wroclaw Economic Review,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 35.00%

referaty/eseje: 35.00%

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Radzikowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

The course Quantitative Methods in Management provides a simple introduction to basic and intermediate mathematical and statistical techniques needed in business management. It focuses on applying quantitative techniques to real-world applications. Whereas theoretical basis is essential to understand the concepts and methods used, it is limited to the necessary minimum and the emphasis is given to case studies.

Pełny opis:

The main objective of this course is to provide students with adequate knowledge of a quantitative nature, including relevant techniques and tools, for solving managerial decision problems. This objective is accomplished not only through laying necessary theoretical base, but mainly through an extensive use of practical scenarios in the learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, Jeffrey D. Camm, James J. Cochran, Quantitative Methods for Business, Cengage Learning, 2018.

Literatura uzupełniająca:

Glyn Burton, George Carrol, Stuart Wall, Quantitative Methods for Business & Economics, Second Edition, Financial Times-Prentice Hall, 2001.

Barry Render, Ralph M. Stair Jr., Michael E. Hanna, Quantitative Analysis for Management, Prentice Hall, 2011.

Paolo Brandimarte, Quantitative Methods: An Introduction for Business Management, John Wiley & Sons, 2011.

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, An introduction to management science, Thomson South Western, 2005.

Publikacje własne:

Marek Radzikowski, Leszek Balcerowicz, The Case for a Targeted Criticism of the Welfare State, W: Cato Journal,2018;

Marek RADZIKOWSKI, dr Mieczysław Groszek, An assessment of direct and indirect liabilities of Polish banks AD 2015,2015;

Marek Radzikowski, Kontrowersje w postrzeganiu kredytów w walutach obcych w Polsce i ich weryfikacja w ujęciu ekonomiczno-finansowym, W: Ekonomia - Wroclaw Economic Review,2018

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 35.00%

referaty/eseje: 35.00%

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

The course Quantitative Methods in Management provides a simple introduction to basic and intermediate mathematical and statistical techniques needed in business management. It focuses on applying quantitative techniques to real-world applications. Whereas theoretical basis is essential to understand the concepts and methods used, it is limited to the necessary minimum and the emphasis is given to case studies.

Pełny opis:

The main objective of this course is to provide students with adequate knowledge of a quantitative nature, including relevant techniques and tools, for solving managerial decision problems. This objective is accomplished not only through laying necessary theoretical base, but mainly through an extensive use of practical scenarios in the learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, Jeffrey D. Camm, James J. Cochran, Quantitative Methods for Business, Cengage Learning, 2018.

Literatura uzupełniająca:

Glyn Burton, George Carrol, Stuart Wall, Quantitative Methods for Business & Economics, Second Edition, Financial Times-Prentice Hall, 2001.

Barry Render, Ralph M. Stair Jr., Michael E. Hanna, Quantitative Analysis for Management, Prentice Hall, 2011.

Paolo Brandimarte, Quantitative Methods: An Introduction for Business Management, John Wiley & Sons, 2011.

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, An introduction to management science, Thomson South Western, 2005.

Publikacje własne:

Marek RADZIKOWSKI, dr Mieczysław Groszek, An assessment of direct and indirect liabilities of Polish banks AD 2015,2015;

Marek Radzikowski, Kontrowersje w postrzeganiu kredytów w walutach obcych w Polsce i ich weryfikacja w ujęciu ekonomiczno-finansowym, W: Ekonomia - Wroclaw Economic Review,2018;

Marek Radzikowski, Leszek Balcerowicz, The Case for a Targeted Criticism of the Welfare State, W: Cato Journal,2018 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Several years of professional experience using econometrics in both public and private sector.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 35.00%

referaty/eseje: 35.00%

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Radzikowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

The course Quantitative Methods in Management provides a simple introduction to basic and intermediate mathematical and statistical techniques needed in business management. It focuses on applying quantitative techniques to real-world applications. Whereas theoretical basis is essential to understand the concepts and methods used, it is limited to the necessary minimum and the emphasis is given to case studies.

Pełny opis:

The main objective of this course is to provide students with adequate knowledge of a quantitative nature, including relevant techniques and tools, for solving managerial decision problems. This objective is accomplished not only through laying necessary theoretical base, but mainly through an extensive use of practical scenarios in the learning process.

Literatura:

Literatura podstawowa:

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, Jeffrey D. Camm, James J. Cochran, Quantitative Methods for Business, Cengage Learning, 2018.

Literatura uzupełniająca:

Glyn Burton, George Carrol, Stuart Wall, Quantitative Methods for Business & Economics, Second Edition, Financial Times-Prentice Hall, 2001.

Barry Render, Ralph M. Stair Jr., Michael E. Hanna, Quantitative Analysis for Management, Prentice Hall, 2011.

Paolo Brandimarte, Quantitative Methods: An Introduction for Business Management, John Wiley & Sons, 2011.

David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, An introduction to management science, Thomson South Western, 2005.

Publikacje własne:

Marek RADZIKOWSKI, dr Mieczysław Groszek, An assessment of direct and indirect liabilities of Polish banks AD 2015,2015;

Marek Radzikowski, Kontrowersje w postrzeganiu kredytów w walutach obcych w Polsce i ich weryfikacja w ujęciu ekonomiczno-finansowym, W: Ekonomia - Wroclaw Economic Review,2018;

Marek Radzikowski, Leszek Balcerowicz, The Case for a Targeted Criticism of the Welfare State, W: Cato Journal,2018 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Several years of professional experience using econometrics in both public and private sector.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 35.00%

referaty/eseje: 35.00%

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0