Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analizy rynku metodami ilościowymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 233040-S
Kod Erasmus / ISCED: 11.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0542) Statystyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Analizy rynku metodami ilościowymi
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MIS
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Znać zasady analizy danych marketingowych.

Znać i rozumieć podstawowe pojęcia stosowane w analizie rynku.

Wiedzieć jak przygotować dane rynkowe do zastosowania metod wielowymiarowej analizy statystycznej.

Umiejętności:

Zaplanować i praktycznie przeprowadzić wybrane analizy marketingowe.

Zastosować właściwe narzędzia i procedury analizy statystycznej do rozwiązania określonego problemu marketingowego.

Zinterpretować otrzymane wyniki ilościowe i dokonać ich krytycznej oceny.

Kompetencje społeczne:

Nabyć zdolność do modelowania złożonych zjawisk rynkowych.

Nabyć zdolność do kreatywnej analizy problemów związanych z kształtowaniem polityki przedsiębiorstwa.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Antczak, Izabela Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Patrz semestralny plan zajęć.

Pełny opis:

Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem.

Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011;

M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca:

D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Patrz semestralny plan zajęć.

Pełny opis:

Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem.

Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011;

M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca:

D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Patrz semestralny plan zajęć.

Pełny opis:

Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem.

Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011;

M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca:

D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Antczak, Izabela Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Patrz semestralny plan zajęć.

Pełny opis:

Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem.

Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011;

M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca:

D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Patrz semestralny plan zajęć.

Pełny opis:

Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem.

Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011;

M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca:

D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0