Analizy rynku metodami ilościowymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 233040-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.2
|
Nazwa przedmiotu: | Analizy rynku metodami ilościowymi |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MIS |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Znać zasady analizy danych marketingowych. Znać i rozumieć podstawowe pojęcia stosowane w analizie rynku. Wiedzieć jak przygotować dane rynkowe do zastosowania metod wielowymiarowej analizy statystycznej. Umiejętności: Zaplanować i praktycznie przeprowadzić wybrane analizy marketingowe. Zastosować właściwe narzędzia i procedury analizy statystycznej do rozwiązania określonego problemu marketingowego. Zinterpretować otrzymane wyniki ilościowe i dokonać ich krytycznej oceny. Kompetencje społeczne: Nabyć zdolność do modelowania złożonych zjawisk rynkowych. Nabyć zdolność do kreatywnej analizy problemów związanych z kształtowaniem polityki przedsiębiorstwa. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Antczak, Izabela Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem. Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011; M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Literatura uzupełniająca: D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: projekty: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem. Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011; M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Literatura uzupełniająca: D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: projekty: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem. Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011; M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Literatura uzupełniająca: D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: projekty: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Antczak, Izabela Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem. Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011; M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Literatura uzupełniająca: D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: projekty: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka wybranych metod statystyki wielowymiarowej (wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi) oraz przedstawienie sposobów wykorzystania wyników analiz statystycznych w zarządzaniu marketingiem. Program: Obejmuje przedstawienie zasad i metody prowadzenia analizy danych marketingowych oraz sposobów wykorzystania wyników w zarządzaniu marketingiem. Omawiane metody są ilustrowane przykładami zaczerpniętymi z praktyki badawczej rynku polskiego i rynków międzynarodowych. Wykłady dostarczają podstawowych umiejętności w zakresie pozyskiwania danych marketingowych, ich analizy oraz interpretacji wyników, które są niezbędne w zarządzaniu marketingiem przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Analiza klienta, SPSS Polska, Kraków 2011; M. Rószkieiwcz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013. Literatura uzupełniająca: D.Morrisin, wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990; T.Panek, Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa 2009; M.Strzyżewska, M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: projekty: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.