Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business Process Management (CEMS)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232781-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business Process Management (CEMS)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zrozumienie istoty i znaczenia podejścia procesowego w zarządzaniu

Znajomość terminologii zarządzania procesami

Znajomość podstawowych metodyk i narzędzi IT zarządzania procesami

Znajomość zasad i metod modelowania architektury procesowej organizacji, definiowania, wdrażania i usprawniania procesów

Znajomość uwarunkowań organizacyjnych zarządzania procesami

Umiejętności:

Umiejętność formułowania i definiowania problemów zarządzania procesami

Umiejętność modelowania architektury procesowej organizacji

Umiejętność mapowania procesów

Umiejętność definiowania mierników procesów

Umiejętność wdrażania podejścia procesowego w organizacji

Kompetencje społeczne:

Umiejętność kreatywnego poszukiwania problemów

Umiejętność analizy i syntezy złożonych zagadnień

Umiejętność pracy zespołowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The primary objective of the course is to prepare students to act as owners or architects of processes in an organization. The course assumes that all the participants have the basic knowledge of general management. The course will employ different methodologies to accomplish this goal: lectures, readings, case discussions, projects, presentations and write-ups.

Participants of the course will be aware of the place of business process management in the management of the organization. The broad review of problems of business process management and proposed solutions will be discussed.

The Business Process Management course is a hard skills? course available to SGH CEMS MIM students in their second term. The course has been built in a way that will enable students to acquire theoretical knowledge and see its practical application. Various teaching methods will be applied and students will perform different activities in order to better enhance learning of the topic. Students will wor

Pełny opis:

The main goals of the course are:

1. determining the role of business process in value delivery

2. determining the place of business process management in the management of the organization

3. familiarization with the problems of business process management

4. presentation of business process management methods

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Weske M., ?Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures?, Springer, Berlin 2019

Literatura uzupełniająca:

1. Business Process Management Workshops: BPM 2011 International Workshops, Clermont-Ferrand, France, August 29, 2011, Revised Selected Papers

2. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Information Systems, Jan vom BrockeMichael Rosemann, 2010

Publikacje własne:

Michał Trocki, Mateusz Juchniewicz, Social responsibility of projects ? the essence and results of survey,W: red. prof. Janusz Teczke, dr hab. Piotr Buła, Management in the time of networks, cross-cultural activities and flexible organizations,2017;

Emil Bukłaha, Mateusz Juchniewicz, Deterministic concepts and models of project scheduling ,W: red. Michał Trocki, Paweł Wyrozębski, Project planning and scheduling : tools and good practices,2017;

Mateusz Juchniewicz, dr Joanna Rzempała, dr Małgorzata Skweres-Kuchta, Initiating and Defining a Sustainable Project on the Example of Rare Disease Therapy, W: European Research Studies Journal,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 20.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Juchniewicz, Paweł Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The primary objective of the course is to prepare students to act as owners or architects of processes in an organization. The course assumes that all the participants have the basic knowledge of general management. The course will employ different methodologies to accomplish this goal: lectures, readings, case discussions, projects, presentations and write-ups.

Participants of the course will be aware of the place of business process management in the management of the organization. The broad review of problems of business process management and proposed solutions will be discussed.

The Business Process Management course is a hard skills? course available to SGH CEMS MIM students in their second term. The course has been built in a way that will enable students to acquire theoretical knowledge and see its practical application. Various teaching methods will be applied and students will perform different activities in order to better enhance learning of the topic. Students will wor

Pełny opis:

The main goals of the course are:

1. determining the role of business process in value delivery

2. determining the place of business process management in the management of the organization

3. familiarization with the problems of business process management

4. presentation of business process management methods

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Weske M., ?Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures?, Springer, Berlin 2019

Literatura uzupełniająca:

1. Business Process Management Workshops: BPM 2011 International Workshops, Clermont-Ferrand, France, August 29, 2011, Revised Selected Papers

2. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Information Systems, Jan vom BrockeMichael Rosemann, 2010

Publikacje własne:

Michał Trocki, Mateusz Juchniewicz, Social responsibility of projects ? the essence and results of survey,W: red. prof. Janusz Teczke, dr hab. Piotr Buła, Management in the time of networks, cross-cultural activities and flexible organizations,2017;

Emil Bukłaha, Mateusz Juchniewicz, Deterministic concepts and models of project scheduling ,W: red. Michał Trocki, Paweł Wyrozębski, Project planning and scheduling : tools and good practices,2017;

Mateusz Juchniewicz, dr Joanna Rzempała, dr Małgorzata Skweres-Kuchta, Initiating and Defining a Sustainable Project on the Example of Rare Disease Therapy, W: European Research Studies Journal,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 20.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The primary objective of the course is to prepare students to act as owners or architects of processes in an organization. The course assumes that all the participants have the basic knowledge of general management. The course will employ different methodologies to accomplish this goal: lectures, readings, case discussions, projects, presentations and write-ups.

Participants of the course will be aware of the place of business process management in the management of the organization. The broad review of problems of business process management and proposed solutions will be discussed.

The Business Process Management course is a hard skills? course available to SGH CEMS MIM students in their second term. The course has been built in a way that will enable students to acquire theoretical knowledge and see its practical application. Various teaching methods will be applied and students will perform different activities in order to better enhance learning of the topic. Students will wor

Pełny opis:

The main goals of the course are:

1. determining the role of business process in value delivery

2. determining the place of business process management in the management of the organization

3. familiarization with the problems of business process management

4. presentation of business process management methods

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Weske M., ?Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures?, Springer, Berlin 2019

Literatura uzupełniająca:

1. Business Process Management Workshops: BPM 2011 International Workshops, Clermont-Ferrand, France, August 29, 2011, Revised Selected Papers

2. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Information Systems, Jan vom BrockeMichael Rosemann, 2010

Publikacje własne:

Michał Trocki, Mateusz Juchniewicz, Social responsibility of projects ? the essence and results of survey,W: red. prof. Janusz Teczke, dr hab. Piotr Buła, Management in the time of networks, cross-cultural activities and flexible organizations,2017;

Mateusz Juchniewicz, dr Joanna Rzempała, dr Małgorzata Skweres-Kuchta, Initiating and Defining a Sustainable Project on the Example of Rare Disease Therapy, W: European Research Studies Journal,2021;

Emil Bukłaha, Mateusz Juchniewicz, Deterministic concepts and models of project scheduling ,W: red. Michał Trocki, Paweł Wyrozębski, Project planning and scheduling : tools and good practices,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 20.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Juchniewicz, Paweł Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The primary objective of the course is to prepare students to act as owners or architects of processes in an organization. The course assumes that all the participants have the basic knowledge of general management. The course will employ different methodologies to accomplish this goal: lectures, readings, case discussions, projects, presentations and write-ups.

Participants of the course will be aware of the place of business process management in the management of the organization. The broad review of problems of business process management and proposed solutions will be discussed.

The Business Process Management course is a hard skills? course available to SGH CEMS MIM students in their second term. The course has been built in a way that will enable students to acquire theoretical knowledge and see its practical application. Various teaching methods will be applied and students will perform different activities in order to better enhance learning of the topic. Students will wor

Pełny opis:

The main goals of the course are:

1. determining the role of business process in value delivery

2. determining the place of business process management in the management of the organization

3. familiarization with the problems of business process management

4. presentation of business process management methods

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Weske M., ?Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures?, Springer, Berlin 2019

Literatura uzupełniająca:

1. Business Process Management Workshops: BPM 2011 International Workshops, Clermont-Ferrand, France, August 29, 2011, Revised Selected Papers

2. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Information Systems, Jan vom BrockeMichael Rosemann, 2010

Publikacje własne:

Michał Trocki, Mateusz Juchniewicz, Social responsibility of projects ? the essence and results of survey,W: red. prof. Janusz Teczke, dr hab. Piotr Buła, Management in the time of networks, cross-cultural activities and flexible organizations,2017;

Mateusz Juchniewicz, dr Joanna Rzempała, dr Małgorzata Skweres-Kuchta, Initiating and Defining a Sustainable Project on the Example of Rare Disease Therapy, W: European Research Studies Journal,2021;

Emil Bukłaha, Mateusz Juchniewicz, Deterministic concepts and models of project scheduling ,W: red. Michał Trocki, Paweł Wyrozębski, Project planning and scheduling : tools and good practices,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 20.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 60.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0