Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Akademia menedżerska z Santander Bank

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232760-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Akademia menedżerska z Santander Bank
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-FIR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna uwarunkowania pracy menedżera instytucji finansowej

Student zna zasady zarządzania zespołem w instytucji finansowej

Student zna metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, powstawania stresu i zrównoważonej pracy w instytucji finansowej.

Umiejętności:

Student umie identyfikować sytuacje decyzyjne w pracy menedżera

Student umie wykonywać analizy i je przedstawiać na forum menedżerów i zespołów

Student umie kierować karierą własną i członków zespołu w instytucji finansowej

Kompetencje społeczne:

Student umie identyfikować sytuacje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju instytucji finansowej

Student umie zachować równowagę work - life balance swoją i zespołu

Student zna wyzwania odpowiedzialności społecznej instytucji finansowej i umie je inkorporować w pracę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia są tworzone i realizowane wspólnie z pracownikami Santander Bank. Obejmują łącznie 60 godzin zajęć, z czego 30 godzin realizowanych jest w formie aktywnych zajęć na terenie SGH (część pierwsza), analiz przypadków, interaktywnych konwersatoriów i prezentacji oraz 30 godzin pracy projektowej w Santander Bank (część druga). Ocena konstruowana jest z wyników egzaminu pisemnego oceniającego pierwszą część zajęć oraz pracy projektowej oceniającej część drugą.

Zajęcia są planowane do uruchomienia w jednym semestrze w ciągu roku akademickiego.

Program zajęć obejmuje zagadnienia związane ze współczesnymi wyzwaniami pracy menedżera w instytucji finansowej, radzenia sobie z obecnymi i przyszłymi problemami w tym zakresie oraz zarządzania własną karierą i energią. Koncentruje się na osobie menedżera - lidera, jednak wskazuje problemy wynikające z uwarunkowań zewnętrznych, trendów, nowych technologii, regulacji prawnych, nowych konkurentów itp. Oraz uwarunkowań wewnętrznych pracy, zaga

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie wyzwań współczesnego menedżera w przedsiębiorstwie, uwzględniając przede wszystkim uwarunkowania instytucji finansowej, w tym także banku. Przedstawione zostaną zagadnienia związane zarówno z zewnętrznymi uwarunkowaniami działania przedsiębiorstwa, jak i jego uwarunkowaniami wewnętrznymi. Wyzwania jak big data, zarządzanie na krawędzi chaosu, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, czy przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu będą zestawione z uwarunkowaniami pracy menedżera w instytucji finansowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pindelski M., 2019, Świadomość strategii i jej realizacji. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

2. Wachowiak P., Mrówka R., 2019, Kształtowanie liderów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

3. Miklaszewska E., 2019, Banki w nowym otoczeniu społecznym, gospodarczym i technologicznym, Poltext, Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Filipowicz G., 2018, Menedżer kontra lider czyli O świadomym rozwoju zawodowym, Infor, Warszawa

2. Iwanicz - Drozdowska M., 2017, Bankowość : instytucje, operacje, zarządzanie, Poltext, warszawa

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia są tworzone i realizowane wspólnie z pracownikami Santander Bank. Obejmują łącznie 60 godzin zajęć, z czego 30 godzin realizowanych jest w formie aktywnych zajęć na terenie SGH (część pierwsza), analiz przypadków, interaktywnych konwersatoriów i prezentacji oraz 30 godzin pracy projektowej w Santander Bank (część druga). Ocena konstruowana jest z wyników egzaminu pisemnego oceniającego pierwszą część zajęć oraz pracy projektowej oceniającej część drugą.

Zajęcia są planowane do uruchomienia w jednym semestrze w ciągu roku akademickiego.

Program zajęć obejmuje zagadnienia związane ze współczesnymi wyzwaniami pracy menedżera w instytucji finansowej, radzenia sobie z obecnymi i przyszłymi problemami w tym zakresie oraz zarządzania własną karierą i energią. Koncentruje się na osobie menedżera - lidera, jednak wskazuje problemy wynikające z uwarunkowań zewnętrznych, trendów, nowych technologii, regulacji prawnych, nowych konkurentów itp. Oraz uwarunkowań wewnętrznych pracy, zaga

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie wyzwań współczesnego menedżera w przedsiębiorstwie, uwzględniając przede wszystkim uwarunkowania instytucji finansowej, w tym także banku. Przedstawione zostaną zagadnienia związane zarówno z zewnętrznymi uwarunkowaniami działania przedsiębiorstwa, jak i jego uwarunkowaniami wewnętrznymi. Wyzwania jak big data, zarządzanie na krawędzi chaosu, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, czy przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu będą zestawione z uwarunkowaniami pracy menedżera w instytucji finansowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pindelski M., 2019, Świadomość strategii i jej realizacji. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

2. Wachowiak P., Mrówka R., 2019, Kształtowanie liderów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

3. Miklaszewska E., 2019, Banki w nowym otoczeniu społecznym, gospodarczym i technologicznym, Poltext, Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Filipowicz G., 2018, Menedżer kontra lider czyli O świadomym rozwoju zawodowym, Infor, Warszawa

2. Iwanicz - Drozdowska M., 2017, Bankowość : instytucje, operacje, zarządzanie, Poltext, warszawa

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Pindelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia są tworzone i realizowane wspólnie z pracownikami Santander Bank. Obejmują łącznie 60 godzin zajęć, z czego 30 godzin realizowanych jest w formie aktywnych zajęć na terenie SGH (część pierwsza), analiz przypadków, interaktywnych konwersatoriów i prezentacji oraz 30 godzin pracy projektowej w Santander Bank (część druga). Ocena konstruowana jest z wyników egzaminu pisemnego oceniającego pierwszą część zajęć oraz pracy projektowej oceniającej część drugą.

Zajęcia są planowane do uruchomienia w jednym semestrze w ciągu roku akademickiego.

Program zajęć obejmuje zagadnienia związane ze współczesnymi wyzwaniami pracy menedżera w instytucji finansowej, radzenia sobie z obecnymi i przyszłymi problemami w tym zakresie oraz zarządzania własną karierą i energią. Koncentruje się na osobie menedżera - lidera, jednak wskazuje problemy wynikające z uwarunkowań zewnętrznych, trendów, nowych technologii, regulacji prawnych, nowych konkurentów itp. Oraz uwarunkowań wewnętrznych pracy, zaga

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie wyzwań współczesnego menedżera w przedsiębiorstwie, uwzględniając przede wszystkim uwarunkowania instytucji finansowej, w tym także banku. Przedstawione zostaną zagadnienia związane zarówno z zewnętrznymi uwarunkowaniami działania przedsiębiorstwa, jak i jego uwarunkowaniami wewnętrznymi. Wyzwania jak big data, zarządzanie na krawędzi chaosu, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, czy przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu będą zestawione z uwarunkowaniami pracy menedżera w instytucji finansowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pindelski M., 2019, Świadomość strategii i jej realizacji. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

2. Wachowiak P., Mrówka R., 2019, Kształtowanie liderów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

3. Miklaszewska E., 2019, Banki w nowym otoczeniu społecznym, gospodarczym i technologicznym, Poltext, Warszawa

Literatura uzupełniająca:

1. Filipowicz G., 2018, Menedżer kontra lider czyli O świadomym rozwoju zawodowym, Infor, Warszawa

2. Iwanicz - Drozdowska M., 2017, Bankowość : instytucje, operacje, zarządzanie, Poltext, warszawa

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0