Cultural Tourism
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 232391-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Cultural Tourism |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: ma wiedzę ogólną dotycząca głównych teorii i metod badawczych z zakresu nauk ekonomicznych i pokrewnych, oraz nauk o kulturze ma wiedzę na temat procesów kształtujących rozwój turystyki i hotelarstwa na świecie, zwłaszcza procesów kulturowych ma wiedzę na temat kulturowych, przestrzennych, prawnych i środowiskowych uwarunkowań rozwoju turystyki Umiejętności: umie oceniać konkurencyjność regionów i przedsiębiorstw turystycznych, a także wskazywać bariery rozwojowe umie logicznie wyciągać wnioski oraz formułować sądy na podstawie danych z różnych źródeł również w sytuacji niepełnej informacji umie samodzielnie ukierunkować swój dalszy proces samokształcenia Kompetencje społeczne: wykazuje akceptację i zrozumienie obcych kultur ma świadomość pełnionej roli zawodowej i społecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation. |
|
Pełny opis: |
The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge 2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth 3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge Literatura uzupełniająca: 1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications 2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge Publikacje własne: Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019; Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism ,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021; Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 70.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 10.00% projekty: 10.00% studia przypadków: 10.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Koskowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation. |
|
Pełny opis: |
The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge 2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth 3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge Literatura uzupełniająca: 1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications 2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge Publikacje własne: Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019; Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism ,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021; Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 70.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 10.00% projekty: 10.00% studia przypadków: 10.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation. |
|
Pełny opis: |
The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge 2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth 3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge Literatura uzupełniająca: 1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications 2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge Publikacje własne: Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019; Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism ,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021; Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 70.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 10.00% projekty: 10.00% studia przypadków: 10.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Koskowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation. |
|
Pełny opis: |
The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge 2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth 3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge Literatura uzupełniająca: 1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications 2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge Publikacje własne: Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019; Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism ,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021; Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 70.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 10.00% projekty: 10.00% studia przypadków: 10.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.