Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cultural Tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232391-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cultural Tourism
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

ma wiedzę ogólną dotycząca głównych teorii i metod badawczych z zakresu nauk ekonomicznych i pokrewnych, oraz nauk o kulturze

ma wiedzę na temat procesów kształtujących rozwój turystyki i hotelarstwa na świecie, zwłaszcza procesów kulturowych

ma wiedzę na temat kulturowych, przestrzennych, prawnych i środowiskowych uwarunkowań rozwoju turystyki

Umiejętności:

umie oceniać konkurencyjność regionów i przedsiębiorstw turystycznych, a także wskazywać bariery rozwojowe

umie logicznie wyciągać wnioski oraz formułować sądy na podstawie danych z różnych źródeł również w sytuacji niepełnej informacji

umie samodzielnie ukierunkować swój dalszy proces samokształcenia

Kompetencje społeczne:

wykazuje akceptację i zrozumienie obcych kultur

ma świadomość pełnionej roli zawodowej i społecznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation.

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge

2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth

3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge

Literatura uzupełniająca:

1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications

2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge

Publikacje własne:

Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019;

Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism

,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021;

Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 70.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 10.00%

projekty: 10.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Koskowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation.

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge

2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth

3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge

Literatura uzupełniająca:

1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications

2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge

Publikacje własne:

Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019;

Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism

,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021;

Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 70.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 10.00%

projekty: 10.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation.

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge

2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth

3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge

Literatura uzupełniająca:

1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications

2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge

Publikacje własne:

Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019;

Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism

,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021;

Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 70.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 10.00%

projekty: 10.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Koskowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The objective of the teaching process is to impart knowledge about the role of culture in the shaping and development of the tourism market, and about the mutual influence of culture and tourism. It will explore the potential role of cultural assets in the development of tourism in both the local and the international context, including the issues of politics, digitalisation, globalisation and commercialisation of culture. It will also discuss the impact of tourism on the culture and the socio-economic development of tourism destinations. A review of contemporary forms of cultural tourism will lead to an analysis of the role of cultural tourism in sustainable development. The course will also explore the basic aspects of cultural policy, and discuss the opportunities and threats for the future of cultural tourism triggered by the processes of globalisation.

Pełny opis:

The purpose of the course is to familiarise students with the nature of the relationship between economy, culture and tourism, to equip them with knowledge about factors that shape the cultural tourism market and that determine the impact of cultural tourism on the socio-economic development of its destinations, as well as to enable students to analyse and forecast the opportunities for and threats to cultural tourism in the context of the current global economic, political, social, technological and environmental changes.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Du Cros, H., McKercher, B. (2015). Cultural Tourism. London: Routledge

2. Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives. NY: Hayworth

3. Smith, M., Richards, G. (2013). The Routledge Handbook of Cultural Tourism. London: Routledge

Literatura uzupełniająca:

1. Dallen, J.T. (2011). Cultural Heritage and Tourism. Bristol: Channel View Publications

2. Lowenthal, D. (1999). The Past is a Foreign Country. Cambridge, UK: Cambridge

Publikacje własne:

Michał Koskowski, "Eventisation" of Culture: A Trend or a Trait in Tourism Destination Management?, W: Przedsiębiorczość i Zarządzanie,2019;

Michał Koskowski, Isabel Vaz de Freitas , Heritage and Sustainable Development: Capacity Building through Tourism

,W: red. Surabhi Srivastava, Capacity Building Through Heritage Tourism : An International Perspective,2021;

Michał Koskowski, Key Challenges for Administrators of Built Heritage Tourism Destinations in Poland at the Beginning of the 21st Century, W: Cultural Tourism Scientific Journal,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 70.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 10.00%

projekty: 10.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0