Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business Strategies for Central and Eastern Europe (IB)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232031-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Business Strategies for Central and Eastern Europe (IB)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IB - masters
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Students understand the place of post-communist economies of Central and Eastern Europe in the world economy.

2. Students know the main determinants of global strategies.

3. Students know the internationalization theories.

Umiejętności:

1. Students are able to apply global strategic business analysis to post-communist countries of Central and Eastern Europe.

2. Students are able to analyze firms strategies in Central and Eastern Europe

3. Students know how to prepare an investment strategy in different sectors in Central and Eastern Europe.

Kompetencje społeczne:

1. Students are able to collect information on economies, sectors, public and private organizations and relations between them

2. Students are able to work in multicultural environment

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. Students work on a variety of situations drawn from the experience of the 'emerging markets' of Central and Eastern Europe or post-socialist countries in general. It is situated at the crossroads of Strategic Management, International Management / Business and International and Cooperative Strategies courses in an area of Eastern European management.

Pełny opis:

1. To develop an understanding of the global competitive circumstances and contextual differences of post socialist areas

2. To develop conceptual apparatus for the appraisal and formulation of international competitive and cooperative strategies in emerging markets

3. To provide practice in the application of various tools of strategic thinking and analysis.

Course description: A number of traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, strategic partnerships, institutional business environment and strategy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ph. Lasserre, Global Strategic Management, 1st/2nd ed. Palgrave Macmillan, Basingstoke 2002/2007

2. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

3. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. H. Jansson, International Business Strategy in Emerging Country Markets. The Institutional Network Approach, Edward Elgar, Cheltenham 2007

2. K.P. Sauvant, P. Economou, K. Gal, Sh. Lim and W. Wilinski (2014), Trends in FDI, Home Country Measures and Competitive Neutrality [in]: Yearbook on International Investment Law and Policy 2012-2013, ed. A. Bjorklund, Oxford University Press, New York.

3. Case studies, articles, Internet sites

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Ciesielska-Maciągowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. Students work on a variety of situations drawn from the experience of the 'emerging markets' of Central and Eastern Europe or post-socialist countries in general. It is situated at the crossroads of Strategic Management, International Management / Business and International and Cooperative Strategies courses in an area of Eastern European management.

Pełny opis:

1. To develop an understanding of the global competitive circumstances and contextual differences of post socialist areas

2. To develop conceptual apparatus for the appraisal and formulation of international competitive and cooperative strategies in emerging markets

3. To provide practice in the application of various tools of strategic thinking and analysis.

Course description: A number of traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, strategic partnerships, institutional business environment and strategy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ph. Lasserre, Global Strategic Management, 1st/2nd ed. Palgrave Macmillan, Basingstoke 2002/2007

2. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

3. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. H. Jansson, International Business Strategy in Emerging Country Markets. The Institutional Network Approach, Edward Elgar, Cheltenham 2007

2. K.P. Sauvant, P. Economou, K. Gal, Sh. Lim and W. Wilinski (2014), Trends in FDI, Home Country Measures and Competitive Neutrality [in]: Yearbook on International Investment Law and Policy 2012-2013, ed. A. Bjorklund, Oxford University Press, New York.

3. Case studies, articles, Internet sites

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Ciesielska-Maciągowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. Students work on a variety of situations drawn from the experience of the 'emerging markets' of Central and Eastern Europe or post-socialist countries in general. It is situated at the crossroads of Strategic Management, International Management / Business and International and Cooperative Strategies courses in an area of Eastern European management.

Pełny opis:

1. To develop an understanding of the global competitive circumstances and contextual differences of post socialist areas

2. To develop conceptual apparatus for the appraisal and formulation of international competitive and cooperative strategies in emerging markets

3. To provide practice in the application of various tools of strategic thinking and analysis.

Course description: A number of traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, strategic partnerships, institutional business environment and strategy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ph. Lasserre, Global Strategic Management, 1st/2nd ed. Palgrave Macmillan, Basingstoke 2002/2007

2. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

3. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. H. Jansson, International Business Strategy in Emerging Country Markets. The Institutional Network Approach, Edward Elgar, Cheltenham 2007

2. K.P. Sauvant, P. Economou, K. Gal, Sh. Lim and W. Wilinski (2014), Trends in FDI, Home Country Measures and Competitive Neutrality [in]: Yearbook on International Investment Law and Policy 2012-2013, ed. A. Bjorklund, Oxford University Press, New York.

3. Case studies, articles, Internet sites

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Ciesielska-Maciągowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. Students work on a variety of situations drawn from the experience of the 'emerging markets' of Central and Eastern Europe or post-socialist countries in general. It is situated at the crossroads of Strategic Management, International Management / Business and International and Cooperative Strategies courses in an area of Eastern European management.

Pełny opis:

1. To develop an understanding of the global competitive circumstances and contextual differences of post socialist areas

2. To develop conceptual apparatus for the appraisal and formulation of international competitive and cooperative strategies in emerging markets

3. To provide practice in the application of various tools of strategic thinking and analysis.

Course description: A number of traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, strategic partnerships, institutional business environment and strategy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ph. Lasserre, Global Strategic Management, 1st/2nd ed. Palgrave Macmillan, Basingstoke 2002/2007

2. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

3. Wilinski, W. (2012), "Internationalization of Central and Eastern European Countries and Their Firms in the Global Crisis" in Emerging Economies and Firms in the Global Crisis, Marin Marinov and Svetla Marinova (Eds), Palgrave Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. H. Jansson, International Business Strategy in Emerging Country Markets. The Institutional Network Approach, Edward Elgar, Cheltenham 2007

2. K.P. Sauvant, P. Economou, K. Gal, Sh. Lim and W. Wilinski (2014), Trends in FDI, Home Country Measures and Competitive Neutrality [in]: Yearbook on International Investment Law and Policy 2012-2013, ed. A. Bjorklund, Oxford University Press, New York.

3. Case studies, articles, Internet sites

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0