Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business in Big Emerging Markets (IB)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231991-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Business in Big Emerging Markets (IB)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for GLO - masters
Elective courses for IB - masters
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student understands the specifics of an environment of business, including e-commerce, in emerging markets/with partners from emerging markets.

Student understands key strategic challenges of expansion into emerging markets.

Student knows the principles of negotiations with business partners from emerging markets.

Student knows the specifics of marketing activities in emerging markets.

Student knows the rules of formulating and executing the contacts with business partners from emerging markets.

Umiejętności:

Student is able to design negotiations with business partners from emerging markets, taking into account the national culture characteristics.

Student is capable of choosing expansion strategy and activities to be done in emerging markets, taking into account their characteristics.

Student is competent to prepare project of firm expansion into emerging market or project of launching brand into emerging market.

Student is able to analyse and formulate clauses in the contracts with business partners from emerging markets.

Kompetencje społeczne:

Student is capable of working and problem-solving within team.

Student understands the ethical issues of doing business in emerging markets.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
26

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The specifics of business in emerging markets. Corporations from big emerging markets. The scope of decisions and challenges related to the firm expansion into emerging markets. The specifics of business negotiations with partners from emerging markets. Formulating clauses in contracts with partners from emerging markets. The specifics of marketing in emerging markets and marketing of companies / brands from emerging markets.

Pełny opis:

1. Developing the ability to identify the determinants of firm expansion into emerging markets.

2. Explanation of the scope of decisions and challenges related to the expansion into emerging markets.

3. Familiarizing with the specificity of doing business negotiations with partners from emerging markets.

4. Developing the ability to analyse and formulate clauses in trade contracts with partners from emerging markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Schaffmeister, Brand Building and Marketing in Key Emerging Markets, A Practitioner?s Guide to Successful Brand Growth in China, India, Russia and Brazil, Springer, 2017

S.T. Cavusgil, P.N. Ghauri, A.A. Akcal, Doing Business in Emerging Markets, Second Edition, SAGE Publications Ltd, 2013.

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Does the developed-country brand name still matter? Consumers` purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, Journal of Product and Brand Management, 31(6), pp. 854-869, DOI:10.1108/JPBM-05-2021-3475

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2023). Country of Origin Effect in International Business Strategic and Consumer Perspectives, Routledge, London and New York. 

Literatura uzupełniająca:

R. Arcot, J. Alves, M. Goncalves Doing Business in Emerging Markets, Publisher: Business Expert Press, 2014.

S. Chao, Selling to China: A Guide to Doing Business in China for Small- and Medium-Sized Companies, Universe Inc, 2012.

R.B.F. Da Silva, P.M.R. Brancher, A Legal Guide to Doing Business in South America, 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Bartosz Targański, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The specifics of business in emerging markets. Corporations from big emerging markets. The scope of decisions and challenges related to the firm expansion into emerging markets. The specifics of business negotiations with partners from emerging markets. Formulating clauses in contracts with partners from emerging markets. The specifics of marketing in emerging markets and marketing of companies / brands from emerging markets.

Pełny opis:

1. Developing the ability to identify the determinants of firm expansion into emerging markets.

2. Explanation of the scope of decisions and challenges related to the expansion into emerging markets.

3. Familiarizing with the specificity of doing business negotiations with partners from emerging markets.

4. Developing the ability to analyse and formulate clauses in trade contracts with partners from emerging markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Schaffmeister, Brand Building and Marketing in Key Emerging Markets, A Practitioner?s Guide to Successful Brand Growth in China, India, Russia and Brazil, Springer, 2017

S.T. Cavusgil, P.N. Ghauri, A.A. Akcal, Doing Business in Emerging Markets, Second Edition, SAGE Publications Ltd, 2013.

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Does the developed-country brand name still matter? Consumers` purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, Journal of Product and Brand Management, 31(6), pp. 854-869, DOI:10.1108/JPBM-05-2021-3475

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2023). Country of Origin Effect in International Business Strategic and Consumer Perspectives, Routledge, London and New York. 

Literatura uzupełniająca:

R. Arcot, J. Alves, M. Goncalves Doing Business in Emerging Markets, Publisher: Business Expert Press, 2014.

S. Chao, Selling to China: A Guide to Doing Business in China for Small- and Medium-Sized Companies, Universe Inc, 2012.

R.B.F. Da Silva, P.M.R. Brancher, A Legal Guide to Doing Business in South America, 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Bartosz Targański, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The specifics of business in emerging markets. Corporations from big emerging markets. The scope of decisions and challenges related to the firm expansion into emerging markets. The specifics of business negotiations with partners from emerging markets. Formulating clauses in contracts with partners from emerging markets. The specifics of marketing in emerging markets and marketing of companies / brands from emerging markets.

Pełny opis:

1. Developing the ability to identify the determinants of firm expansion into emerging markets.

2. Explanation of the scope of decisions and challenges related to the expansion into emerging markets.

3. Familiarizing with the specificity of doing business negotiations with partners from emerging markets.

4. Developing the ability to analyse and formulate clauses in trade contracts with partners from emerging markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Schaffmeister, Brand Building and Marketing in Key Emerging Markets, A Practitioner?s Guide to Successful Brand Growth in China, India, Russia and Brazil, Springer, 2017

S.T. Cavusgil, P.N. Ghauri, A.A. Akcal, Doing Business in Emerging Markets, Second Edition, SAGE Publications Ltd, 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Arcot, J. Alves, M. Goncalves Doing Business in Emerging Markets, Publisher: Business Expert Press, 2014.

S. Chao, Selling to China: A Guide to Doing Business in China for Small- and Medium-Sized Companies, Universe Inc, 2012.

R.B.F. Da Silva, P.M.R. Brancher, A Legal Guide to Doing Business in South America, 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Bartosz Targański, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The specifics of business in emerging markets. Corporations from big emerging markets. The scope of decisions and challenges related to the firm expansion into emerging markets. The specifics of business negotiations with partners from emerging markets. Formulating clauses in contracts with partners from emerging markets. The specifics of marketing in emerging markets and marketing of companies / brands from emerging markets.

Pełny opis:

1. Developing the ability to identify the determinants of firm expansion into emerging markets.

2. Explanation of the scope of decisions and challenges related to the expansion into emerging markets.

3. Familiarizing with the specificity of doing business negotiations with partners from emerging markets.

4. Developing the ability to analyse and formulate clauses in trade contracts with partners from emerging markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Schaffmeister, Brand Building and Marketing in Key Emerging Markets, A Practitioner?s Guide to Successful Brand Growth in China, India, Russia and Brazil, Springer, 2017

S.T. Cavusgil, P.N. Ghauri, A.A. Akcal, Doing Business in Emerging Markets, Second Edition, SAGE Publications Ltd, 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Arcot, J. Alves, M. Goncalves Doing Business in Emerging Markets, Publisher: Business Expert Press, 2014.

S. Chao, Selling to China: A Guide to Doing Business in China for Small- and Medium-Sized Companies, Universe Inc, 2012.

R.B.F. Da Silva, P.M.R. Brancher, A Legal Guide to Doing Business in South America, 2012.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0