Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

China and India in the Global Economy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231971-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: China and India in the Global Economy
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IB - masters
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student understands the transition of Chinese and Indian economy since the second half of 20c.

Student knows the differences in doing business in his/her home country and China and India.

Student knows the business strategies applied in market entry, marketing, CSR, role of the state and institutions for doing business in China and India.

Umiejętności:

Can analyse and evaluate contemporary political and economic changes in China and India and their role in the world economy.

Understands mechanisms and cultural aspects of doing business in China and India.

Student is able to apply theoretical approaches to analyzing foreign business operations in China and India as well as Chinese and Indian multinational corporations' foreign direct investment.

Student is able to determine main challenges and opportunities in economic growth of China and India as well as faced by foreign businesses on Chinese and Indian markets.

Kompetencje społeczne:

Student will become a high-skilled staff of a given international organization or multinational firm.

Student will know how to work in a team.

Student will acquire the ability to participate in discussions on the problems related to China?s and India?s economic growth and doing business in China and India.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
24

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Dygas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

This course provides an overview of the China,s and India,s economic growth, role of the state, economic and industrial policies. Focus is given to cultural aspects of doing business, strategies for market entry, business strategies, marketing and sourcing, institutions relevant for managers. In addition, Chinese and Indian multinational corporations, including their operations in the EU, will be discussed with implications for managers doing business in emerging as well as developed markets.

Pełny opis:

The aim of this course is to provide an overview of the Chinese and Indian economies. The course's purpose is to enhance students understanding of China's and India's economic growth, issues relevant for doing business in these two big economies (with focus on international trade and foreign direct investment policies and business culture), as well as challenges and opportunities faced by businesses operating there. The course aims at comprehensive analysis of Chinese and Indian multinational corporations' strategies in the EU.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naughton, Barry (2018): The Chinese Economy, 2nd Edition, MIT Press, Cambridge, MA.

2. Roy T (2012): India in the World Economy, Cambridge University Press.

3. Elena Horská et al. (2014). International Marketing Within And Beyond Visegrad Borders.

Literatura uzupełniająca:

1. Li, Jingzhi (2014). Reconstructing China : the peaceful development, economic growth, and international role of an emerging superpower. New York : McGraw-Hill Higher Education.

2. The Oxford companion to the Economics of China. (2014). Oxford University Press.

3. Kanungo R (2018). Changing the Indian Economy: Renewal, Reform and Revival. Elsevier.

4. McCartney M (2019). The Indian Economy. Columbia University Press.

5. Paul J.J. Welfens, Suthiphand Chirathivat, Franz Knipping (2008). EU ? ASEAN. Facing Economic Globalisation

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Dygas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

This course provides an overview of the China,s and India,s economic growth, role of the state, economic and industrial policies. Focus is given to cultural aspects of doing business, strategies for market entry, business strategies, marketing and sourcing, institutions relevant for managers. In addition, Chinese and Indian multinational corporations, including their operations in the EU, will be discussed with implications for managers doing business in emerging as well as developed markets.

Pełny opis:

The aim of this course is to provide an overview of the Chinese and Indian economies. The course's purpose is to enhance students understanding of China's and India's economic growth, issues relevant for doing business in these two big economies (with focus on international trade and foreign direct investment policies and business culture), as well as challenges and opportunities faced by businesses operating there. The course aims at comprehensive analysis of Chinese and Indian multinational corporations' strategies in the EU.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naughton, Barry (2018): The Chinese Economy, 2nd Edition, MIT Press, Cambridge, MA.

2. Roy T (2012): India in the World Economy, Cambridge University Press.

3. Elena Horská et al. (2014). International Marketing Within And Beyond Visegrad Borders.

Literatura uzupełniająca:

1. Li, Jingzhi (2014). Reconstructing China : the peaceful development, economic growth, and international role of an emerging superpower. New York : McGraw-Hill Higher Education.

2. The Oxford companion to the Economics of China. (2014). Oxford University Press.

3. Kanungo R (2018). Changing the Indian Economy: Renewal, Reform and Revival. Elsevier.

4. McCartney M (2019). The Indian Economy. Columbia University Press.

5. Paul J.J. Welfens, Suthiphand Chirathivat, Franz Knipping (2008). EU ? ASEAN. Facing Economic Globalisation

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Dygas, Magdalena Suska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

This course provides an overview of the China,s and India,s economic growth, role of the state, economic and industrial policies. Focus is given to cultural aspects of doing business, strategies for market entry, business strategies, marketing and sourcing, institutions relevant for managers. In addition, Chinese and Indian multinational corporations, including their operations in the EU, will be discussed with implications for managers doing business in emerging as well as developed markets.

Pełny opis:

The aim of this course is to provide an overview of the Chinese and Indian economies. The course's purpose is to enhance students understanding of China's and India's economic growth, issues relevant for doing business in these two big economies (with focus on international trade and foreign direct investment policies and business culture), as well as challenges and opportunities faced by businesses operating there. The course aims at comprehensive analysis of Chinese and Indian multinational corporations' strategies in the EU.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naughton, Barry (2018): The Chinese Economy, 2nd Edition, MIT Press, Cambridge, MA.

2. Roy T (2012): India in the World Economy, Cambridge University Press.

3. Elena Horská et al. (2014). International Marketing Within And Beyond Visegrad Borders.

Literatura uzupełniająca:

1. Li, Jingzhi (2014). Reconstructing China : the peaceful development, economic growth, and international role of an emerging superpower. New York : McGraw-Hill Higher Education.

2. The Oxford companion to the Economics of China. (2014). Oxford University Press.

3. Kanungo R (2018). Changing the Indian Economy: Renewal, Reform and Revival. Elsevier.

4. McCartney M (2019). The Indian Economy. Columbia University Press.

5. Paul J.J. Welfens, Suthiphand Chirathivat, Franz Knipping (2008). EU ? ASEAN. Facing Economic Globalisation

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Dygas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

This course provides an overview of the China,s and India,s economic growth, role of the state, economic and industrial policies. Focus is given to cultural aspects of doing business, strategies for market entry, business strategies, marketing and sourcing, institutions relevant for managers. In addition, Chinese and Indian multinational corporations, including their operations in the EU, will be discussed with implications for managers doing business in emerging as well as developed markets.

Pełny opis:

The aim of this course is to provide an overview of the Chinese and Indian economies. The course's purpose is to enhance students understanding of China's and India's economic growth, issues relevant for doing business in these two big economies (with focus on international trade and foreign direct investment policies and business culture), as well as challenges and opportunities faced by businesses operating there. The course aims at comprehensive analysis of Chinese and Indian multinational corporations' strategies in the EU.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naughton, Barry (2018): The Chinese Economy, 2nd Edition, MIT Press, Cambridge, MA.

2. Roy T (2012): India in the World Economy, Cambridge University Press.

3. Elena Horská et al. (2014). International Marketing Within And Beyond Visegrad Borders.

Literatura uzupełniająca:

1. Li, Jingzhi (2014). Reconstructing China : the peaceful development, economic growth, and international role of an emerging superpower. New York : McGraw-Hill Higher Education.

2. The Oxford companion to the Economics of China. (2014). Oxford University Press.

3. Kanungo R (2018). Changing the Indian Economy: Renewal, Reform and Revival. Elsevier.

4. McCartney M (2019). The Indian Economy. Columbia University Press.

5. Paul J.J. Welfens, Suthiphand Chirathivat, Franz Knipping (2008). EU ? ASEAN. Facing Economic Globalisation

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0