Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Research and Presentation Methods in Business (IB)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231911-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Research and Presentation Methods in Business (IB)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IB - masters
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students appreciate various common research designs used in business.

Students are knowledgeable of characteristics and applications of the most common qualitative methods (i.e., focus groups, depth interviews and projective techniques).

Students understand good practices in desingning questionnaires for survey resarch.

Students are familiar with the principles of devising and testing statistcal hypotheses

Students appreciate benefits and limiatations of common parameteric and non-parametric statistical methods.

Umiejętności:

Students are able to develop an appropriate conceptual framework for investigating typical decision problems in business.

Students are able to desing and implement focus group interviews, depth interviews and surveys.

Students are skilled in using secondary sources of data in prelimianry stages of research.

Students are able to prepare survey data for analysis .

Student can perform basic statistical analyses of survey data including basic methods for studying association, group differences and multiple linear regression.

Kompetencje społeczne:

Student understands ethical problems connected with conducting business research.

Student is ready to work in teams on solving research problems.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course presents the role, functions, principles and methods of contemporary business research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Of all the stages in the research process, special emphasis will be placed on the phase of problem definition, research design and data analysis with statistical software.

Pełny opis:

After completing the course students should be able to:

1. Define the adequate research problem for any given decision problem, decompose it into research questions and hypotheses, and prepare a graphical model of the research.

2. Select the right mix of qualitative and quantitative research techniques for effective and efficient gathering of required data.

3. Plan, conduct and analyze focus groups and depth interviews.

4. Design questionnaires for typical administering methods, target groups and research topics, using a wide array of multi-item scaling techniques.

5. Prepare a sampling plan.

6. Code survey questionnaires, enter raw data from paper-based survey into statistical software and prepare data for analysis including checking for possible errors and inconsistencies.

7. Conduct preliminary statistical analysis with computer software encompassing frequency distributions and descriptive statistics, bivariate associations between variables, comparing group means, and basic multiple linear regression.

8. Understand ethical issues pertinent to business research projects.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Cooper D. R., Schindler P. S. (2014), Business Research Methods, 12th edition, McGraw-Hill, Irwin, USA.

2. Malhotra N. (2010), Marketing Research: An Applied Orientation, 6th Edition, Prentice Hall, USA.

Literatura uzupełniająca:

Mooi Erik, Sarstedt M. (2018), A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, 3rd edition, Springer Verlag, Heidelberg, Germany.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Pleśniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course presents the role, functions, principles and methods of contemporary business research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Of all the stages in the research process, special emphasis will be placed on the phase of problem definition, research design and data analysis with statistical software.

Pełny opis:

After completing the course students should be able to:

1. Define the adequate research problem for any given decision problem, decompose it into research questions and hypotheses, and prepare a graphical model of the research.

2. Select the right mix of qualitative and quantitative research techniques for effective and efficient gathering of required data.

3. Plan, conduct and analyze focus groups and depth interviews.

4. Design questionnaires for typical administering methods, target groups and research topics, using a wide array of multi-item scaling techniques.

5. Prepare a sampling plan.

6. Code survey questionnaires, enter raw data from paper-based survey into statistical software and prepare data for analysis including checking for possible errors and inconsistencies.

7. Conduct preliminary statistical analysis with computer software encompassing frequency distributions and descriptive statistics, bivariate associations between variables, comparing group means, and basic multiple linear regression.

8. Understand ethical issues pertinent to business research projects.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Cooper D. R., Schindler P. S. (2014), Business Research Methods, 12th edition, McGraw-Hill, Irwin, USA.

2. Malhotra N. (2010), Marketing Research: An Applied Orientation, 6th Edition, Prentice Hall, USA.

Literatura uzupełniająca:

Mooi Erik, Sarstedt M. (2018), A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, 3rd edition, Springer Verlag, Heidelberg, Germany.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course presents the role, functions, principles and methods of contemporary business research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Of all the stages in the research process, special emphasis will be placed on the phase of problem definition, research design and data analysis with statistical software.

Pełny opis:

After completing the course students should be able to:

1. Define the adequate research problem for any given decision problem, decompose it into research questions and hypotheses, and prepare a graphical model of the research.

2. Select the right mix of qualitative and quantitative research techniques for effective and efficient gathering of required data.

3. Plan, conduct and analyze focus groups and depth interviews.

4. Design questionnaires for typical administering methods, target groups and research topics, using a wide array of multi-item scaling techniques.

5. Prepare a sampling plan.

6. Code survey questionnaires, enter raw data from paper-based survey into statistical software and prepare data for analysis including checking for possible errors and inconsistencies.

7. Conduct preliminary statistical analysis with computer software encompassing frequency distributions and descriptive statistics, bivariate associations between variables, comparing group means, and basic multiple linear regression.

8. Understand ethical issues pertinent to business research projects.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Cooper D. R., Schindler P. S. (2014), Business Research Methods, 12th edition, McGraw-Hill, Irwin, USA.

2. Malhotra N. (2010), Marketing Research: An Applied Orientation, 6th Edition, Prentice Hall, USA.

Literatura uzupełniająca:

Mooi Erik, Sarstedt M. (2018), A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, 3rd edition, Springer Verlag, Heidelberg, Germany.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Pleśniak, Tomasz Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course presents the role, functions, principles and methods of contemporary business research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Of all the stages in the research process, special emphasis will be placed on the phase of problem definition, research design and data analysis with statistical software.

Pełny opis:

After completing the course students should be able to:

1. Define the adequate research problem for any given decision problem, decompose it into research questions and hypotheses, and prepare a graphical model of the research.

2. Select the right mix of qualitative and quantitative research techniques for effective and efficient gathering of required data.

3. Plan, conduct and analyze focus groups and depth interviews.

4. Design questionnaires for typical administering methods, target groups and research topics, using a wide array of multi-item scaling techniques.

5. Prepare a sampling plan.

6. Code survey questionnaires, enter raw data from paper-based survey into statistical software and prepare data for analysis including checking for possible errors and inconsistencies.

7. Conduct preliminary statistical analysis with computer software encompassing frequency distributions and descriptive statistics, bivariate associations between variables, comparing group means, and basic multiple linear regression.

8. Understand ethical issues pertinent to business research projects.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Cooper D. R., Schindler P. S. (2014), Business Research Methods, 12th edition, McGraw-Hill, Irwin, USA.

2. Malhotra N. (2010), Marketing Research: An Applied Orientation, 6th Edition, Prentice Hall, USA.

Literatura uzupełniająca:

Mooi Erik, Sarstedt M. (2018), A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, 3rd edition, Springer Verlag, Heidelberg, Germany.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0