Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Citizenship Seminar (CEMS)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 230971-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global Citizenship Seminar (CEMS)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty wyłączone z badania kolizji
Punkty ECTS i inne: 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Charakterystyka przedmiotu:

Tylko dla studentów CEMS

Efekty uczenia się:

Wiedza:

has the systematic understanding of the economic characteristics of commodities

understands differences between renewable/non-renewable and fossil fuels

possesses knowledge about the energy externalities

Umiejętności:

is able to forecast threats and opportunities connected with the use of respective resource

is capable of identifying, diagnosing and solving energy problems

is able to effectively communicate, negotiate and persuade over cultural differences

Kompetencje społeczne:

is capable of critical analysis, evaluation and synthesis of new ideas

learns to accept co-responsibility for the results of team work

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Honorata Nyga-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13).

Pełny opis:

Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006.

Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online).

Literatura uzupełniająca:

Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011.

Publikacje własne:

Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia.

Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 60.00%

projekty: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13).

Pełny opis:

Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006.

Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online).

Literatura uzupełniająca:

Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011.

Publikacje własne:

Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia.

Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 60.00%

projekty: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Honorata Nyga-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13).

Pełny opis:

Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006.

Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online).

Literatura uzupełniająca:

Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011.

Publikacje własne:

Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia.

Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 60.00%

projekty: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13).

Pełny opis:

Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006.

Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online).

Literatura uzupełniająca:

Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011.

Publikacje własne:

Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020;

Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia.

Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 60.00%

projekty: 40.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0