Global Citizenship Seminar (CEMS)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 230971-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Global Citizenship Seminar (CEMS) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty wyłączone z badania kolizji |
Punkty ECTS i inne: |
1.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Charakterystyka przedmiotu: | Tylko dla studentów CEMS |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: has the systematic understanding of the economic characteristics of commodities understands differences between renewable/non-renewable and fossil fuels possesses knowledge about the energy externalities Umiejętności: is able to forecast threats and opportunities connected with the use of respective resource is capable of identifying, diagnosing and solving energy problems is able to effectively communicate, negotiate and persuade over cultural differences Kompetencje społeczne: is capable of critical analysis, evaluation and synthesis of new ideas learns to accept co-responsibility for the results of team work |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Honorata Nyga-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13). |
|
Pełny opis: |
Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006. Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online). Literatura uzupełniająca: Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011. Publikacje własne: Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia. Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 60.00% projekty: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13). |
|
Pełny opis: |
Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006. Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online). Literatura uzupełniająca: Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011. Publikacje własne: Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia. Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 60.00% projekty: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Honorata Nyga-Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13). |
|
Pełny opis: |
Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006. Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online). Literatura uzupełniająca: Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011. Publikacje własne: Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia. Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 60.00% projekty: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During CEMS Global Citizenship Seminar students will learn more on three selected, but closely related to each other Sustainable Development Goals. They will do so by employing active learning strategies. Seminar will include both academic and business component. Referring to UN Sustainable Development Agenda seminar will focus specifically on: clean and affordable energy (SDG 7) and responsibe consumption and production (SDG 12) which are inherently linked to climate action (SDG 13). |
|
Pełny opis: |
Goal of the course is to familiarize students with the idea of responsible energy consumption accordingly to the Sustainable Development Goals, develop their understanding of the importance of SDGs in business practice. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kneese, A., Sweeney, J., Handbook of natural resource and energy economics, Oxford; Amsterdam: Elsevier: North Holland, 2006. Perman, R., Ma, Y., McGilvray, J., Common, M., Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Education Limited, 3rd edition, 2003 (available online). Literatura uzupełniająca: Bhattacharyya, S.C., Energy economics, Springer Verlag London, 2011. Publikacje własne: Honorata Nyga-Łukaszewska, Kentaka Aruga, Are Oil and Gas Prices Immune to COVID-19?, W: Energy Forum,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Energy security externalities ? phenomenon description, W: Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal,2020; Honorata Nyga-Łukaszewska, Selected issues in innovation in the energy industry :, W: International Journal of Management and Economics,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie dydaktyczne: autorka i prowadząca przedmiot od początku jego uruchomienia. Dodatkowa publikacja nie pojawiąjąca się w ww wykazie a nawiązująca do tematu: Nyga-Łukaszewska, H. (2020). Energy Security and Sustainable Development. In: Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Özuyar, P., Wall, T. (eds) No Poverty. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69625-6_77-1 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 60.00% projekty: 40.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.