Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

AI: Wartości i Strategie (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 230609-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: AI: Wartości i Strategie (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zapoznanie się z głównymi nurtami w rozwoju sztucznej inteligencji

Nauczenie się podstawowych informachi nt. zasad funkcjonowania niektórych nowoczesnych 'silników kognitywnych' sztucznej inteligencji

Zapoznanie się z głównymi teoriami ekonomicznymi, psychologicznymi i etycznymi, jakie pozwalają na porównanie zróżnicowanych wartości w sferze sztucznej inteligencji i wypracowanie opartej o wartości strategii jej rozwoju.

Umiejętności:

Analiza głównych wartości ekonomicznych, społecznych i aksjologicznych, jakie wpływają na kształtowanie sztucznej inteligencji i naszego podejścia do niej.

Porównywanie głównych strategii w rozwoju sztucznej inteligencji, w sferze ich konsekwencji funkcjonalno-inżynierskich a także społecznych.

Umiejętność rozpoznania potencjału biznesowego i konekwencji ogólnospołecznych projektów AI.

Kompetencje społeczne:

Umiejętność myslenia krytycznego i dyskutowania w zakresie rozmaitych poradygmatów w zakresie problemowym rozwoju sztucznej inteligencji i jej konsekwencji ekonomicznych oraz społeczno-światopoglądowych.

Uwzględnianie wartości ekonomicznych i społecznych w ujednoliconej płaszczyźnie wyboru decyzyjnego.

Umiejętność tworzenia opinii w oparciu o rozmaite racje i źródła wartości w ramach zespołu lub szerszej grupy negocjacyjno-decyzyjnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Bołtuć
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi największą zdobcz ostatnich dziesięcioleci. Dalszy jej rozwój prowadzi do AI na poziomie człowieka (HLAI) a potem zapewne ogólnej sztucznej inteligencji (AGI). Ta ostatnia stawia pod znakiem zapytania, wręcz podważa, dominację intelektulną ludzi w cywilizacji stworzonej przez ludzi. Zdeklasowanie intelektualne człowieka przez AI prowadziłoby do pozbawienia kontroli, w środowisku zdominowanym przez cyfryzację wszelkich procesów i robotykę. Pokazujemy, że wczesna wersja AGI jest kwestią o wielkim prawdopodobieństwie w skali od kilkunastu do kiludziesięciu lat. Zachowanie człowieka, zwłaszcza biznesu i struktur decyzyjnych w skali państwa oraz globalnej, ma decydujące znaczenie dla kształtu tego zjawiska, a także jego odbioru społecznego i wykorzystania. Rozważymy wybory strategiczne w zakresie form i zakresu rozwoju AI oparte o technologię, gospodarkę, ludzkie emocje i wartości.

Pełny opis:

Studenci zapoznają się z opiniami ekseperckimi w kwestii rozwoju sztucznej inteligencji. Przeanalizują znaczenie proponowanych scenariuszy rozwoju AI dla rozwoju ekonomicznego, cywilizacyjnego i kulturowego a także obronności. Studenci zapoznają sie z aktualnymi badaniami w tym obszarze i będą mieć udziału w jakimś aspekcie badań.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Floridi, L Artificial Companions and their Philosophical Challenges, E-mentor, SGH s.84-86 nr 5 (22) / 2007 http://www.e-mentor.edu.pl/drukuj/artykul/numer/22/id/498

Thaler, S The Creativity Machine Paradigm. # Springer Science+Business Media LLC 2017

E.G. Carayannis (ed.), Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship,

https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_396-2

Boltuc, P. Strong Semantic Computing, Procedia Computer Science 123 98?103 Feb. 2018 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050918300176

Boltuc P., Connely, T. Uncanny Robots of Perfection w: Gudwin. R. et. al editors: Brain-Inspired Cognitive Architectures for Artificial Intelligence. vol. 1310 Advances in Intelligent Systems and Computing, Springer Science, 2021

Marjaninejad, A., Urbina-Meléndez, D., Cohn, B.A. et al. Autonomous functional movements in a tendon-driven limb via limited experience. Nat Mach Intell 1, 144?154 (2019). https://doi.org/10.1038/s42256-019-0029-0 file:///C:/Users/Pbolt1/Downloads/s42256-019-0029-0.pdf

Yudkowsky, Eliezer (2011). ?Complex Value Systems in Friendly AI? (PDF). Artificial General Intelligence: 4th International Conference, AGI 2011, Mountain View, CA, USA, August 3?6, 2011. Berlin: Springer https://en.wikipedia.org/wiki/Eliezer_Yudkowsky

Babcock, James; Kramar, Janos; Yamplosky, Roman. Guidelines for Artificial Intelligence Containment https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1707/1707.08476.pdf

Bisk, T; Boltuc, Sustainability as Growth w: Technology, Society, Sustainability, Lech Zacher (ed.) Springer 2017, p. 175-183

Boltuc, P. Church-Turing Lovers w: Robot Ethics 2.0: From Autonomous Cars to Artificial Intelligence; Lin, P., Abney, K., Jenkins, R., Eds.; Oxford University Press: Oxford, UK, 2017; pp. 214?228

Yampolskiy, R. V.; Artificial Consciousness: An Illusionary Solution to the Hard Problem; Reti, saperi linguaggi,

Volume 2; pp. 287-318, 2018

Waser, M., Kelley, D. Implementing a Seed Safe/Moral Motivational System with the independent Core observer Model (ICOM),

BICA 2016, NY NYU; Procedia Computer Science; http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050916316714

Sen, A. (2000). Consequential Evaluation and Practical Reason. The Journal of Philosophy, 97(9), 477-502. doi:10.2307/2678488

Kelley, T., Veksler, V. Sleep, Boredom, and Distraction: What Are the Computational Benefits for Cognition? APA Newsletter on Philosophy and

Computers 15, no. 1 (2015): 3?7. Reprinted at https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf pp. 32-35

Thaler, S. DABUS in a Nutshell, at the APA Newsletter on Philosophy and Computers 19/2020 pp. 35-37 https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf

Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019 (fragmenty -- całość w lit. uzupełniającej).

Literatura uzupełniająca:

1. Rutkowski, Leszek, Metody i techniki sztucznej inteligencj, Wydawnictwo Naukowe PWN, wyd 2, 2020

Autor jest ekspertem w skali światowej. Wprowadzenie do AI z podejściem matematycznym, które nie odpowiada profilowi obecnych zajęć, ale przerobimy rozdział wstępny: Rozdział 2: 2. Wybrane zagadnienia sztucznej inteligencji s 5-20

2. Kisielewicz, Andrzej, Sztuczna inteligencja i logika. PWN 2015. 2020

Praca propedeutyczno-popularyzatorska, obejmuje problemy AI dostępne także dla nie-matematyków o pewnej kulturze matematycznej, jak większość studentów SGH. Istotne intuicje strategiczne.

3. Surma, Jerzy Cyfryzacja życia w erze Big Data 2017

Doskonałe wprowadzenie do ekonomii Big Data z punktu widzenia bezpieczeństwa cyfrowego. Istotne refleksje nt. wpływu społecznego cyfryzacji. Studenci SGH mają okazję zapoznać się z tą tematyką na zajęciach Prof. Surmy; u nas praca ta może być ważnym źródłem w pisaniu prac indywidualnych.

4. Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019

Nie jest to podręcznik lecz dogodny materiał do dyskusji niektórych aktualnych zagadnień.

Publikacje własne:

Piotr Bołtuć, Strong Semantic Computing, W: Procedia Computer Science,2018;

Piotr Bołtuć, Conscious AI at the Edge of Chaos, W: Journal of Artificial Intelligence and Consciousness,2020;

dr Marta Boltuc, Piotr Bołtuć, BICA for AGI, W: Cognitive Systems Research,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

kolokwium: 10.00%

referaty/eseje: 20.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Bołtuć
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi największą zdobcz ostatnich dziesięcioleci. Dalszy jej rozwój prowadzi do AI na poziomie człowieka (HLAI) a potem zapewne ogólnej sztucznej inteligencji (AGI). Ta ostatnia stawia pod znakiem zapytania, wręcz podważa, dominację intelektulną ludzi w cywilizacji stworzonej przez ludzi. Zdeklasowanie intelektualne człowieka przez AI prowadziłoby do pozbawienia kontroli, w środowisku zdominowanym przez cyfryzację wszelkich procesów i robotykę. Pokazujemy, że wczesna wersja AGI jest kwestią o wielkim prawdopodobieństwie w skali od kilkunastu do kiludziesięciu lat. Zachowanie człowieka, zwłaszcza biznesu i struktur decyzyjnych w skali państwa oraz globalnej, ma decydujące znaczenie dla kształtu tego zjawiska, a także jego odbioru społecznego i wykorzystania. Rozważymy wybory strategiczne w zakresie form i zakresu rozwoju AI oparte o technologię, gospodarkę, ludzkie emocje i wartości.

Pełny opis:

Studenci zapoznają się z opiniami ekseperckimi w kwestii rozwoju sztucznej inteligencji. Przeanalizują znaczenie proponowanych scenariuszy rozwoju AI dla rozwoju ekonomicznego, cywilizacyjnego i kulturowego a także obronności. Studenci zapoznają sie z aktualnymi badaniami w tym obszarze i będą mieć udziału w jakimś aspekcie badań.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Floridi, L Artificial Companions and their Philosophical Challenges, E-mentor, SGH s.84-86 nr 5 (22) / 2007 http://www.e-mentor.edu.pl/drukuj/artykul/numer/22/id/498

Thaler, S The Creativity Machine Paradigm. # Springer Science+Business Media LLC 2017

E.G. Carayannis (ed.), Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship,

https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_396-2

Boltuc, P. Strong Semantic Computing, Procedia Computer Science 123 98?103 Feb. 2018 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050918300176

Boltuc P., Connely, T. Uncanny Robots of Perfection w: Gudwin. R. et. al editors: Brain-Inspired Cognitive Architectures for Artificial Intelligence. vol. 1310 Advances in Intelligent Systems and Computing, Springer Science, 2021

Marjaninejad, A., Urbina-Meléndez, D., Cohn, B.A. et al. Autonomous functional movements in a tendon-driven limb via limited experience. Nat Mach Intell 1, 144?154 (2019). https://doi.org/10.1038/s42256-019-0029-0 file:///C:/Users/Pbolt1/Downloads/s42256-019-0029-0.pdf

Yudkowsky, Eliezer (2011). ?Complex Value Systems in Friendly AI? (PDF). Artificial General Intelligence: 4th International Conference, AGI 2011, Mountain View, CA, USA, August 3?6, 2011. Berlin: Springer https://en.wikipedia.org/wiki/Eliezer_Yudkowsky

Babcock, James; Kramar, Janos; Yamplosky, Roman. Guidelines for Artificial Intelligence Containment https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1707/1707.08476.pdf

Bisk, T; Boltuc, Sustainability as Growth w: Technology, Society, Sustainability, Lech Zacher (ed.) Springer 2017, p. 175-183

Boltuc, P. Church-Turing Lovers w: Robot Ethics 2.0: From Autonomous Cars to Artificial Intelligence; Lin, P., Abney, K., Jenkins, R., Eds.; Oxford University Press: Oxford, UK, 2017; pp. 214?228

Yampolskiy, R. V.; Artificial Consciousness: An Illusionary Solution to the Hard Problem; Reti, saperi linguaggi,

Volume 2; pp. 287-318, 2018

Waser, M., Kelley, D. Implementing a Seed Safe/Moral Motivational System with the independent Core observer Model (ICOM),

BICA 2016, NY NYU; Procedia Computer Science; http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050916316714

Sen, A. (2000). Consequential Evaluation and Practical Reason. The Journal of Philosophy, 97(9), 477-502. doi:10.2307/2678488

Kelley, T., Veksler, V. Sleep, Boredom, and Distraction: What Are the Computational Benefits for Cognition? APA Newsletter on Philosophy and

Computers 15, no. 1 (2015): 3?7. Reprinted at https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf pp. 32-35

Thaler, S. DABUS in a Nutshell, at the APA Newsletter on Philosophy and Computers 19/2020 pp. 35-37 https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf

Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019 (fragmenty -- całość w lit. uzupełniającej).

Literatura uzupełniająca:

1. Rutkowski, Leszek, Metody i techniki sztucznej inteligencj, Wydawnictwo Naukowe PWN, wyd 2, 2020

Autor jest ekspertem w skali światowej. Wprowadzenie do AI z podejściem matematycznym, które nie odpowiada profilowi obecnych zajęć, ale przerobimy rozdział wstępny: Rozdział 2: 2. Wybrane zagadnienia sztucznej inteligencji s 5-20

2. Kisielewicz, Andrzej, Sztuczna inteligencja i logika. PWN 2015. 2020

Praca propedeutyczno-popularyzatorska, obejmuje problemy AI dostępne także dla nie-matematyków o pewnej kulturze matematycznej, jak większość studentów SGH. Istotne intuicje strategiczne.

3. Surma, Jerzy Cyfryzacja życia w erze Big Data 2017

Doskonałe wprowadzenie do ekonomii Big Data z punktu widzenia bezpieczeństwa cyfrowego. Istotne refleksje nt. wpływu społecznego cyfryzacji. Studenci SGH mają okazję zapoznać się z tą tematyką na zajęciach Prof. Surmy; u nas praca ta może być ważnym źródłem w pisaniu prac indywidualnych.

4. Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019

Nie jest to podręcznik lecz dogodny materiał do dyskusji niektórych aktualnych zagadnień.

Publikacje własne:

Piotr Bołtuć, Strong Semantic Computing, W: Procedia Computer Science,2018;

Piotr Bołtuć, Conscious AI at the Edge of Chaos, W: Journal of Artificial Intelligence and Consciousness,2020;

dr Marta Boltuc, Piotr Bołtuć, BICA for AGI, W: Cognitive Systems Research,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

kolokwium: 10.00%

referaty/eseje: 20.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi największą zdobcz ostatnich dziesięcioleci. Dalszy jej rozwój prowadzi do AI na poziomie człowieka (HLAI) a potem zapewne ogólnej sztucznej inteligencji (AGI). Ta ostatnia stawia pod znakiem zapytania, wręcz podważa, dominację intelektulną ludzi w cywilizacji stworzonej przez ludzi. Zdeklasowanie intelektualne człowieka przez AI prowadziłoby do pozbawienia kontroli, w środowisku zdominowanym przez cyfryzację wszelkich procesów i robotykę. Pokazujemy, że wczesna wersja AGI jest kwestią o wielkim prawdopodobieństwie w skali od kilkunastu do kiludziesięciu lat. Zachowanie człowieka, zwłaszcza biznesu i struktur decyzyjnych w skali państwa oraz globalnej, ma decydujące znaczenie dla kształtu tego zjawiska, a także jego odbioru społecznego i wykorzystania. Rozważymy wybory strategiczne w zakresie form i zakresu rozwoju AI oparte o technologię, gospodarkę, ludzkie emocje i wartości.

Pełny opis:

Studenci zapoznają się z opiniami ekseperckimi w kwestii rozwoju sztucznej inteligencji. Przeanalizują znaczenie proponowanych scenariuszy rozwoju AI dla rozwoju ekonomicznego, cywilizacyjnego i kulturowego a także obronności. Studenci zapoznają sie z aktualnymi badaniami w tym obszarze i będą mieć udziału w jakimś aspekcie badań.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Floridi, L Artificial Companions and their Philosophical Challenges, E-mentor, SGH s.84-86 nr 5 (22) / 2007 http://www.e-mentor.edu.pl/drukuj/artykul/numer/22/id/498

Thaler, S The Creativity Machine Paradigm. # Springer Science+Business Media LLC 2017

E.G. Carayannis (ed.), Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship,

https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_396-2

Boltuc, P. Strong Semantic Computing, Procedia Computer Science 123 98?103 Feb. 2018 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050918300176

Boltuc P., Connely, T. Uncanny Robots of Perfection w: Gudwin. R. et. al editors: Brain-Inspired Cognitive Architectures for Artificial Intelligence. vol. 1310 Advances in Intelligent Systems and Computing, Springer Science, 2021

Marjaninejad, A., Urbina-Meléndez, D., Cohn, B.A. et al. Autonomous functional movements in a tendon-driven limb via limited experience. Nat Mach Intell 1, 144?154 (2019). https://doi.org/10.1038/s42256-019-0029-0 file:///C:/Users/Pbolt1/Downloads/s42256-019-0029-0.pdf

Yudkowsky, Eliezer (2011). ?Complex Value Systems in Friendly AI? (PDF). Artificial General Intelligence: 4th International Conference, AGI 2011, Mountain View, CA, USA, August 3?6, 2011. Berlin: Springer https://en.wikipedia.org/wiki/Eliezer_Yudkowsky

Babcock, James; Kramar, Janos; Yamplosky, Roman. Guidelines for Artificial Intelligence Containment https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1707/1707.08476.pdf

Bisk, T; Boltuc, Sustainability as Growth w: Technology, Society, Sustainability, Lech Zacher (ed.) Springer 2017, p. 175-183

Boltuc, P. Church-Turing Lovers w: Robot Ethics 2.0: From Autonomous Cars to Artificial Intelligence; Lin, P., Abney, K., Jenkins, R., Eds.; Oxford University Press: Oxford, UK, 2017; pp. 214?228

Yampolskiy, R. V.; Artificial Consciousness: An Illusionary Solution to the Hard Problem; Reti, saperi linguaggi,

Volume 2; pp. 287-318, 2018

Waser, M., Kelley, D. Implementing a Seed Safe/Moral Motivational System with the independent Core observer Model (ICOM),

BICA 2016, NY NYU; Procedia Computer Science; http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050916316714

Sen, A. (2000). Consequential Evaluation and Practical Reason. The Journal of Philosophy, 97(9), 477-502. doi:10.2307/2678488

Kelley, T., Veksler, V. Sleep, Boredom, and Distraction: What Are the Computational Benefits for Cognition? APA Newsletter on Philosophy and

Computers 15, no. 1 (2015): 3?7. Reprinted at https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf pp. 32-35

Thaler, S. DABUS in a Nutshell, at the APA Newsletter on Philosophy and Computers 19/2020 pp. 35-37 https://cdn.ymaws.com/www.apaonline.org/resource/collection/EADE8D52-8D02-4136-9A2A-729368501E43/ComputersV19n2.pdf

Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019 (fragmenty -- całość w lit. uzupełniającej).

Literatura uzupełniająca:

1. Rutkowski, Leszek, Metody i techniki sztucznej inteligencj, Wydawnictwo Naukowe PWN, wyd 2, 2020

Autor jest ekspertem w skali światowej. Wprowadzenie do AI z podejściem matematycznym, które nie odpowiada profilowi obecnych zajęć, ale przerobimy rozdział wstępny: Rozdział 2: 2. Wybrane zagadnienia sztucznej inteligencji s 5-20

2. Kisielewicz, Andrzej, Sztuczna inteligencja i logika. PWN 2015. 2020

Praca propedeutyczno-popularyzatorska, obejmuje problemy AI dostępne także dla nie-matematyków o pewnej kulturze matematycznej, jak większość studentów SGH. Istotne intuicje strategiczne.

3. Surma, Jerzy Cyfryzacja życia w erze Big Data 2017

Doskonałe wprowadzenie do ekonomii Big Data z punktu widzenia bezpieczeństwa cyfrowego. Istotne refleksje nt. wpływu społecznego cyfryzacji. Studenci SGH mają okazję zapoznać się z tą tematyką na zajęciach Prof. Surmy; u nas praca ta może być ważnym źródłem w pisaniu prac indywidualnych.

4. Kaplan, Jerry Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć. PWN 2019

Nie jest to podręcznik lecz dogodny materiał do dyskusji niektórych aktualnych zagadnień.

Publikacje własne:

Piotr Bołtuć, Strong Semantic Computing, W: Procedia Computer Science,2018;

Piotr Bołtuć, Conscious AI at the Edge of Chaos, W: Journal of Artificial Intelligence and Consciousness,2020;

dr Marta Boltuc, Piotr Bołtuć, BICA for AGI, W: Cognitive Systems Research,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00%

egzamin testowy: 20.00%

kolokwium: 10.00%

referaty/eseje: 20.00%

studia przypadków: 10.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0