Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość - perspektywa startupu (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 226159-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość - perspektywa startupu (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ADA
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Studenci posiadają wiedzę na temat kluczowych zagadnień dotyczących przedsiębiorczości w perspektywie startupu

Studenci znają różne podejścia w zakresie tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych

Studenci znają kluczowe metodyki i narzędzia wykorzystywane w świecie do tworzenia startupów

Umiejętności:

Studenci potrafią prowadzić własne badania dotyczące zagadnienia przedsiębiorczości w perspektywie startupu

Studenci są świadomi wyzwań dotyczących procesu tworzenia biznesu

Studenci są świadomi menedżerskich i finansowych dylematów dotyczących tworzenia i zarządzania startupami na różnych etapach ich rozwoju

Kompetencje społeczne:

Studenci potrafią pracować w zespołach

Studenci są świadomi znaczenia różnorodnych doświadczeń zespołu w procesie tworzenia startupu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Celem dydaktycznym przedmiotu jest przekazanie wiedzy i przygotowanie studentów do działań związanych z prowadzeniem własnych przedsięwzięć w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym z perspektywy organizacji typu startup. Program zajęć obejmuje problematykę rozwoju własnego przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu z perspektyw strategicznej, technologicznej, produktowej, finansowej, prowadzenia zespołu, formalno-prawnej oraz rozwoju osobistego przedsiębiorcy.

Pełny opis:

Celem dydaktycznym przedmiotu jest przekazanie wiedzy i przygotowanie studentów do działań związanych z prowadzeniem własnych przedsięwzięć w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym, w którym kluczową rolę odgrywają nowe technologie. Program zajęć obejmuje problematykę rozwoju własnego przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu z perspektyw strategicznej, technologicznej, produktowej, finansowej, prowadzenia zespołu, formalno-prawnej oraz rozwoju osobistego przedsiębiorcy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych.

Literatura uzupełniająca:

1) Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013

2) Laloux F., Pracować inaczej, Studio eMKa 2015

3) Osterwalder A., Pingeur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, OnePress 2012

4) Ries E., Metoda Lean Startup,Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012

5) Ross A., Świat przyszłości, MTBiznes 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Celem dydaktycznym przedmiotu jest przekazanie wiedzy i przygotowanie studentów do działań związanych z prowadzeniem własnych przedsięwzięć w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym z perspektywy organizacji typu startup. Program zajęć obejmuje problematykę rozwoju własnego przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu z perspektyw strategicznej, technologicznej, produktowej, finansowej, prowadzenia zespołu, formalno-prawnej oraz rozwoju osobistego przedsiębiorcy.

Pełny opis:

Celem dydaktycznym przedmiotu jest przekazanie wiedzy i przygotowanie studentów do działań związanych z prowadzeniem własnych przedsięwzięć w szybko zmieniającym się otoczeniu gospodarczym, w którym kluczową rolę odgrywają nowe technologie. Program zajęć obejmuje problematykę rozwoju własnego przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu z perspektyw strategicznej, technologicznej, produktowej, finansowej, prowadzenia zespołu, formalno-prawnej oraz rozwoju osobistego przedsiębiorcy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych.

Literatura uzupełniająca:

1) Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress 2013

2) Laloux F., Pracować inaczej, Studio eMKa 2015

3) Osterwalder A., Pingeur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, OnePress 2012

4) Ries E., Metoda Lean Startup,Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Helion 2012

5) Ross A., Świat przyszłości, MTBiznes 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0