Kreowanie wartości klienta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 225540-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie wartości klienta |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZAR Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie na czym polega rola klientów w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa Student rozumie istotę konkurowania wartościami dla klienta Student jest świadomy konieczności zarządzania wiedzą o klientach Student rozumie na czym polega rola narzędzi marketingowych w zarządzaniu relacjami z klientami Umiejętności: Student potrafi dokonać pomiaru wartości klienta Student potrafi przeprowadzić analizę portfela klientów firmy Student potrafi sformułować strategie zmierzające do wzrostu wartości klientów dla firmy Kompetencje społeczne: Student doskonali umiejętność formułowania strategii biznesowych na piśmie Student doskonali kreatywność niezbędną przy formułowaniu strategii marketingowych Student dostrzega konieczność współdziałania pracowników odpowiedzialnych za relacje z klientami z osobami realizującymi inne funkcje w przedsiębiorstwie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Majchrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Współczesne uwarunkowania i źródła budowy wartości klienta. Rodzaje wartości odgrywające istotną rolę w budowie wartości klienta. Konkurowanie wartościami o klientów. Zarządzanie wiedzą o klientach. Zarządzanie relacjami z klientami. Modele budowy satysfakcji i lojalności klienta. Segmentacja rynku. Analiza kosztów marketingowych. Metody pomiaru wartości klienta. Budowa strategii ukierunkowanych na wzrost wartości klienta. Praktyczne podejście do kreowania wartości klienta. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania wartością klienta w przedsiębiorstwie ukierunkowanym na wzrost swojej wartości. Celowi temu ma służyć między innymi: ukazanie współczesnych uwarunkowań i źródeł budowy wartości klienta, rodzajów wartości, które odgrywają istotną rolę w budowie wartości klienta, metody pomiaru wartości klienta. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w zakresie zarządzania wartością klienta w przyszłym życiu zawodowym. Zajęcia oparte są na szerokim wykorzystaniu praktycznych przykładów kreowania wartości klienta. Zajęcia zawierają też elementy interdyscyplinarne, w tym odwołania do teorii przedsiębiorstwa, teorii konkurencji, teorii zarządzania tożsamością korporacyjna oraz komunikacją korporacyjną. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem nowych uwarunkowań i możliwości marketingu) oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budowa wartości klienta, Teoria i praktyka, pod red. B. Dobiegały-Korony, Difin, Warszawa 2015 2. Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, OW SGH, Warszawa 2011 3. Zarządzanie wartością klienta, Pomiar i strategie, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, Poltext, Warszawa 2010 4. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010 5. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012 6. R.C. Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas, Klient jako kapitał, MT Biznes, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, pod red. Dobiegały-Korony, PWN, Warszawa 2009 2. H. Mruk, B. Stępień, Tworzenie wartości dla klientów z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2013 3. K. Majchrzak, Klient jako współtwórca innowacji ? rozdział w książce pod red. P. Masiukiewicza, B. Dobiegały ? Korona, OW SGH, Warszawa, 2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% referaty/eseje: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Krzepicka, Katarzyna Majchrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Współczesne uwarunkowania i źródła budowy wartości klienta. Rodzaje wartości odgrywające istotną rolę w budowie wartości klienta. Konkurowanie wartościami o klientów. Zarządzanie wiedzą o klientach. Zarządzanie relacjami z klientami. Modele budowy satysfakcji i lojalności klienta. Segmentacja rynku. Analiza kosztów marketingowych. Metody pomiaru wartości klienta. Budowa strategii ukierunkowanych na wzrost wartości klienta. Praktyczne podejście do kreowania wartości klienta. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania wartością klienta w przedsiębiorstwie ukierunkowanym na wzrost swojej wartości. Celowi temu ma służyć między innymi: ukazanie współczesnych uwarunkowań i źródeł budowy wartości klienta, rodzajów wartości, które odgrywają istotną rolę w budowie wartości klienta, metody pomiaru wartości klienta. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w zakresie zarządzania wartością klienta w przyszłym życiu zawodowym. Zajęcia oparte są na szerokim wykorzystaniu praktycznych przykładów kreowania wartości klienta. Zajęcia zawierają też elementy interdyscyplinarne, w tym odwołania do teorii przedsiębiorstwa, teorii konkurencji, teorii zarządzania tożsamością korporacyjna oraz komunikacją korporacyjną. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem nowych uwarunkowań i możliwości marketingu) oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budowa wartości klienta, Teoria i praktyka, pod red. B. Dobiegały-Korony, Difin, Warszawa 2015 2. Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, OW SGH, Warszawa 2011 3. Zarządzanie wartością klienta, Pomiar i strategie, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, Poltext, Warszawa 2010 4. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010 5. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012 6. R.C. Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas, Klient jako kapitał, MT Biznes, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, pod red. Dobiegały-Korony, PWN, Warszawa 2009 2. H. Mruk, B. Stępień, Tworzenie wartości dla klientów z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2013 3. K. Majchrzak, Klient jako współtwórca innowacji ? rozdział w książce pod red. P. Masiukiewicza, B. Dobiegały ? Korona, OW SGH, Warszawa, 2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% referaty/eseje: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Majchrzak, Beata Żelazko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Współczesne uwarunkowania i źródła budowy wartości klienta. Rodzaje wartości odgrywające istotną rolę w budowie wartości klienta. Konkurowanie wartościami o klientów. Zarządzanie wiedzą o klientach. Zarządzanie relacjami z klientami. Modele budowy satysfakcji i lojalności klienta. Segmentacja rynku. Analiza kosztów marketingowych. Metody pomiaru wartości klienta. Budowa strategii ukierunkowanych na wzrost wartości klienta. Praktyczne podejście do kreowania wartości klienta. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania wartością klienta w przedsiębiorstwie ukierunkowanym na wzrost swojej wartości. Celowi temu ma służyć między innymi: ukazanie współczesnych uwarunkowań i źródeł budowy wartości klienta, rodzajów wartości, które odgrywają istotną rolę w budowie wartości klienta, metody pomiaru wartości klienta. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w zakresie zarządzania wartością klienta w przyszłym życiu zawodowym. Zajęcia oparte są na szerokim wykorzystaniu praktycznych przykładów kreowania wartości klienta. Zajęcia zawierają też elementy interdyscyplinarne, w tym odwołania do teorii przedsiębiorstwa, teorii konkurencji, teorii zarządzania tożsamością korporacyjna oraz komunikacją korporacyjną. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem nowych uwarunkowań i możliwości marketingu) oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budowa wartości klienta, Teoria i praktyka, pod red. B. Dobiegały-Korony, Difin, Warszawa 2015 2. Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, OW SGH, Warszawa 2011 3. Zarządzanie wartością klienta, Pomiar i strategie, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, Poltext, Warszawa 2010 4. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010 5. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012 6. R.C. Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas, Klient jako kapitał, MT Biznes, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, pod red. Dobiegały-Korony, PWN, Warszawa 2009 2. H. Mruk, B. Stępień, Tworzenie wartości dla klientów z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2013 3. K. Majchrzak, Klient jako współtwórca innowacji ? rozdział w książce pod red. P. Masiukiewicza, B. Dobiegały ? Korona, OW SGH, Warszawa, 2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% referaty/eseje: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Krzepicka, Katarzyna Majchrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Współczesne uwarunkowania i źródła budowy wartości klienta. Rodzaje wartości odgrywające istotną rolę w budowie wartości klienta. Konkurowanie wartościami o klientów. Zarządzanie wiedzą o klientach. Zarządzanie relacjami z klientami. Modele budowy satysfakcji i lojalności klienta. Segmentacja rynku. Analiza kosztów marketingowych. Metody pomiaru wartości klienta. Budowa strategii ukierunkowanych na wzrost wartości klienta. Praktyczne podejście do kreowania wartości klienta. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania wartością klienta w przedsiębiorstwie ukierunkowanym na wzrost swojej wartości. Celowi temu ma służyć między innymi: ukazanie współczesnych uwarunkowań i źródeł budowy wartości klienta, rodzajów wartości, które odgrywają istotną rolę w budowie wartości klienta, metody pomiaru wartości klienta. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w zakresie zarządzania wartością klienta w przyszłym życiu zawodowym. Zajęcia oparte są na szerokim wykorzystaniu praktycznych przykładów kreowania wartości klienta. Zajęcia zawierają też elementy interdyscyplinarne, w tym odwołania do teorii przedsiębiorstwa, teorii konkurencji, teorii zarządzania tożsamością korporacyjna oraz komunikacją korporacyjną. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem nowych uwarunkowań i możliwości marketingu) oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budowa wartości klienta, Teoria i praktyka, pod red. B. Dobiegały-Korony, Difin, Warszawa 2015 2. Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, OW SGH, Warszawa 2011 3. Zarządzanie wartością klienta, Pomiar i strategie, pod red. B. Dobiegały-Korony i T. Doligalskiego, Poltext, Warszawa 2010 4. V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010 5. P. Kotler, K. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012 6. R.C. Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas, Klient jako kapitał, MT Biznes, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, pod red. Dobiegały-Korony, PWN, Warszawa 2009 2. H. Mruk, B. Stępień, Tworzenie wartości dla klientów z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2013 3. K. Majchrzak, Klient jako współtwórca innowacji ? rozdział w książce pod red. P. Masiukiewicza, B. Dobiegały ? Korona, OW SGH, Warszawa, 2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00% referaty/eseje: 30.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.