Efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 224380-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Rozumie logikę budowy wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT 2. Zna zasady i podstawowe metody zarządzania usługami IT 3. Zna zasady i podstawowe metody zarządzania portfelem inwestycji w IT, w powiązaniu z celami strategicznymi przedsiębiorstwa. 4. Zna zasady i metody nadzoru IT Umiejętności: 1. Potrafi opisać cele strategiczne przedsiębiorstwa z wykorzystaniem mapy strategii. 2.Potrafi ocenić stopień dopasowania strategicznego biznes-IT. 3. Potrafi zbudować portfel projektów biznesowych i IT realizujący strategię przedsiębiorstwa. Kompetencje społeczne: 1. Potrafi pracować zespołowo przy wypracowywaniu rozwiązań zarządczych 2. Potrafi rozwiązywać rzeczywiste problemy występujące na styku biznesu i IT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Remigiusz Orzechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Efektywne zarządzanie IT polega na inwestowaniu w takie projekty i usługi IT, które wspierają realizację strategii przedsiębiorstwa i ograniczaniu zasobów kierowanych na inne inicjatywy i działania IT. Wartość dostarczana biznesowi przez IT wynika przede wszystkim ze stopnia dopasowania IT do strategii przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych koncepcji efektywnego zarządzania i nadzoru nad obszarem IT, ukierunkowanych na budowę wartości przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Orzechowski, Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, OW SGH, Warszawa 2008; P. Weil, J. Ross, IT Governance. How Top Performers Manage IT Decision Rights for Superior Results, Harvard Business School Press, Boston 2004; ITIL Service Lifecycle, OGC, Stationery Office Books, 2007. Literatura uzupełniająca: T. Kasprzak, Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003; J. Luftman, Competing in the Information Age. Align in the Sand, 2nd Edition, Oxford University Press, 2003; N. Carr, Does IT Matter? Information Technology and The Corrosion of Competitive Advantage, Harvard Business School Press, Boston 2004; Board Briefing on IT Governance, 2nd Edition, IT Governance Institute, 2003; E. Turban, D. Leidner, E. McLean, J. Wetherbe, Information Technology for Management. Transforming Organizations in the Digital Economy, John Wiley and Sons, 2006. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 60.00% referaty/eseje: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Remigiusz Orzechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Efektywne zarządzanie IT polega na inwestowaniu w takie projekty i usługi IT, które wspierają realizację strategii przedsiębiorstwa i ograniczaniu zasobów kierowanych na inne inicjatywy i działania IT. Wartość dostarczana biznesowi przez IT wynika przede wszystkim ze stopnia dopasowania IT do strategii przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych koncepcji efektywnego zarządzania i nadzoru nad obszarem IT, ukierunkowanych na budowę wartości przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Orzechowski, Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, OW SGH, Warszawa 2008; P. Weil, J. Ross, IT Governance. How Top Performers Manage IT Decision Rights for Superior Results, Harvard Business School Press, Boston 2004; ITIL Service Lifecycle, OGC, Stationery Office Books, 2007. Literatura uzupełniająca: T. Kasprzak, Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003; J. Luftman, Competing in the Information Age. Align in the Sand, 2nd Edition, Oxford University Press, 2003; N. Carr, Does IT Matter? Information Technology and The Corrosion of Competitive Advantage, Harvard Business School Press, Boston 2004; Board Briefing on IT Governance, 2nd Edition, IT Governance Institute, 2003; E. Turban, D. Leidner, E. McLean, J. Wetherbe, Information Technology for Management. Transforming Organizations in the Digital Economy, John Wiley and Sons, 2006. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 60.00% referaty/eseje: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Remigiusz Orzechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Efektywne zarządzanie IT polega na inwestowaniu w takie projekty i usługi IT, które wspierają realizację strategii przedsiębiorstwa i ograniczaniu zasobów kierowanych na inne inicjatywy i działania IT. Wartość dostarczana biznesowi przez IT wynika przede wszystkim ze stopnia dopasowania IT do strategii przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych koncepcji efektywnego zarządzania i nadzoru nad obszarem IT, ukierunkowanych na budowę wartości przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Orzechowski, Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, OW SGH, Warszawa 2008; P. Weil, J. Ross, IT Governance. How Top Performers Manage IT Decision Rights for Superior Results, Harvard Business School Press, Boston 2004; ITIL Service Lifecycle, OGC, Stationery Office Books, 2007. Literatura uzupełniająca: T. Kasprzak, Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003; J. Luftman, Competing in the Information Age. Align in the Sand, 2nd Edition, Oxford University Press, 2003; N. Carr, Does IT Matter? Information Technology and The Corrosion of Competitive Advantage, Harvard Business School Press, Boston 2004; Board Briefing on IT Governance, 2nd Edition, IT Governance Institute, 2003; E. Turban, D. Leidner, E. McLean, J. Wetherbe, Information Technology for Management. Transforming Organizations in the Digital Economy, John Wiley and Sons, 2006. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 60.00% referaty/eseje: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Remigiusz Orzechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Efektywne zarządzanie IT polega na inwestowaniu w takie projekty i usługi IT, które wspierają realizację strategii przedsiębiorstwa i ograniczaniu zasobów kierowanych na inne inicjatywy i działania IT. Wartość dostarczana biznesowi przez IT wynika przede wszystkim ze stopnia dopasowania IT do strategii przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych koncepcji efektywnego zarządzania i nadzoru nad obszarem IT, ukierunkowanych na budowę wartości przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Orzechowski, Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, OW SGH, Warszawa 2008; P. Weil, J. Ross, IT Governance. How Top Performers Manage IT Decision Rights for Superior Results, Harvard Business School Press, Boston 2004; ITIL Service Lifecycle, OGC, Stationery Office Books, 2007. Literatura uzupełniająca: T. Kasprzak, Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003; J. Luftman, Competing in the Information Age. Align in the Sand, 2nd Edition, Oxford University Press, 2003; N. Carr, Does IT Matter? Information Technology and The Corrosion of Competitive Advantage, Harvard Business School Press, Boston 2004; Board Briefing on IT Governance, 2nd Edition, IT Governance Institute, 2003; E. Turban, D. Leidner, E. McLean, J. Wetherbe, Information Technology for Management. Transforming Organizations in the Digital Economy, John Wiley and Sons, 2006. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 60.00% referaty/eseje: 40.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.