Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie i negocjacje w zespole wielokulturowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223530-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie i negocjacje w zespole wielokulturowym
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-HR
Punkty ECTS i inne: 7.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie mechanizmy kulturowe i ich wpływ na zarządzanie

Student zna zasady tworzenia i zarządzania zespołami wielokulturowymi

Student zna wyniki najważniejszych badań nad kulturą i kulturą organizacyjną

Student zna podstawowe koncepcje prowadzenia negocjacji

Student posiada wiedzę o mechanizmach warunkujących działania ludzi w sytuacjach negocjacyjnych

Umiejętności:

Student umie stosować w praktyce poznane modele i teorie

Student umie krytycznie ocenić problemy

Student używa poznanych narzędzi do rozwiązywania problemów

Student umie wybrać i zastosować adekwatną strategię negocjacji do istniejących uwarunkowań

Student umie się przygotować i prowadzić negocjacje zespołowe

Kompetencje społeczne:

Student umie pracować efektywnie w grupie

Student umie się komunikować z osobami o odmiennych poglądach na dany problem

Potrafi nawiązywać relacje z przedstawicielami innych komórek organizacyjnych w przedsiębiorstwie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grażyna Aniszewska-Banaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Pokazanie roli kultury i negocjacji w kształtowaniu zachowań w organizacji oraz pracy zespołowej

2. Ukazanie niebezpieczeństw związanych ze stereotypowym postrzeganiem kultur i braku regulacji konfliktów

3. Przedstawienie wpływu szoku kulturowego na zachowania

4. Dostarczenie narzędzi do budowy efektywnego zespołu wielokulturowego

5. Przedstawienie zasad przywództwa globalnego

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest pokazanie kultury i negocjacji jako zmiennych mających wpływ na

efektywność działania zespołów w organizacji. Elementem zajęć będzie pokazanie wielości podejść do

kultury i kultury organizacyjnej oraz wskazanie konsekwencji przyjęcia określonej perspektywy teoretycznej.

Pokazane zostaną także zagrożenia związane ze stereotypowym postrzeganiem obcych kultur oraz sposoby

radzenia sobie z tym zjawiskiem z wykorzystaniem negocjacji. Duży nacisk zostanie położony na kwestie

komunikacji w różnych kręgach kulturowych. Studenci poznają zależności między wpływem kultury i

negocjacji na pracę zespołów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Meyer: Mapa kulturowa. Znak Literanova, 2023

2. G. Hofstede, G.J. Hofsetede, M. Minkov: Kultury i organizacje. PWE, Warszawa 2011;

3. A. Winch, S. Winch, Negocjacje ? jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2010.

4. M. Rozkwitalska, Ł. Sułkowski, Współpraca zawodowa z środowisku wielokulturowym, Wolters Kluwer, 2016

Literatura uzupełniająca:

1. R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa 2004

2. R. Lewicki i in., Zasady negocjacji, Rebis, Poznań 2004

3. R. Quinn, K.Cameron: Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Wolters Kluwer 2015

4. W. Ury, Odchodząc od NIE, PWE, Warszawa 1995

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Pokazanie roli kultury i negocjacji w kształtowaniu zachowań w organizacji oraz pracy zespołowej

2. Ukazanie niebezpieczeństw związanych ze stereotypowym postrzeganiem kultur i braku regulacji konfliktów

3. Przedstawienie wpływu szoku kulturowego na zachowania

4. Dostarczenie narzędzi do budowy efektywnego zespołu wielokulturowego

5. Przedstawienie zasad przywództwa globalnego

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest pokazanie kultury i negocjacji jako zmiennych mających wpływ na

efektywność działania zespołów w organizacji. Elementem zajęć będzie pokazanie wielości podejść do

kultury i kultury organizacyjnej oraz wskazanie konsekwencji przyjęcia określonej perspektywy teoretycznej.

Pokazane zostaną także zagrożenia związane ze stereotypowym postrzeganiem obcych kultur oraz sposoby

radzenia sobie z tym zjawiskiem z wykorzystaniem negocjacji. Duży nacisk zostanie położony na kwestie

komunikacji w różnych kręgach kulturowych. Studenci poznają zależności między wpływem kultury i

negocjacji na pracę zespołów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Meyer: Mapa kulturowa. Znak Literanova, 2023

2. G. Hofstede, G.J. Hofsetede, M. Minkov: Kultury i organizacje. PWE, Warszawa 2011;

3. A. Winch, S. Winch, Negocjacje ? jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2010.

4. M. Rozkwitalska, Ł. Sułkowski, Współpraca zawodowa z środowisku wielokulturowym, Wolters Kluwer, 2016

Literatura uzupełniająca:

1. R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa 2004

2. R. Lewicki i in., Zasady negocjacji, Rebis, Poznań 2004

3. R. Quinn, K.Cameron: Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Wolters Kluwer 2015

4. W. Ury, Odchodząc od NIE, PWE, Warszawa 1995

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grażyna Aniszewska-Banaś, Sławomir Winch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Pokazanie roli kultury i negocjacji w kształtowaniu zachowań w organizacji oraz pracy zespołowej

2. Ukazanie niebezpieczeństw związanych ze stereotypowym postrzeganiem kultur i braku regulacji konfliktów

3. Przedstawienie wpływu szoku kulturowego na zachowania

4. Dostarczenie narzędzi do budowy efektywnego zespołu wielokulturowego

5. Przedstawienie zasad przywództwa globalnego

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest pokazanie kultury i negocjacji jako zmiennych mających wpływ na

efektywność działania zespołów w organizacji. Elementem zajęć będzie pokazanie wielości podejść do

kultury i kultury organizacyjnej oraz wskazanie konsekwencji przyjęcia określonej perspektywy teoretycznej.

Pokazane zostaną także zagrożenia związane ze stereotypowym postrzeganiem obcych kultur oraz sposoby

radzenia sobie z tym zjawiskiem z wykorzystaniem negocjacji. Duży nacisk zostanie położony na kwestie

komunikacji w różnych kręgach kulturowych. Studenci poznają zależności między wpływem kultury i

negocjacji na pracę zespołów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. Hofstede, G.J. Hofsetede, M.Minkov: Kultury i organizacje. PWE, Warszawa 2011;

2. A. Winch, S. Winch, Negocjacje ? jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2010.

3. M.Rozkwitalska, Ł. Sułkowski, Współpraca zawodowa z środowisku wielokulturowym, Wolters Kluwer, 2016

Literatura uzupełniająca:

1. R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa 2004

2. E. Meyer: The culture map. Public Affairs, New York 2015

3. R. Lewicki i in., Zasady negocjacji, Rebis, Poznań 2004

4. W. Ury, Odchodząc od NIE, PWE, Warszawa 1995

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

1. Pokazanie roli kultury i negocjacji w kształtowaniu zachowań w organizacji oraz pracy zespołowej

2. Ukazanie niebezpieczeństw związanych ze stereotypowym postrzeganiem kultur i braku regulacji konfliktów

3. Przedstawienie wpływu szoku kulturowego na zachowania

4. Dostarczenie narzędzi do budowy efektywnego zespołu wielokulturowego

5. Przedstawienie zasad przywództwa globalnego

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest pokazanie kultury i negocjacji jako zmiennych mających wpływ na

efektywność działania zespołów w organizacji. Elementem zajęć będzie pokazanie wielości podejść do

kultury i kultury organizacyjnej oraz wskazanie konsekwencji przyjęcia określonej perspektywy teoretycznej.

Pokazane zostaną także zagrożenia związane ze stereotypowym postrzeganiem obcych kultur oraz sposoby

radzenia sobie z tym zjawiskiem z wykorzystaniem negocjacji. Duży nacisk zostanie położony na kwestie

komunikacji w różnych kręgach kulturowych. Studenci poznają zależności między wpływem kultury i

negocjacji na pracę zespołów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. Hofstede, G.J. Hofsetede, M.Minkov: Kultury i organizacje. PWE, Warszawa 2011;

2. A. Winch, S. Winch, Negocjacje ? jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2010.

3. M.Rozkwitalska, Ł. Sułkowski, Współpraca zawodowa z środowisku wielokulturowym, Wolters Kluwer, 2016

Literatura uzupełniająca:

1. R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa 2004

2. E. Meyer: The culture map. Public Affairs, New York 2015

3. R. Lewicki i in., Zasady negocjacji, Rebis, Poznań 2004

4. W. Ury, Odchodząc od NIE, PWE, Warszawa 1995

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0