New Technologies in Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 223371-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | New Technologies in Marketing |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Elective courses for ITH - masters Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMT-TMH Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student understands the role of technological determinants of marketing activities. The student has knowledge about the use of new technologies in marketing tools. The student has knowledge of the impact of new technologies on marketing strategies. Umiejętności: The student is able to analyze the use of ICT as part of marketing instruments. The student can indicate the possibilities of increasing the competitiveness of enterprises through the use of new technologies. Student is able to formulate the assumptions of the marketing strategy taking into account the use of new information technologies. Kompetencje społeczne: Student understands threats related with implementation of ICT in business activities. Student understands social consequences of implementation of ICT in business activities. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During the course the impact of the Internet and other information technologies on marketing instruments and strategies will be discussed. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the marketing concept against the background of processes of the development of new technologies and characteristics and analysis of the determinants of new information technologies as well as their influence on the competitiveness of companies and presentation of main strategies and marketing operations using new technologies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: T. Doligalski, Internet-based Customer Value Management. Developing Customer Relationships Online, Springer, Heilderberg 2014. Literatura uzupełniająca: K.C. Laudon, C.G. Traver, E-Commerce, Pearson, 2016. W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Hardcover, Harvard Business Review Press, 2015. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During the course the impact of the Internet and other information technologies on marketing instruments and strategies will be discussed. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the marketing concept against the background of processes of the development of new technologies and characteristics and analysis of the determinants of new information technologies as well as their influence on the competitiveness of companies and presentation of main strategies and marketing operations using new technologies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: T. Doligalski, Internet-based Customer Value Management. Developing Customer Relationships Online, Springer, Heilderberg 2014. Literatura uzupełniająca: K.C. Laudon, C.G. Traver, E-Commerce, Pearson, 2016. W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Hardcover, Harvard Business Review Press, 2015. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During the course the impact of the Internet and other information technologies on marketing instruments and strategies will be discussed. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the marketing concept against the background of processes of the development of new technologies and characteristics and analysis of the determinants of new information technologies as well as their influence on the competitiveness of companies and presentation of main strategies and marketing operations using new technologies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: T. Doligalski, Internet-based Customer Value Management. Developing Customer Relationships Online, Springer, Heilderberg 2014. Literatura uzupełniająca: K.C. Laudon, C.G. Traver, E-Commerce, Pearson, 2016. W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Hardcover, Harvard Business Review Press, 2015. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
During the course the impact of the Internet and other information technologies on marketing instruments and strategies will be discussed. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the marketing concept against the background of processes of the development of new technologies and characteristics and analysis of the determinants of new information technologies as well as their influence on the competitiveness of companies and presentation of main strategies and marketing operations using new technologies. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: T. Doligalski, Internet-based Customer Value Management. Developing Customer Relationships Online, Springer, Heilderberg 2014. Literatura uzupełniająca: K.C. Laudon, C.G. Traver, E-Commerce, Pearson, 2016. W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Hardcover, Harvard Business Review Press, 2015. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.