Podstawy analizy danych w e-biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 223300-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy analizy danych w e-biznesie |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student zna rodzaje systemów wykorzystywanych w e-biznesie oraz metody analizy aktywności klientów w systemach wykorzystywanych w e-biznesie. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student zna narzędzia wykorzystywane do analizy danych oraz zasady wstępnej oceny i przygotowania danych do analizy. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student jest w stanie uzyskać dostęp do wybranych informacji zapisanych w bazie danych. Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie wykorzystywać relacyjne bazy danych do przechowywania i uzyskiwania informacji. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie pozyskać dane i przygotować zbiór danych do analizy w zakresie e-biznesu. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie posługiwać się wybranymi metodami eksploracji danych do analizy danych e-biznesowych. Kompetencje społeczne: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje umiejętność komunikowania zagadnień związanych z analizą danych w e-biznesie. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje zrozumienie etycznych aspektów analizy danych w e-biznesie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rumiana Górska, Anna Gutkowska, Ewa Syczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu omówione zostaną podstawowe zagadnienia i narzędzia wykorzystywane w analizie danych związanych z e-biznesem. Zaprezentowane zostaną występujące na rynku rodzaje systemów wspomagających e-biznes, specyfika danych w e-biznesie, jak też metody analizy tych danych dla potrzeb zarządzania. Zajęcia w laboratorium komputerowym obejmują pozyskiwanie i analizę danych e-biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej specyfiki danych e-biznesowych, a także ich analizy polegającej na odkrywaniu ukrytych zależności z wykorzystaniem metod eksploracji danych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bernardelli M., Decewicz A., Tomczyk E., Ekonometria i badania operacyjne. Zbiór zadań. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. 2. Larry Rockoff: Język SQL Przyjazny podręcznik, Helion 2017 3. J.D. Ullman, J. Widom: Podstawowy wykład z systemów baz danych, WNT, W-wa, 2000 4. Marcin Szeliga, Danuta Mendrala: Praktyczny kurs SQL, Helion 2015 5. P. Biecek: Przewodnik po pakiecie R. 2017. GIS. 6. Krider R.E.: Customer and business analytics: applied data mining for business decision making using R, 2012, CRC Press; Literatura uzupełniająca: 1. Doligalski T., 2013, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa, Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; 2. M. Lasek, Data Mining zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2002; 3. E. Gatnar, Symboliczne metody klasyfikacji danych, PWN, Warszawa 1998. 4. Dawid Wydra: Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 65.00% referaty/eseje: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rumiana Górska, Ewa Syczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu omówione zostaną podstawowe zagadnienia i narzędzia wykorzystywane w analizie danych związanych z e-biznesem. Zaprezentowane zostaną występujące na rynku rodzaje systemów wspomagających e-biznes, specyfika danych w e-biznesie, jak też metody analizy tych danych dla potrzeb zarządzania. Zajęcia w laboratorium komputerowym obejmują pozyskiwanie i analizę danych e-biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej specyfiki danych e-biznesowych, a także ich analizy polegającej na odkrywaniu ukrytych zależności z wykorzystaniem metod eksploracji danych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bernardelli M., Decewicz A., Tomczyk E., Ekonometria i badania operacyjne. Zbiór zadań. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. 2. Larry Rockoff: Język SQL Przyjazny podręcznik, Helion 2017 3. J.D. Ullman, J. Widom: Podstawowy wykład z systemów baz danych, WNT, W-wa, 2000 4. Marcin Szeliga, Danuta Mendrala: Praktyczny kurs SQL, Helion 2015 5. P. Biecek: Przewodnik po pakiecie R. 2017. GIS. 6. Krider R.E.: Customer and business analytics: applied data mining for business decision making using R, 2012, CRC Press; Literatura uzupełniająca: 1. Doligalski T., 2013, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa, Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; 2. M. Lasek, Data Mining zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2002; 3. E. Gatnar, Symboliczne metody klasyfikacji danych, PWN, Warszawa 1998. 4. Dawid Wydra: Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 65.00% referaty/eseje: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rumiana Górska, Anna Gutkowska, Ewa Syczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu omówione zostaną podstawowe zagadnienia i narzędzia wykorzystywane w analizie danych związanych z e-biznesem. Zaprezentowane zostaną występujące na rynku rodzaje systemów wspomagających e-biznes, specyfika danych w e-biznesie, jak też metody analizy tych danych dla potrzeb zarządzania. Zajęcia w laboratorium komputerowym obejmują pozyskiwanie i analizę danych e-biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej specyfiki danych e-biznesowych, a także ich analizy polegającej na odkrywaniu ukrytych zależności z wykorzystaniem metod eksploracji danych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bernardelli M., Decewicz A., Tomczyk E., Ekonometria i badania operacyjne. Zbiór zadań. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. 2. Larry Rockoff: Język SQL Przyjazny podręcznik, Helion 2017 3. J.D. Ullman, J. Widom: Podstawowy wykład z systemów baz danych, WNT, W-wa, 2000 4. Marcin Szeliga, Danuta Mendrala: Praktyczny kurs SQL, Helion 2015 5. P. Biecek: Przewodnik po pakiecie R. 2017. GIS. 6. Krider R.E.: Customer and business analytics: applied data mining for business decision making using R, 2012, CRC Press; Literatura uzupełniająca: 1. Doligalski T., 2013, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa, Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; 2. M. Lasek, Data Mining zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2002; 3. E. Gatnar, Symboliczne metody klasyfikacji danych, PWN, Warszawa 1998. 4. Dawid Wydra: Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 65.00% referaty/eseje: 15.00% projekty: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Bernardelli, Ewa Syczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu omówione zostaną podstawowe zagadnienia i narzędzia wykorzystywane w analizie danych związanych z e-biznesem. Zaprezentowane zostaną występujące na rynku rodzaje systemów wspomagających e-biznes, specyfika danych w e-biznesie, jak też metody analizy tych danych dla potrzeb zarządzania. Zajęcia w laboratorium komputerowym obejmują pozyskiwanie i analizę danych e-biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej specyfiki danych e-biznesowych, a także ich analizy polegającej na odkrywaniu ukrytych zależności z wykorzystaniem metod eksploracji danych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bernardelli M., Decewicz A., Tomczyk E., Ekonometria i badania operacyjne. Zbiór zadań. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. 2. Larry Rockoff: Język SQL Przyjazny podręcznik, Helion 2017 3. J.D. Ullman, J. Widom: Podstawowy wykład z systemów baz danych, WNT, W-wa, 2000 4. Marcin Szeliga, Danuta Mendrala: Praktyczny kurs SQL, Helion 2015 5. P. Biecek: Przewodnik po pakiecie R. 2017. GIS. 6. Krider R.E.: Customer and business analytics: applied data mining for business decision making using R, 2012, CRC Press; Literatura uzupełniająca: 1. Doligalski T., 2013, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa, Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie; 2. M. Lasek, Data Mining zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2002; 3. E. Gatnar, Symboliczne metody klasyfikacji danych, PWN, Warszawa 1998. 4. Dawid Wydra: Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 65.00% referaty/eseje: 15.00% projekty: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.