Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie i modele e-biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223290-D
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie i modele e-biznesu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student ma wiedzę w zakresie tworzenia wartości dla klienta w e-biznesie.

Student rozumie specyfikę rozwoju relacji z klientami w e-biznesie.

Student ma wiedzę dotyczącą modeli e-biznesu.

Umiejętności:

Student umie projektować propozycję wartości dla klienta w e-biznesie.

Student umie formułować całościową strategię rozwoju relacji z klientami w e-biznesie.

Student umie analizować i projektować modele przedsięwzięć e-biznesowych.

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje umiejętność pracy własnej oraz pracy w zespole.

Zdolność dostrzegania i oceny etycznych aspektów działań w e-biznesie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student zdobędzie wiedzę na temat zróżnicowania modeli e-biznesu, a także umiejętność ich analizy z perspektywy różnych teorii (dynamika systemowa, business model canvas, model Amita i Zotta, model delta). Następnie omówione zostaną strategie rozwoju relacji z klientami w e-biznesie. Przedstawiona wiedza zostanie wykorzystana przez studentów do analizy oraz projektowania modeli i strategii biznesu firm internetowych w ramach prac projektowych.

Pełny opis:

Nauczenie umiejętności analizowania oraz projektowania modeli i strategii e-biznesu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Doligalski, Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 ;

T. Doligalski, Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018;

T. Doligalski, Platform Canvas. Does the platform business model imply disruption and monopolisation?? [w:] T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski? (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Casadesus-Masanell, J.E. Ricart, Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103;

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012;

A.C. Hax, The Delta Model: Reinventing Your Business Strategy, Springer Verlag, Heilderber 2009;

C. Zott, R. Amit, Business Model Design: An activity System Perspective, Long Range Planning 43, 2010;

W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2004.

T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student zdobędzie wiedzę na temat zróżnicowania modeli e-biznesu, a także umiejętność ich analizy z perspektywy różnych teorii (dynamika systemowa, business model canvas, model Amita i Zotta, model delta). Następnie omówione zostaną strategie rozwoju relacji z klientami w e-biznesie. Przedstawiona wiedza zostanie wykorzystana przez studentów do analizy oraz projektowania modeli i strategii biznesu firm internetowych w ramach prac projektowych.

Pełny opis:

Nauczenie umiejętności analizowania oraz projektowania modeli i strategii e-biznesu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Doligalski, Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 ;

T. Doligalski, Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018;

T. Doligalski, Platform Canvas. Does the platform business model imply disruption and monopolisation?? [w:] T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski? (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Casadesus-Masanell, J.E. Ricart, Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103;

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012;

A.C. Hax, The Delta Model: Reinventing Your Business Strategy, Springer Verlag, Heilderber 2009;

C. Zott, R. Amit, Business Model Design: An activity System Perspective, Long Range Planning 43, 2010;

W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2004.

T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student zdobędzie wiedzę na temat zróżnicowania modeli e-biznesu, a także umiejętność ich analizy z perspektywy różnych teorii (dynamika systemowa, business model canvas, model Amita i Zotta, model delta). Następnie omówione zostaną strategie rozwoju relacji z klientami w e-biznesie. Przedstawiona wiedza zostanie wykorzystana przez studentów do analizy oraz projektowania modeli i strategii biznesu firm internetowych w ramach prac projektowych.

Pełny opis:

Nauczenie umiejętności analizowania oraz projektowania modeli i strategii e-biznesu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Doligalski, Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 ;

T. Doligalski, Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018;

T. Doligalski, Platform Canvas. Does the platform business model imply disruption and monopolisation?? [w:] T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski? (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Casadesus-Masanell, J.E. Ricart, Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103;

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012;

A.C. Hax, The Delta Model: Reinventing Your Business Strategy, Springer Verlag, Heilderber 2009;

C. Zott, R. Amit, Business Model Design: An activity System Perspective, Long Range Planning 43, 2010;

W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2004.

T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student zdobędzie wiedzę na temat zróżnicowania modeli e-biznesu, a także umiejętność ich analizy z perspektywy różnych teorii (dynamika systemowa, business model canvas, model Amita i Zotta, model delta). Następnie omówione zostaną strategie rozwoju relacji z klientami w e-biznesie. Przedstawiona wiedza zostanie wykorzystana przez studentów do analizy oraz projektowania modeli i strategii biznesu firm internetowych w ramach prac projektowych.

Pełny opis:

Nauczenie umiejętności analizowania oraz projektowania modeli i strategii e-biznesu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Doligalski, Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 ;

T. Doligalski, Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018;

T. Doligalski, Platform Canvas. Does the platform business model imply disruption and monopolisation?? [w:] T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski? (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Casadesus-Masanell, J.E. Ricart, Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103;

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012;

A.C. Hax, The Delta Model: Reinventing Your Business Strategy, Springer Verlag, Heilderber 2009;

C. Zott, R. Amit, Business Model Design: An activity System Perspective, Long Range Planning 43, 2010;

W.Ch. Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2004.

T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists,

Routledge 2021.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0