Digital Technologies in Business Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 223271-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.3
|
Nazwa przedmiotu: | Digital Technologies in Business Relations |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: The student after passing the course should: 1. have knowledge in area of digital technologies in economic relations, 2. understand the concept of quality of relationships, 3. recognize the properties of hypertext, big data and knowledge bases in the context of security, 4. know basic capabilities of modern digital technology in the creation, maintenance, expansion of business relations, 5. have a range of necessary knowledge in area of tools of information society technologies, 6. developed and established abstract thinking skills. Umiejętności: The student after passing the course knows how to: 1. use digital technologies in the processing of data, information and knowledge safely, 2. create business relationship using digital technologies, 3. efficiently and certainly use digital interfaces, 4. objectively evaluate usability of performed digitally business relations, 5. put into practice information society technologies. Kompetencje społeczne: The student after passing the course demonstrates: 1. ability to be active and enterprising citizen in the era of information society and market competition, 2. understanding of the information security and the complexity of problems that can happen in life and solves them smart using known technologies, 3. skills of selection of adequate technology to achieve his tasks. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Digital and information technology, business relations, Interfaces, Hypertext, Big data, Knowledge bases, Data protection, Taclite digital technology, Information Society Technologies, Transaction systems under negotiation, Transactional costs and trust in business relations, Quality of relationships, Cognitive psychology, Rationality of relationships and constraint satisfaction problem, Intelligent agent technology, Business analytics, Information security. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to provide students with knowledge of technological challenges in modern society, with information security problems associated with them among other things and methods of solving. The student after passing the course should have a range of necessary knowledge in area of digital technologies in business relations, should be able to skillfully apply it and to prepare an objective evaluation of quality in conducted relations. The aim of the course is to prepare students to live and work safely in the information society - using more and more advanced human-machine interfaces - and knowledge economy ("Society of Mind"). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010; Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Digital and information technology, business relations, Interfaces, Hypertext, Big data, Knowledge bases, Data protection, Taclite digital technology, Information Society Technologies, Transaction systems under negotiation, Transactional costs and trust in business relations, Quality of relationships, Cognitive psychology, Rationality of relationships and constraint satisfaction problem, Intelligent agent technology, Business analytics, Information security. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to provide students with knowledge of technological challenges in modern society, with information security problems associated with them among other things and methods of solving. The student after passing the course should have a range of necessary knowledge in area of digital technologies in business relations, should be able to skillfully apply it and to prepare an objective evaluation of quality in conducted relations. The aim of the course is to prepare students to live and work safely in the information society - using more and more advanced human-machine interfaces - and knowledge economy ("Society of Mind"). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010; Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Digital and information technology, business relations, Interfaces, Hypertext, Big data, Knowledge bases, Data protection, Taclite digital technology, Information Society Technologies, Transaction systems under negotiation, Transactional costs and trust in business relations, Quality of relationships, Cognitive psychology, Rationality of relationships and constraint satisfaction problem, Intelligent agent technology, Business analytics, Information security. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to provide students with knowledge of technological challenges in modern society, with information security problems associated with them among other things and methods of solving. The student after passing the course should have a range of necessary knowledge in area of digital technologies in business relations, should be able to skillfully apply it and to prepare an objective evaluation of quality in conducted relations. The aim of the course is to prepare students to live and work safely in the information society - using more and more advanced human-machine interfaces - and knowledge economy ("Society of Mind"). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010; Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Digital and information technology, business relations, Interfaces, Hypertext, Big data, Knowledge bases, Data protection, Taclite digital technology, Information Society Technologies, Transaction systems under negotiation, Transactional costs and trust in business relations, Quality of relationships, Cognitive psychology, Rationality of relationships and constraint satisfaction problem, Intelligent agent technology, Business analytics, Information security. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to provide students with knowledge of technological challenges in modern society, with information security problems associated with them among other things and methods of solving. The student after passing the course should have a range of necessary knowledge in area of digital technologies in business relations, should be able to skillfully apply it and to prepare an objective evaluation of quality in conducted relations. The aim of the course is to prepare students to live and work safely in the information society - using more and more advanced human-machine interfaces - and knowledge economy ("Society of Mind"). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010; Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.