Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie cyfrowe w relacjach gospodarczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223270-D
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technologie cyfrowe w relacjach gospodarczych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student:

1. ma wiedzę z zakresu technologii cyfrowych w relacjach gospodarczych,

2. rozumie pojęcie jakości relacji,

3. poznał właściwości hipertekstu, big data i baz wiedzy w kontekście bezpieczeństwa,

4. zna podstawowe możliwości współczesnych technologii cyfrowych w zakresie tworzenia, utrzymania, rozszerzania relacji gospodarczych,

5. posiada zakres podstawowej wiedzy w zakresie narzędzi technologii społeczeństwa informacyjnego,

6. rozwinął i ugruntował umiejętności abstrakcyjnego myślenia.

Umiejętności:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie:

1. stosować technologie cyfrowe w bezpiecznym przetwarzaniu danych, informacji i wiedzy,

2. stworzyć relację gospodarczą z wykorzystaniem technologii cyfrowych,

3. sprawnie i pewnie korzystać z dostępnych interfejsów cyfrowych,

4. obiektywnie oceniać użyteczność realizowanych cyfrowo relacji gospodarczych,

5. zastosować w praktyce technologie społeczeństwa informacyjnego.

Kompetencje społeczne:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje:

1. zdolność do bycia aktywnym i przedsiębiorczym obywatelem w dobie społeczeństwa informacyjnego i konkurencji rynkowej,

2. zrozumienie dla bezpieczeństwa informacyjnego i złożoności problemów, z którymi może spotkać się w praktyce i umiejętnie je rozwiązuje stosując poznane technologie,

3. umiejętność doboru adekwatnej technologii do realizacji stawianych mu zadań.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Technologie cyfrowe i informacyjne, relacje gospodarcze, interfejsy, hipertekst, big data, bazy wiedzy, ochrona danych, taktylność technologii cyfrowych, technologie społeczeństwa informacyjnego, systemy transakcyjne w trybie negocjacyjnym, koszty transakcyjne i zaufanie w relacjach gospodarczych, jakość relacji, psychologia poznawcza, racjonalność relacji i problem zaspokojenia potrzeb, inteligentne technologie agentowe, analityka biznesowa, bezpieczeństwo informacyjne.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie słuchaczom wiedzy w zakresie wyzwań technologicznych współczesnej gospodarki cyfrowej, m.in. problemów bezpieczeństwa informacyjnego z nimi związanych oraz sposobów ich rozwiązywania. Student po zaliczeniu przedmiotu powinien posiadać zakres niezbędnej wiedzy w zakresie technologii cyfrowych wykorzystywanych w relacjach gospodarczych, umieć umiejętnie ją zastosować oraz przygotować obiektywną ocenę jakości cyfrowo tworzonych relacji. Celem dydaktycznym jest nowatorskie przygotowanie studentów do bezpiecznej pracy i życia w społeczeństwie informacyjnym korzystającym z coraz to bardziej zaawansowanych interfejsów człowiek-maszyna w gospodarce opartej na wiedzy ("społeczeństwie rozumu").

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010;

Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Filipkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Technologie cyfrowe i informacyjne, relacje gospodarcze, interfejsy, hipertekst, big data, bazy wiedzy, ochrona danych, taktylność technologii cyfrowych, technologie społeczeństwa informacyjnego, systemy transakcyjne w trybie negocjacyjnym, koszty transakcyjne i zaufanie w relacjach gospodarczych, jakość relacji, psychologia poznawcza, racjonalność relacji i problem zaspokojenia potrzeb, inteligentne technologie agentowe, analityka biznesowa, bezpieczeństwo informacyjne.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie słuchaczom wiedzy w zakresie wyzwań technologicznych współczesnej gospodarki cyfrowej, m.in. problemów bezpieczeństwa informacyjnego z nimi związanych oraz sposobów ich rozwiązywania. Student po zaliczeniu przedmiotu powinien posiadać zakres niezbędnej wiedzy w zakresie technologii cyfrowych wykorzystywanych w relacjach gospodarczych, umieć umiejętnie ją zastosować oraz przygotować obiektywną ocenę jakości cyfrowo tworzonych relacji. Celem dydaktycznym jest nowatorskie przygotowanie studentów do bezpiecznej pracy i życia w społeczeństwie informacyjnym korzystającym z coraz to bardziej zaawansowanych interfejsów człowiek-maszyna w gospodarce opartej na wiedzy ("społeczeństwie rozumu").

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010;

Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Technologie cyfrowe i informacyjne, relacje gospodarcze, interfejsy, hipertekst, big data, bazy wiedzy, ochrona danych, taktylność technologii cyfrowych, technologie społeczeństwa informacyjnego, systemy transakcyjne w trybie negocjacyjnym, koszty transakcyjne i zaufanie w relacjach gospodarczych, jakość relacji, psychologia poznawcza, racjonalność relacji i problem zaspokojenia potrzeb, inteligentne technologie agentowe, analityka biznesowa, bezpieczeństwo informacyjne.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie słuchaczom wiedzy w zakresie wyzwań technologicznych współczesnej gospodarki cyfrowej, m.in. problemów bezpieczeństwa informacyjnego z nimi związanych oraz sposobów ich rozwiązywania. Student po zaliczeniu przedmiotu powinien posiadać zakres niezbędnej wiedzy w zakresie technologii cyfrowych wykorzystywanych w relacjach gospodarczych, umieć umiejętnie ją zastosować oraz przygotować obiektywną ocenę jakości cyfrowo tworzonych relacji. Celem dydaktycznym jest nowatorskie przygotowanie studentów do bezpiecznej pracy i życia w społeczeństwie informacyjnym korzystającym z coraz to bardziej zaawansowanych interfejsów człowiek-maszyna w gospodarce opartej na wiedzy ("społeczeństwie rozumu").

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010;

Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Filipkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Technologie cyfrowe i informacyjne, relacje gospodarcze, interfejsy, hipertekst, big data, bazy wiedzy, ochrona danych, taktylność technologii cyfrowych, technologie społeczeństwa informacyjnego, systemy transakcyjne w trybie negocjacyjnym, koszty transakcyjne i zaufanie w relacjach gospodarczych, jakość relacji, psychologia poznawcza, racjonalność relacji i problem zaspokojenia potrzeb, inteligentne technologie agentowe, analityka biznesowa, bezpieczeństwo informacyjne.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie słuchaczom wiedzy w zakresie wyzwań technologicznych współczesnej gospodarki cyfrowej, m.in. problemów bezpieczeństwa informacyjnego z nimi związanych oraz sposobów ich rozwiązywania. Student po zaliczeniu przedmiotu powinien posiadać zakres niezbędnej wiedzy w zakresie technologii cyfrowych wykorzystywanych w relacjach gospodarczych, umieć umiejętnie ją zastosować oraz przygotować obiektywną ocenę jakości cyfrowo tworzonych relacji. Celem dydaktycznym jest nowatorskie przygotowanie studentów do bezpiecznej pracy i życia w społeczeństwie informacyjnym korzystającym z coraz to bardziej zaawansowanych interfejsów człowiek-maszyna w gospodarce opartej na wiedzy ("społeczeństwie rozumu").

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Bogdan Gregor (red.), Technologie cyfrowe w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020; Kenneth C. Laudon, eCommerce 2016:Business, Technology, Society (ed.12), Pearson, 2016; Celiński P., Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010; Leidner D., Turban E., McLean E., Wetherbe J., Volonino L., Information Technology for Management: Improving Performance in the Digital Economy, John Wiley & Sons, 2010; Liderman K., Bezpieczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Wrycza S. (red. nauk.), Informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010;

Terashima N., Intelligent Communication Systems: Toward Constructing Human Friendly Communication Environment, Academic Press, Tokyo 2002; Afuah A., Tucci C. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 75.00%

referaty/eseje: 25.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0