Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Entrepreneurship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223221-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: International Entrepreneurship
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

After completing the course students:

1. know phases of entrepreneurial process aimed at indentifying the market opportunities which can turn into good business ideas.

2. know functions and elements of marketing plan and business plan

3. know challenges of company's rapid growth situation.

Umiejętności:

After completing the course students:

1.are able to conduct a market analysis turning opportunity into a business idea;

2.are able to develop a marketing plan and business plan for a new venture

3. are able to propose a strategy for a fast growth stage

Kompetencje społeczne:

After completing the course students:

1. understand importance of task and knowledge sharing and are able to work in groups;

2. are aware of constant learning imperative due to the dynamic environment changes.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Grudecka, Izabela Kowalik, Elena Pawęta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elena Pawęta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course considers various aspects of entrepreneurial career and process. The program is divided into 3 parts. Part I considers Business Idea Formation. Part II covers the problems of Financing Entrepreneurial Ventures. Part III - Beyond Startup, focuses on the important role of rapid growth management in entrepreneurial companies in international context.

Pełny opis:

The course is aimed at developing students' knowledge, skills and attitudes supportive in a process of launching a new venture and growing it on international markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Burns, Corporate entrepreneurship and innovation, fourth edition, Macmillan International Higher Education, London 2020.

F.G. Crane, Marketing for entrepreneurs: concepts and applications for new ventures, 2nd edition, SAGE, Thousand Oaks 2013.

I. Hill, Start-up: a practice based guide for new venture creation, Palgrave Macmillan, London- New York 2016.

J.A. Timmons, New venture creation: entrepreneurship for the 21st century. 6th edition, McGraw-Hill/ Irwin, Boston 2004.

Literatura uzupełniająca:

T. Lars, Entrepreneur: building your business from start to success, John Wiley & Sons, Chichester 2018.

J. Prats, M. Sosna, S. Sysko-Romańczuk (eds.), Entrepreneurial Icebreakers. Insights and case studies from internationally successful Central and Eastern European entrepreneurs, Palgrave Macmillan, Hampshire 2015.

S. Rogers, Entrepreneurial finance: finance and business strategies for the serious entrepreneur, 3rd edition, McGraw-Hill Education, New York 2014.

Witek-Hajduk, M.K. Internationalization of enterprises ? selected theoretical concepts and research directions, SGH Warszawa 2014; ISBN: 978-83-7378-994-4.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 30.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 30.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elena Pawęta, Hanna Rachoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course considers various aspects of entrepreneurial career and process. The program is divided into 3 parts. Part I considers Business Idea Formation. Part II covers the problems of Financing Entrepreneurial Ventures. Part III - Beyond Startup, focuses on the important role of rapid growth management in entrepreneurial companies in international context.

Pełny opis:

The course is aimed at developing students' knowledge, skills and attitudes supportive in a process of launching a new venture and growing it on international markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Burns, Corporate entrepreneurship and innovation, fourth edition, Macmillan International Higher Education, London 2020.

F.G. Crane, Marketing for entrepreneurs: concepts and applications for new ventures, 2nd edition, SAGE, Thousand Oaks 2013.

I. Hill, Start-up: a practice based guide for new venture creation, Palgrave Macmillan, London- New York 2016.

J.A. Timmons, New venture creation: entrepreneurship for the 21st century. 6th edition, McGraw-Hill/ Irwin, Boston 2004.

Literatura uzupełniająca:

T. Lars, Entrepreneur: building your business from start to success, John Wiley & Sons, Chichester 2018.

J. Prats, M. Sosna, S. Sysko-Romańczuk (eds.), Entrepreneurial Icebreakers. Insights and case studies from internationally successful Central and Eastern European entrepreneurs, Palgrave Macmillan, Hampshire 2015.

S. Rogers, Entrepreneurial finance: finance and business strategies for the serious entrepreneur, 3rd edition, McGraw-Hill Education, New York 2014.

Witek-Hajduk, M.K. Internationalization of enterprises ? selected theoretical concepts and research directions, SGH Warszawa 2014; ISBN: 978-83-7378-994-4.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 30.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 30.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elena Pawęta, Maria Pietrzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course considers various aspects of entrepreneurial career and process. The program is divided into 3 parts. Part I considers Business Idea Formation. Part II covers the problems of Financing Entrepreneurial Ventures. Part III - Beyond Startup, focuses on the important role of rapid growth management in entrepreneurial companies in international context.

Pełny opis:

The course is aimed at developing students' knowledge, skills and attitudes supportive in a process of launching a new venture and growing it on international markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Burns, Corporate entrepreneurship and innovation, fourth edition, Macmillan International Higher Education, London 2020.

F.G. Crane, Marketing for entrepreneurs: concepts and applications for new ventures, 2nd edition, SAGE, Thousand Oaks 2013.

I. Hill, Start-up: a practice based guide for new venture creation, Palgrave Macmillan, London- New York 2016.

J.A. Timmons, New venture creation: entrepreneurship for the 21st century. 6th edition, McGraw-Hill/ Irwin, Boston 2004.

Literatura uzupełniająca:

T. Lars, Entrepreneur: building your business from start to success, John Wiley & Sons, Chichester 2018.

J. Prats, M. Sosna, S. Sysko-Romańczuk (eds.), Entrepreneurial Icebreakers. Insights and case studies from internationally successful Central and Eastern European entrepreneurs, Palgrave Macmillan, Hampshire 2015.

S. Rogers, Entrepreneurial finance: finance and business strategies for the serious entrepreneur, 3rd edition, McGraw-Hill Education, New York 2014.

Witek-Hajduk, M.K. Internationalization of enterprises ? selected theoretical concepts and research directions, SGH Warszawa 2014; ISBN: 978-83-7378-994-4.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 30.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 30.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Kowalik, Maia Maziashvili, Małgorzata Mikita, Adam Oleksiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The course considers various aspects of entrepreneurial career and process. The program is divided into 3 parts. Part I considers Business Idea Formation. Part II covers the problems of Financing Entrepreneurial Ventures. Part III - Beyond Startup, focuses on the important role of rapid growth management in entrepreneurial companies in international context.

Pełny opis:

The course is aimed at developing students' knowledge, skills and attitudes supportive in a process of launching a new venture and growing it on international markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Burns, Corporate entrepreneurship and innovation, fourth edition, Macmillan International Higher Education, London 2020.

F.G. Crane, Marketing for entrepreneurs: concepts and applications for new ventures, 2nd edition, SAGE, Thousand Oaks 2013.

I. Hill, Start-up: a practice based guide for new venture creation, Palgrave Macmillan, London- New York 2016.

J.A. Timmons, New venture creation: entrepreneurship for the 21st century. 6th edition, McGraw-Hill/ Irwin, Boston 2004.

Literatura uzupełniająca:

T. Lars, Entrepreneur: building your business from start to success, John Wiley & Sons, Chichester 2018.

J. Prats, M. Sosna, S. Sysko-Romańczuk (eds.), Entrepreneurial Icebreakers. Insights and case studies from internationally successful Central and Eastern European entrepreneurs, Palgrave Macmillan, Hampshire 2015.

S. Rogers, Entrepreneurial finance: finance and business strategies for the serious entrepreneur, 3rd edition, McGraw-Hill Education, New York 2014.

Witek-Hajduk, M.K. Internationalization of enterprises ? selected theoretical concepts and research directions, SGH Warszawa 2014; ISBN: 978-83-7378-994-4.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 30.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 30.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0