Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Leadership

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223171-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: International Leadership
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IMA - masters
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMT-TMH
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Increased understanding of theoretical and practical aspects of exercising leadership in smaller (organizations) and bigger (countries) social systems.

Students will gain a thorough insights into the management of change processes in complex organizations

It will also increase their ability to understand adaptive and technical aspects of change processes.

Umiejętności:

1. Apply theory into practice.

Design management policies.

Intervene into social systems

Kompetencje społeczne:

1. Be better and more effective in managing people, organizations and self.

Intervene into social systems

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Mrówka, Cezary Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Cezary Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: people, system and self. Students will analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work.

Pełny opis:

The course will offer students deep insights into leadership practice, a better understanding of leadership and authority dynamics as well as practical skills in working with groups and social systems. Students will be exposed to experiential learning, analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work. The course will be highly interactive and will feature a variety of teaching methods and may involve engagement of practicioners and experts in the area of leadership and management. The course will feature involvement of an practitioner facilitator.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ronald Heifetz, Leadership without Easy Answers, Belknap-Harvard, 1994.

Literatura uzupełniająca:

Victor E. Frankl, Man's search for meaning, A Washington Square Press Publication, 1959; Ken Robbinson and Lau Aronica, The Element, Penguin Group., New York, 2009; Journal articles.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Mrówka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: people, system and self. Students will analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work.

Pełny opis:

The course will offer students deep insights into leadership practice, a better understanding of leadership and authority dynamics as well as practical skills in working with groups and social systems. Students will be exposed to experiential learning, analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work. The course will be highly interactive and will feature a variety of teaching methods and may involve engagement of practicioners and experts in the area of leadership and management. The course will feature involvement of an practitioner facilitator.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ronald Heifetz, Leadership without Easy Answers, Belknap-Harvard, 1994.

Literatura uzupełniająca:

Victor E. Frankl, Man's search for meaning, A Washington Square Press Publication, 1959; Ken Robbinson and Lau Aronica, The Element, Penguin Group., New York, 2009; Journal articles.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Mrówka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: people, system and self. Students will analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work.

Pełny opis:

The course will offer students deep insights into leadership practice, a better understanding of leadership and authority dynamics as well as practical skills in working with groups and social systems. Students will be exposed to experiential learning, analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work. The course will be highly interactive and will feature a variety of teaching methods and may involve engagement of practicioners and experts in the area of leadership and management. The course will feature involvement of an practitioner facilitator.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ronald Heifetz, Leadership without Easy Answers, Belknap-Harvard, 1994.

Literatura uzupełniająca:

Victor E. Frankl, Man's search for meaning, A Washington Square Press Publication, 1959; Ken Robbinson and Lau Aronica, The Element, Penguin Group., New York, 2009; Journal articles.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Mrówka, Tomasz Serwański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: people, system and self. Students will analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work.

Pełny opis:

The course will offer students deep insights into leadership practice, a better understanding of leadership and authority dynamics as well as practical skills in working with groups and social systems. Students will be exposed to experiential learning, analyze business cases as well as social and political dynamics common to many organizations and societies. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover students' personal freedom and drivers that give meaning to their leadership work. The course will be highly interactive and will feature a variety of teaching methods and may involve engagement of practicioners and experts in the area of leadership and management. The course will feature involvement of an practitioner facilitator.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ronald Heifetz, Leadership without Easy Answers, Belknap-Harvard, 1994.

Literatura uzupełniająca:

Victor E. Frankl, Man's search for meaning, A Washington Square Press Publication, 1959; Ken Robbinson and Lau Aronica, The Element, Penguin Group., New York, 2009; Journal articles.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0