Prezentacja i wizualizacja danych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 223100-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.3
|
Nazwa przedmiotu: | Prezentacja i wizualizacja danych |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ADA |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien znać metody i narzędzia wizualizacji danych, Student powinien znać metody i narzędzia wizualnej eksploracji danych Student powinien znać rodzaje wykresów i zasady ich doboru ze względu na założony cel Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student potrafi dokonać wstępnej analizy danych i przygotować dane do wizualizacji, Po zrealizowaniu programu przedmiotu student potrafi budować różne rodzaje wykresów statycznych i dynamicznych. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student potrafi reprezentować dane przestrzenne, 5. budować wizualizacje interaktywne. Kompetencje społeczne: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje umiejętność komunikowania zagadnień związanych z prezentacją i wizualizacją danych, Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje zrozumienie etycznych aspektów prezentacji i wizualizacji danych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu zostaną omówione następujące zagadnienia: metody i narzędzia wizualizacji danych, wizualna eksploracja danych, prezentacja danych przestrzennych, budowa wykresów interaktywnych. Przedmiot obejmuje zarówno wykłady jak też ćwiczenia praktyczne dotyczące wizualnej eksploracji danych jak tworzeniu różnorodnych wizualizacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod wizualizacji oraz wizualnej eksploracji danych za pomocą różnorodnych narzędzi. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: N. Yau, Data points: visualization that means something, Indianapolis, Ind. Wiley, 2013; N.C. Yau, Visualize this the FlowingData guide to design, visualization, and statistics, Indianapolis, Ind. Wiley 2011; J. Maindonald, Data analysis and graphics using R': an example-based approach, Cambridge UK, New York: Cambridge University Press, 2003. Literatura uzupełniająca: N.P.N. Iliinsky, J. Steele, Beautiful visualization: looking at data through the eyes of experts, Beijing u.a.: O'Reilly, 2010; S. Murray, Interactive data visualization for the web: an introduction to designing with D3, Sebastopol, CA: O'Reilly, 2013; T. Segaran, J. Hammerbacher, Beautiful data: the stories behind elegant data solutions, Sebastopol, California etc., O'Reilly, 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jarosław Olejniczak, Joanna Waszczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu zostaną omówione następujące zagadnienia: metody i narzędzia wizualizacji danych, wizualna eksploracja danych, prezentacja danych przestrzennych, budowa wykresów interaktywnych. Przedmiot obejmuje zarówno wykłady jak też ćwiczenia praktyczne dotyczące wizualnej eksploracji danych jak tworzeniu różnorodnych wizualizacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod wizualizacji oraz wizualnej eksploracji danych za pomocą różnorodnych narzędzi. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: N. Yau, Data points: visualization that means something, Indianapolis, Ind. Wiley, 2013; N.C. Yau, Visualize this the FlowingData guide to design, visualization, and statistics, Indianapolis, Ind. Wiley 2011; J. Maindonald, Data analysis and graphics using R': an example-based approach, Cambridge UK, New York: Cambridge University Press, 2003. Literatura uzupełniająca: N.P.N. Iliinsky, J. Steele, Beautiful visualization: looking at data through the eyes of experts, Beijing u.a.: O'Reilly, 2010; S. Murray, Interactive data visualization for the web: an introduction to designing with D3, Sebastopol, CA: O'Reilly, 2013; T. Segaran, J. Hammerbacher, Beautiful data: the stories behind elegant data solutions, Sebastopol, California etc., O'Reilly, 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jarosław Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu zostaną omówione następujące zagadnienia: metody i narzędzia wizualizacji danych, wizualna eksploracja danych, prezentacja danych przestrzennych, budowa wykresów interaktywnych. Przedmiot obejmuje zarówno wykłady jak też ćwiczenia praktyczne dotyczące wizualnej eksploracji danych jak tworzeniu różnorodnych wizualizacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod wizualizacji oraz wizualnej eksploracji danych za pomocą różnorodnych narzędzi. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: N. Yau, Data points: visualization that means something, Indianapolis, Ind. Wiley, 2013; N.C. Yau, Visualize this the FlowingData guide to design, visualization, and statistics, Indianapolis, Ind. Wiley 2011; J. Maindonald, Data analysis and graphics using R': an example-based approach, Cambridge UK, New York: Cambridge University Press, 2003. Literatura uzupełniająca: N.P.N. Iliinsky, J. Steele, Beautiful visualization: looking at data through the eyes of experts, Beijing u.a.: O'Reilly, 2010; S. Murray, Interactive data visualization for the web: an introduction to designing with D3, Sebastopol, CA: O'Reilly, 2013; T. Segaran, J. Hammerbacher, Beautiful data: the stories behind elegant data solutions, Sebastopol, California etc., O'Reilly, 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 50.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jarosław Olejniczak, Joanna Waszczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu zostaną omówione następujące zagadnienia: metody i narzędzia wizualizacji danych, wizualna eksploracja danych, prezentacja danych przestrzennych, budowa wykresów interaktywnych. Przedmiot obejmuje zarówno wykłady jak też ćwiczenia praktyczne dotyczące wizualnej eksploracji danych jak tworzeniu różnorodnych wizualizacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej metod wizualizacji oraz wizualnej eksploracji danych za pomocą różnorodnych narzędzi. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: N. Yau, Data points: visualization that means something, Indianapolis, Ind. Wiley, 2013; N.C. Yau, Visualize this the FlowingData guide to design, visualization, and statistics, Indianapolis, Ind. Wiley 2011; J. Maindonald, Data analysis and graphics using R': an example-based approach, Cambridge UK, New York: Cambridge University Press, 2003. Literatura uzupełniająca: N.P.N. Iliinsky, J. Steele, Beautiful visualization: looking at data through the eyes of experts, Beijing u.a.: O'Reilly, 2010; S. Murray, Interactive data visualization for the web: an introduction to designing with D3, Sebastopol, CA: O'Reilly, 2013; T. Segaran, J. Hammerbacher, Beautiful data: the stories behind elegant data solutions, Sebastopol, California etc., O'Reilly, 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 50.00% projekty: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.