Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Human Capital Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222601-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.5 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0417) Świat pracy Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Human Capital Management
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

As a result student should be able to explain the role of human capital in creation company's value and characterize modern tools of human capital management.

As a result student should be able to identify factors that determine quality of human capital and assess quality of human capital.

As a result student should be able to explain influence of the labour market on human capital management.

As a result student should be able to describe strengths and weaknesses as well as opportunities and threats of human capital in various aspects.

Umiejętności:

As a result student should be able to analyze advantages and threats in a process of human capital management.

As a result student should be able to prepare inter-discipline analysis of human capital quality and measure human capital.

As a result student should be able to solve problems concerning human capital management in macro-, mezzo- and micro-scale.

As a result student should be able to use modern tools of human capital management and design flexible human capital system in a company.

Kompetencje społeczne:

As a result student will increase ability to work as a team member.

As a result student will be able to assess and formulate opinions.

As a result student should be able to increase sensitivity to psycho- and sociological aspects in a management process.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzena Fryczyńska, Joanna Tabor-Błażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness.

Pełny opis:

Acquiring by students knowledge concerning external and internal factors of human capital quality as well as developing competences of effective human capital application as a strategic factor of competitive advantage.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Armstrong M., Baron A., Human Capital Management: Achieving Added Value Through People, Kogan Page, 2008.

2. Becker B.E., Huselid M.A., Ulrich D., The HR Scorecard: Linking People, Strategy, and Performance, Harvard Business Review Press, 2001.

3. Lawler III E.E., Talent. Making People Your Competitive Advantage, Jossey-Bass, San Francisco 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Morley M.J., Heraty N., Snejina Michailova S., Managing Human Resources in Central and Eastern Europe, Routledge 2016.

2. Sienkiewicz Ł. (red.), Competency-based human resources management. The lifelong learning perspective, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

projekty: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness.

Pełny opis:

Acquiring by students knowledge concerning external and internal factors of human capital quality as well as developing competences of effective human capital application as a strategic factor of competitive advantage.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Armstrong M., Baron A., Human Capital Management: Achieving Added Value Through People, Kogan Page, 2008.

2. Becker B.E., Huselid M.A., Ulrich D., The HR Scorecard: Linking People, Strategy, and Performance, Harvard Business Review Press, 2001.

3. Lawler III E.E., Talent. Making People Your Competitive Advantage, Jossey-Bass, San Francisco 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Morley M.J., Heraty N., Snejina Michailova S., Managing Human Resources in Central and Eastern Europe, Routledge 2016.

2. Sienkiewicz Ł. (red.), Competency-based human resources management. The lifelong learning perspective, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

projekty: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Tabor-Błażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness.

Pełny opis:

Acquiring by students knowledge concerning external and internal factors of human capital quality as well as developing competences of effective human capital application as a strategic factor of competitive advantage.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Armstrong M., Baron A., Human Capital Management: Achieving Added Value Through People, Kogan Page, 2008.

2. Becker B.E., Huselid M.A., Ulrich D., The HR Scorecard: Linking People, Strategy, and Performance, Harvard Business Review Press, 2001.

3. Lawler III E.E., Talent. Making People Your Competitive Advantage, Jossey-Bass, San Francisco 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Morley M.J., Heraty N., Snejina Michailova S., Managing Human Resources in Central and Eastern Europe, Routledge 2016.

2. Sienkiewicz Ł. (red.), Competency-based human resources management. The lifelong learning perspective, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

projekty: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness.

Pełny opis:

Acquiring by students knowledge concerning external and internal factors of human capital quality as well as developing competences of effective human capital application as a strategic factor of competitive advantage.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Armstrong M., Baron A., Human Capital Management: Achieving Added Value Through People, Kogan Page, 2008.

2. Becker B.E., Huselid M.A., Ulrich D., The HR Scorecard: Linking People, Strategy, and Performance, Harvard Business Review Press, 2001.

3. Lawler III E.E., Talent. Making People Your Competitive Advantage, Jossey-Bass, San Francisco 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Morley M.J., Heraty N., Snejina Michailova S., Managing Human Resources in Central and Eastern Europe, Routledge 2016.

2. Sienkiewicz Ł. (red.), Competency-based human resources management. The lifelong learning perspective, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

projekty: 30.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0