Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie kapitałem ludzkim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222600-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.5 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0417) Świat pracy Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie kapitałem ludzkim
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien zdobyć wiedzę o kapitale ludzkim jako kreatorze wzrostu wartości organizacji i jej konkurencyjności.

Student powinien zdobyć wiedzę o czynnikach wpływających na jakość i wartość kapitału ludzkiego.

Student powinien zdobyć wiedzę na temat zasad i ewolucji zarządzania kapitałem ludzkim oraz jego efektywności.

Student powinien zdobyć wiedzę na temat metod i zasad pomiaru kapitału ludzkiego oraz wykorzystania jego wyników w procesie zarządzania.

Umiejętności:

Student powiniem zdobyć umiejętność samodzielnego poszukiwania i efektywnego korzystania z materiałów źródłowych dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim.

Student powiniem zdobyć umiejętność wykonywania przekrojowych analiz dotyczących określonych cech kapitału ludzkiego.

Student powiniem zdobyć umiejętność przeprowadzania badań związanych z diagnozowaniem i pomiarem kapitału ludzkiego, a także oceną kompetencji pracowników.

Student powinien zdobyć umiejętność wykorzystania wyników pomiaru kapitału ludzkiego do zarządzania organizacją.

Kompetencje społeczne:

Student powinien rozwinąć świadomość znaczenia czynnika ludzkiego w organizacji i kreowaniu wyników.

Student powinien rozwinąć zdolność i skłonność do współpracy (także w zespołach interdyscyplinarnych).

Student powinien rozwinąć zdolność zrozumienia konsekwencji podejmowanych decyzji w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
220

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jakub Brdulak, Beata Chmielewiec, Joanna Tabor-Błażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z cechami i sposobami zwiększania wartości kapitału ludzkiego i intelektualnego. Przybliżenie zasad zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL) w organizacjach z różnych obszarów i o różnej wielkości, w tym także zarządzania sobą (self - management).

Literatura:

Literatura podstawowa:

* Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje. PWE, Warszawa 2014.

* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. wyd. V. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

* Juchnowicz M. (red.), Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa 2014

* Armstrong M., Baron A., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna, Kraków 2008.

* Fitz-enz J., Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.

* Sienkiewicz Ł. (red.), Pomiar kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. Perspektywy badawcze, PARP, Warszawa 2015.

* Sienkiewicz Ł., Optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego: perspektywa przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 10.00%

studia przypadków: 60.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Beata Chmielewiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z cechami i sposobami zwiększania wartości kapitału ludzkiego i intelektualnego. Przybliżenie zasad zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL) w organizacjach z różnych obszarów i o różnej wielkości, w tym także zarządzania sobą (self - management).

Literatura:

Literatura podstawowa:

* Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje. PWE, Warszawa 2014.

* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. wyd. V. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

* Juchnowicz M. (red.), Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa 2014

* Armstrong M., Baron A., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna, Kraków 2008.

* Fitz-enz J., Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.

* Sienkiewicz Ł. (red.), Pomiar kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. Perspektywy badawcze, PARP, Warszawa 2015.

* Sienkiewicz Ł., Optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego: perspektywa przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 10.00%

studia przypadków: 60.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Beata Chmielewiec, Hanna Kinowska, Jacek Lipiec, Joanna Tabor-Błażewicz, Małgorzata Twardzik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z cechami i sposobami zwiększania wartości kapitału ludzkiego i intelektualnego. Przybliżenie zasad zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL) w organizacjach z różnych obszarów i o różnej wielkości, w tym także zarządzania sobą (self - management).

Literatura:

Literatura podstawowa:

* Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje. PWE, Warszawa 2014.

* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. wyd. V. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

* Juchnowicz M. (red.), Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa 2014

* Armstrong M., Baron A., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna, Kraków 2008.

* Fitz-enz J., Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.

* Sienkiewicz Ł. (red.), Pomiar kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. Perspektywy badawcze, PARP, Warszawa 2015.

* Sienkiewicz Ł., Optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego: perspektywa przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 10.00%

studia przypadków: 60.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzena Fryczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z cechami i sposobami zwiększania wartości kapitału ludzkiego i intelektualnego. Przybliżenie zasad zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL) w organizacjach z różnych obszarów i o różnej wielkości, w tym także zarządzania sobą (self - management).

Literatura:

Literatura podstawowa:

* Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje. PWE, Warszawa 2014.

* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. wyd. V. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

* Juchnowicz M. (red.), Satysfakcja zawodowa pracowników - kreator kapitału ludzkiego, PWE, Warszawa 2014

* Armstrong M., Baron A., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna, Kraków 2008.

* Fitz-enz J., Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.

* Sienkiewicz Ł. (red.), Pomiar kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. Perspektywy badawcze, PARP, Warszawa 2015.

* Sienkiewicz Ł., Optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego: perspektywa przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

referaty/eseje: 10.00%

studia przypadków: 60.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0