Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business Ethics (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222168-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Business Ethics (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZFP
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Define and understand the basic concepts of ethics and business ethics and an understanding of their role in justifying personal choices and the shaping of attitudes

Comparison of the purpose and essence of the humanities with the objectives and essence of positive sciences

Understanding of professional and social obligations of college graduates

Identification of the key determinants of being human and the differentiation of roles played by humans

Differentiation between the spheres of values and the spheres of interest, society and business - interpretation of their relationship and application to evaluating business activities and responsibilities; Identification and understanding of the fundamental moral conflicts of business activities; the unavailability and frailty of the methods of conducting them.

Umiejętności:

Analyze (reading comprehension) source texts on issues of ethics and business ethics.

Interpreting solutions undertaken by business people in situations of moral conflict.

Planning and creating tools of pro-ethical culture in the company; Presentation (speaking and/or writing) of selected issues from the thematic scope of activities.

Kompetencje społeczne:

An active attitude towards the problems of ethical business.

Openness to the multiplicity of solutions to a conflict of moral tolerance of solutions other than stereotypical ones.

Awareness of the inalienable personal responsibility for one's own decisions.

Perception of the limitations of the tools used in business to protect its ethical character.

Sensitivity to the violations of the ethical sphere associated with the economic activity.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The lecture is a supplement to the professional education of managers or economists. At the same time, the lecture is, in terms of its content, interconnected with economic education, as it refers to one of the most important aspects of economic actors? activity, namely their professional ethics.

Pełny opis:

1. Transfer of basic knowledge of business ethics and selected elements of general ethics.

2. Introduction to the principles of corporate social responsibility and its basic pathologies

3. Creating the basis for building skills and using tools for raising the ethics supporting culture

4. Awakening the attitude of sensitivity to moral conflicts associated with the cultivation of economic activity and responsibility for decisions

Literatura:

Literatura podstawowa:

the content of e-learning modules and the literaturę indicated within them (?)

Literatura uzupełniająca:

given for each module e-learning (?)

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The lecture is a supplement to the professional education of managers or economists. At the same time, the lecture is, in terms of its content, interconnected with economic education, as it refers to one of the most important aspects of economic actors? activity, namely their professional ethics.

Pełny opis:

1. Transfer of basic knowledge of business ethics and selected elements of general ethics.

2. Introduction to the principles of corporate social responsibility and its basic pathologies

3. Creating the basis for building skills and using tools for raising the ethics supporting culture

4. Awakening the attitude of sensitivity to moral conflicts associated with the cultivation of economic activity and responsibility for decisions

Literatura:

Literatura podstawowa:

the content of e-learning modules and the literaturę indicated within them (?)

Literatura uzupełniająca:

given for each module e-learning (?)

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The lecture is a supplement to the professional education of managers or economists. At the same time, the lecture is, in terms of its content, interconnected with economic education, as it refers to one of the most important aspects of economic actors? activity, namely their professional ethics.

Pełny opis:

1. Transfer of basic knowledge of business ethics and selected elements of general ethics.

2. Introduction to the principles of corporate social responsibility and its basic pathologies

3. Creating the basis for building skills and using tools for raising the ethics supporting culture

4. Awakening the attitude of sensitivity to moral conflicts associated with the cultivation of economic activity and responsibility for decisions

Literatura:

Literatura podstawowa:

the content of e-learning modules and the literaturę indicated within them (?)

Literatura uzupełniająca:

given for each module e-learning (?)

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 21 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

The lecture is a supplement to the professional education of managers or economists. At the same time, the lecture is, in terms of its content, interconnected with economic education, as it refers to one of the most important aspects of economic actors? activity, namely their professional ethics.

Pełny opis:

1. Transfer of basic knowledge of business ethics and selected elements of general ethics.

2. Introduction to the principles of corporate social responsibility and its basic pathologies

3. Creating the basis for building skills and using tools for raising the ethics supporting culture

4. Awakening the attitude of sensitivity to moral conflicts associated with the cultivation of economic activity and responsibility for decisions

Literatura:

Literatura podstawowa:

the content of e-learning modules and the literaturę indicated within them (?)

Literatura uzupełniająca:

given for each module e-learning (?)

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0