Etyka w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 222160-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Etyka w biznesie |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZFP Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Znajomość podstawowych pojęć i zasad z zakresu etyki ogólnej oraz etyki finansów i zarządzania prowadząca do znajomości funkcjonowania struktur społecznych. 2. Wprowadzenie do wykorzystania i promowania wartości w działalności finansowej i zarządczej. Osoby uczestniczące w zajęciach potrafią odpowiedzialnie w aspekcie merytorycznym i etycznie wykorzystać wiedzę w różnych celach i kontekstach analitycznych w życiu zawodowym. 3. Wiedza na temat związków między etyką a prawem (w tym prawami człowieka), zwyczajami i obyczajami. Znajomość Manifestu z Davos i zasad Okrągłego stołu z Caux, Global Compact, idei kodeksów dobrych praktyk i wybranych kodeksów z zakresu finansów i zarządzania. Osoby uczestniczące w zajęciach zdobywają wiedzę, jak łączyć zagadnienia finansowe i gospodarcze z etycznymi i społecznymi. 4. Wiedza na temat przeciwdziałania patologiom w biznesie i zarządzaniu. 5. Głębsze rozumienie pojęć: etyczne finanse, etyczne przedsiębiorstwo / biznes, etyczny przedsiębiorca, etyczny menedżer, etyczny pracownik. które prowadzi do rozumienia mechanizmów i zakresu wpływu decyzji z zakresu polityki gospodarczej i finansowej państwa. Umiejętności: 1. Umiejętność wyszukiwania i studiowania tekstów źródłowych dotyczących etyki, w tym etyki biznesu i zarządzania prowadzących do zdobycia umiejętności dokonywania pogłębionych analiz w sektorze finansów i gospodarki. Kształcenie kompetencji etycznych finansisty i menedżera. 2. Umiejętności interpretowania kwestii i dylematów z zakresu etyki biznesu, w tym finansów, zarządzania i e-biznesu oraz argumentowania i przekonywania do właściwych moralnie postaw, reakcji i decyzji. 3. Umiejętność podejścia interdyscyplinarnego do etyki biznesu i zarządzania, udanego jej kojarzenia z kontekstami ekonomicznymi, zarządzania, prawnymi, socjologicznymi i psychologicznymi. Prowadzi to do nabycia umiejętności oceny poziomu ryzyka nie tylko finansowego ale i etycznego, Kompetencje społeczne: 1. Przekonanie i zdolność do dokonywania właściwych etycznie wyborów w sektorze finansowym, zarządzaniu i e-biznesie. Osoby uczestniczące w zajęciach zdobywają kompetencje etyczne i społeczne rozumiejąc zasad społecznej odpowiedzialności biznesu i potrzebę ich stosowania w ujęciu krajowym i międzynarodowym oraz doceniania znaczenia ryzyka utraty reputacji. 2. Kształtowanie / współkształtowanie wysokiego morale w środowisku ludzi biznesu i zarządzania (a także w środowisku akademickim). Nabycie rozumienia i akceptacji zasad etyki w dziedzinie finansów, rachunkowości, zarządzania i e-biznesu. 3. Gotowość do sprzeciwiania się złu moralnemu i łamaniu prawa w środowisku biznesowym i pracy. Aktywność w tym zakresie i odwaga cywilna wsparta znajomością kodeksów etycznych i dobrych praktyk. 4. Świadomość osobistej odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zaniechania niezbędnych działań. 5. Wrażliwość na naruszenia sfery etyki towarzyszące działalności gospodarczej. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Buchowicz, Tomasz Dołęgowski, Ewa Jastrzębska, Grzegorz Makowski, Bogdan Mróz, Grzegorz Myśliwiec, Ewa Rosiak-Zięba, Maria Roszkowska-Menkes, Janusz Sidorek, Grzegorz Szulczewski, Justyna Szumniak-Samolej, Dariusz Turek, Marta Turkot-Piesik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Makowski, Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
Pełny opis: |
Etyka w biznesie jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniem decyzji na szczeblu zarządczym w gospodarce, w tym e-biznesie i HR. Ukazuje etyczne konsekwencje, jakie dla pracowników, menedżerów, kierowników oraz samych firm i otoczenia społeczno-ekonomicznego niosą wybory moralne dokonywane przez jednostki w sferze gospodarczej. Celem przedmiotu jest omówienie sposobów podejmowania etycznych decyzji. Dlatego niezbędne staje się zapoznanie z normami regulującymi zachowania społeczne, a do nich należą zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i zasad etyczne. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w zawodzie menadżera, szefa,prowadzącego E-biznes i pracownika działu HR.. Również celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej jak i firmy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999 2. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011; 3. P. H. Dembinski, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014 4. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014 5. T. Dołęgowski T. (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015. 6. G. Szulczewski, Studium przypadku jako metoda nauczania etyki biznesu, w: Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i prace, nr 2(10)/2012, s. 181-205 8. J. Sójka, L. Ryan, Etyka biznesu, W drodze, Poznań 1997 9. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: 2020 w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79. 10. W. Gasparski, Wymiar etyczny e-biznesu, Prakseologia nr. 158 , t. 1 / 2016, s. 241 -254 11. A. Lewicka-Strzałecka, Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo: IFiS PAN, Warszawa 1999 12. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007 Literatura uzupełniająca: 1. S. Young, Etyczny kapitalizm, Wyd. Metamorfoza, W-wa 2005 2 Etyka biznesu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997 3. Etyka biznesu w działaniu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001 4. J. Jackson, Biznes i moralność, PWN, Warszawa 1999 5. V. P. Norman, K. Blanchard, Etyka biznesu , Studio Emka, Warszawa 2008 6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Wydawnictwo Platan, Kraków 1995 7. K. Blanchard, N. V. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo EMKA Warszawa 2010 8. T. Cathcart, Dylemat wagonika, PWN, Warszawa 2014 9.K. Saja, Etyka normatywna. Między konsekwencjalizmem a deontologią, Uniwersitas, Kraków 2015. 10. W Bruce, Inteligencja etyczna. 5 zasad rozwiązywania najtrudniejszych problemów. Wydawnictwo: M, Kraków 2015 11. .J. Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz, Grzegorz Myśliwiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
Pełny opis: |
Etyka w biznesie jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniem decyzji na szczeblu zarządczym w gospodarce, w tym e-biznesie i HR. Ukazuje etyczne konsekwencje, jakie dla pracowników, menedżerów, kierowników oraz samych firm i otoczenia społeczno-ekonomicznego niosą wybory moralne dokonywane przez jednostki w sferze gospodarczej. Celem przedmiotu jest omówienie sposobów podejmowania etycznych decyzji. Dlatego niezbędne staje się zapoznanie z normami regulującymi zachowania społeczne, a do nich należą zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i zasad etyczne. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w zawodzie menadżera, szefa,prowadzącego E-biznes i pracownika działu HR.. Również celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej jak i firmy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999 2. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011; 3. P. H. Dembinski, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014 4. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014 5. T. Dołęgowski T. (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015. 6. G. Szulczewski, Studium przypadku jako metoda nauczania etyki biznesu, w: Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i prace, nr 2(10)/2012, s. 181-205 8. J. Sójka, L. Ryan, Etyka biznesu, W drodze, Poznań 1997 9. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: 2020 w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79. 10. W. Gasparski, Wymiar etyczny e-biznesu, Prakseologia nr. 158 , t. 1 / 2016, s. 241 -254 11. A. Lewicka-Strzałecka, Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo: IFiS PAN, Warszawa 1999 12. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007 Literatura uzupełniająca: 1. S. Young, Etyczny kapitalizm, Wyd. Metamorfoza, W-wa 2005 2 Etyka biznesu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997 3. Etyka biznesu w działaniu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001 4. J. Jackson, Biznes i moralność, PWN, Warszawa 1999 5. V. P. Norman, K. Blanchard, Etyka biznesu , Studio Emka, Warszawa 2008 6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Wydawnictwo Platan, Kraków 1995 7. K. Blanchard, N. V. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo EMKA Warszawa 2010 8. T. Cathcart, Dylemat wagonika, PWN, Warszawa 2014 9.K. Saja, Etyka normatywna. Między konsekwencjalizmem a deontologią, Uniwersitas, Kraków 2015. 10. W Bruce, Inteligencja etyczna. 5 zasad rozwiązywania najtrudniejszych problemów. Wydawnictwo: M, Kraków 2015 11. .J. Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adrian Lubowiecki-Vikuk, Bogdan Mróz, Anita Szuszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
Pełny opis: |
Etyka w biznesie jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniem decyzji na szczeblu zarządczym w gospodarce, w tym e-biznesie i HR. Ukazuje etyczne konsekwencje, jakie dla pracowników, menedżerów, kierowników oraz samych firm i otoczenia społeczno-ekonomicznego niosą wybory moralne dokonywane przez jednostki w sferze gospodarczej. Celem przedmiotu jest omówienie sposobów podejmowania etycznych decyzji. Dlatego niezbędne staje się zapoznanie z normami regulującymi zachowania społeczne, a do nich należą zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i zasad etyczne. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w zawodzie menadżera, szefa,prowadzącego E-biznes i pracownika działu HR.. Również celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej jak i firmy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999 2. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011; 3. P. H. Dembinski, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014 4. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014 5. T. Dołęgowski T. (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015. 6. G. Szulczewski, Studium przypadku jako metoda nauczania etyki biznesu, w: Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i prace, nr 2(10)/2012, s. 181-205 8. J. Sójka, L. Ryan, Etyka biznesu, W drodze, Poznań 1997 9. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: 2020 w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79. 10. W. Gasparski, Wymiar etyczny e-biznesu, Prakseologia nr. 158 , t. 1 / 2016, s. 241 -254 11. A. Lewicka-Strzałecka, Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo: IFiS PAN, Warszawa 1999 12. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007 Literatura uzupełniająca: 1. S. Young, Etyczny kapitalizm, Wyd. Metamorfoza, W-wa 2005 2 Etyka biznesu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997 3. Etyka biznesu w działaniu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001 4. J. Jackson, Biznes i moralność, PWN, Warszawa 1999 5. V. P. Norman, K. Blanchard, Etyka biznesu , Studio Emka, Warszawa 2008 6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Wydawnictwo Platan, Kraków 1995 7. K. Blanchard, N. V. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo EMKA Warszawa 2010 8. T. Cathcart, Dylemat wagonika, PWN, Warszawa 2014. 9. J. Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adrian Lubowiecki-Vikuk, Bogdan Mróz, Grzegorz Myśliwiec, Anita Szuszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
Pełny opis: |
Etyka w biznesie jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniem decyzji na szczeblu zarządczym w gospodarce, w tym e-biznesie i HR. Ukazuje etyczne konsekwencje, jakie dla pracowników, menedżerów, kierowników oraz samych firm i otoczenia społeczno-ekonomicznego niosą wybory moralne dokonywane przez jednostki w sferze gospodarczej. Celem przedmiotu jest omówienie sposobów podejmowania etycznych decyzji. Dlatego niezbędne staje się zapoznanie z normami regulującymi zachowania społeczne, a do nich należą zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i zasad etyczne. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w zawodzie menadżera, szefa,prowadzącego E-biznes i pracownika działu HR.. Również celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej jak i firmy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999 2. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011; 3. P. H. Dembinski, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014 4. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014 5. T. Dołęgowski T. (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015. 6. G. Szulczewski, Studium przypadku jako metoda nauczania etyki biznesu, w: Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i prace, nr 2(10)/2012, s. 181-205 8. J. Sójka, L. Ryan, Etyka biznesu, W drodze, Poznań 1997 9. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: 2020 w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79. 10. W. Gasparski, Wymiar etyczny e-biznesu, Prakseologia nr. 158 , t. 1 / 2016, s. 241 -254 11. A. Lewicka-Strzałecka, Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo: IFiS PAN, Warszawa 1999 12. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007 Literatura uzupełniająca: 1. S. Young, Etyczny kapitalizm, Wyd. Metamorfoza, W-wa 2005 2 Etyka biznesu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997 3. Etyka biznesu w działaniu, red. W. Gasparski i J, Dietl, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001 4. J. Jackson, Biznes i moralność, PWN, Warszawa 1999 5. V. P. Norman, K. Blanchard, Etyka biznesu , Studio Emka, Warszawa 2008 6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Wydawnictwo Platan, Kraków 1995 7. K. Blanchard, N. V. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo EMKA Warszawa 2010 8. T. Cathcart, Dylemat wagonika, PWN, Warszawa 2014. 9. J. Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00% inne: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.