Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 221711-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing Strategies
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. A student appreciates the impact of the strategic marketing decisions on developing and sustaining competitive advantages.

2. A student understands the impact of the marketing strategic decisions on the relations with the companies' stakeholders.

3. A student understands the concept of the organization's social responsibility in the context of marketing strategy.

4. A student understands the environmental and internal conditions to be met to start developing a marketing strategy.

5. A student understands the process of developing and implementing a marketing strategy as well as monitoring its implementation.

6. A student identifies the range of modifications in marketing strategies in time, including the changes influenced by the new technologies' development.

Umiejętności:

1. A student identifies the market challenges in the company's environment and the internal resources and sklls enabling to face these challenges by the organization.

2. A student is able to collect information necessary to formulate marketing strategy.

3. A student is able to develop strategic marketing goals and objectives.

4. A student is able to determine a target market.

5. A student can propose a concept of positioning strategy.

6. A student can select the strategic marketing instruments in compliance with the identified environments and goals and objectives to be reached.

Kompetencje społeczne:

1. A student is able to communicate well with others and listen to others' ideas.

2. A student respects and understands cultural differences when interacting with other students.

3. A student demonstrates context-appropriate behavior that is consistent with social norms.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Johann
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them.

Pełny opis:

Students will start thinking and acting as marketers by accepting a customer orientation and taking into consideration rapidly changing environments which require knowledge, imagination and courage to meet market challenges by developing an effective marketing strategy. They will understand how marketing decisions fit together to create a coherent marketing strategy, and how marketing strategies evolve influenced by a variety of factors.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Kotler, K. L. Keller, A Framework for Marketing Management, 6th edition, Pearson Education International.

P. Kotler, K. L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson Education International.

M. B. Wood, The Marketing Plan Handbook, 5th edition, Pearson Education International.

Literatura uzupełniająca:

selected additional readings

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them.

Pełny opis:

Students will start thinking and acting as marketers by accepting a customer orientation and taking into consideration rapidly changing environments which require knowledge, imagination and courage to meet market challenges by developing an effective marketing strategy. They will understand how marketing decisions fit together to create a coherent marketing strategy, and how marketing strategies evolve influenced by a variety of factors.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Kotler, K. L. Keller, A Framework for Marketing Management, 6th edition, Pearson Education International.

P. Kotler, K. L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson Education International.

M. B. Wood, The Marketing Plan Handbook, 5th edition, Pearson Education International.

Literatura uzupełniająca:

selected additional readings

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them.

Pełny opis:

Students will start thinking and acting as marketers by accepting a customer orientation and taking into consideration rapidly changing environments which require knowledge, imagination and courage to meet market challenges by developing an effective marketing strategy. They will understand how marketing decisions fit together to create a coherent marketing strategy, and how marketing strategies evolve influenced by a variety of factors.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Kotler, K. L. Keller, A Framework for Marketing Management, 6th edition, Pearson Education International.

P. Kotler, K. L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson Education International.

M. B. Wood, The Marketing Plan Handbook, 5th edition, Pearson Education International.

Literatura uzupełniająca:

selected additional readings

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Johann
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them.

Pełny opis:

Students will start thinking and acting as marketers by accepting a customer orientation and taking into consideration rapidly changing environments which require knowledge, imagination and courage to meet market challenges by developing an effective marketing strategy. They will understand how marketing decisions fit together to create a coherent marketing strategy, and how marketing strategies evolve influenced by a variety of factors.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Kotler, K. L. Keller, A Framework for Marketing Management, 6th edition, Pearson Education International.

P. Kotler, K. L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson Education International.

M. B. Wood, The Marketing Plan Handbook, 5th edition, Pearson Education International.

Literatura uzupełniająca:

selected additional readings

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

projekty: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0