Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technological Environment of International Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 221641-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technological Environment of International Business
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student understands the role of conditions of applying information technologies, including legal aspects of information technologies in international business

Student has knowledge of the concept of international business using new information technologies Internet, Intranet and Extranet and mobile technology

the student understands the impact of technology on business models

Umiejętności:

Student can indentify possibilities of competitiveness improving thanks to information technologies

Student can analyze and create marketing programs implementing information technologies.

Student can identify basic legal requirements applicable to the usage of Internet in international trade

Kompetencje społeczne:

Student understands risks connected with implementation of new information technologies in the international business.

Student is able to work in a group

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Halina Brdulak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Halina Brdulak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The subject of lectures is connected with the fast development of information technologies the Internet, Intranet, Extranet and mobile technologies in marketing and business environment. Thank to a development of information technologies companies of different sectors can improve their competitiveness on the home market and international market.

Pełny opis:

The aim of the lecture is presentation of marketing concept in the context of development of new information technologies - the Internet and mobile technologies, characteristics and analysis of conditions of new information technologies and their influence on the competitiveness of companies and also presentation of main marketing strategies and activities using information technologies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Wiley, 2016

G. Yip, Total Global Strategy II, Prentice Hall, 2003

D.Chaffey, Digital Business and E-commerce Management, Pearson, 2015

Directive 2005/29/EC of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (Unfair Commercial Practices Directive)

GUIDANCE ON THE IMPLEMENTATION/APPLICATION OF DIRECTIVE 2005/29/EC ON UNFAIR COMMERCIAL PRACTICES

Commission Regulation (EU) No 330/2010 of 20 April 2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices

Literatura uzupełniająca:

The Internet Economy in the G-20, Boston Consulting Group, Report

Engaging the Digital Consumer in the New Connected World, Accenture

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The subject of lectures is connected with the fast development of information technologies the Internet, Intranet, Extranet and mobile technologies in marketing and business environment. Thank to a development of information technologies companies of different sectors can improve their competitiveness on the home market and international market.

Pełny opis:

The aim of the lecture is presentation of marketing concept in the context of development of new information technologies - the Internet and mobile technologies, characteristics and analysis of conditions of new information technologies and their influence on the competitiveness of companies and also presentation of main marketing strategies and activities using information technologies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Wiley, 2016

G. Yip, Total Global Strategy II, Prentice Hall, 2003

D.Chaffey, Digital Business and E-commerce Management, Pearson, 2015

Directive 2005/29/EC of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (Unfair Commercial Practices Directive)

GUIDANCE ON THE IMPLEMENTATION/APPLICATION OF DIRECTIVE 2005/29/EC ON UNFAIR COMMERCIAL PRACTICES

Commission Regulation (EU) No 330/2010 of 20 April 2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices

Literatura uzupełniająca:

The Internet Economy in the G-20, Boston Consulting Group, Report

Engaging the Digital Consumer in the New Connected World, Accenture

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Halina Brdulak, Magda Górska-Grginović, Agnieszka Pleśniak, Małgorzata Szafranowicz, Bartosz Targański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The subject of lectures is connected with the fast development of information technologies the Internet, Intranet, Extranet and mobile technologies in marketing and business environment. Thank to a development of information technologies companies of different sectors can improve their competitiveness on the home market and international market.

Pełny opis:

The aim of the lecture is presentation of marketing concept in the context of development of new information technologies - the Internet and mobile technologies, characteristics and analysis of conditions of new information technologies and their influence on the competitiveness of companies and also presentation of main marketing strategies and activities using information technologies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Wiley, 2016

G. Yip, Total Global Strategy II, Prentice Hall, 2003

D.Chaffey, Digital Business and E-commerce Management, Pearson, 2015

Directive 2005/29/EC of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (Unfair Commercial Practices Directive)

GUIDANCE ON THE IMPLEMENTATION/APPLICATION OF DIRECTIVE 2005/29/EC ON UNFAIR COMMERCIAL PRACTICES

Commission Regulation (EU) No 330/2010 of 20 April 2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices

Literatura uzupełniająca:

The Internet Economy in the G-20, Boston Consulting Group, Report

Engaging the Digital Consumer in the New Connected World, Accenture

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The subject of lectures is connected with the fast development of information technologies the Internet, Intranet, Extranet and mobile technologies in marketing and business environment. Thank to a development of information technologies companies of different sectors can improve their competitiveness on the home market and international market.

Pełny opis:

The aim of the lecture is presentation of marketing concept in the context of development of new information technologies - the Internet and mobile technologies, characteristics and analysis of conditions of new information technologies and their influence on the competitiveness of companies and also presentation of main marketing strategies and activities using information technologies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Wiley, 2016

G. Yip, Total Global Strategy II, Prentice Hall, 2003

D.Chaffey, Digital Business and E-commerce Management, Pearson, 2015

Directive 2005/29/EC of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (Unfair Commercial Practices Directive)

GUIDANCE ON THE IMPLEMENTATION/APPLICATION OF DIRECTIVE 2005/29/EC ON UNFAIR COMMERCIAL PRACTICES

Commission Regulation (EU) No 330/2010 of 20 April 2010 on the application of Article 101(3) of the Treaty on the Functioning of the European Union to categories of vertical agreements and concerted practices

Literatura uzupełniająca:

The Internet Economy in the G-20, Boston Consulting Group, Report

Engaging the Digital Consumer in the New Connected World, Accenture

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0