Technologiczne uwarunkowania biznesu międzynarodowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 221640-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
01.0
|
Nazwa przedmiotu: | Technologiczne uwarunkowania biznesu międzynarodowego |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań, w tym także uwarunkowań prawnych, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w biznesie międzynarodowym Student ma wiedzę dotycząca koncepcji biznesu międzynarodowego z wykorzystaniem Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnej Student rozumie wpływ nowych technologii na modele biznesowe Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować możliwości zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym dzięki zastosowaniu technologii informacyjno ? komunikacyjnych Student potrafi dokonać analizy i sformułować programy marketingowe w biznesie międzynarodowym uwzględniające zastosowanie technologii informacyjno - komunikacyjnych Student potrafi określić podstawowe wymogi prawne związane z wykorzystaniem Internetu w obrocie międzynarodowym Kompetencje społeczne: Student rozumie zagrożenia związane ze stosowaniem Internetu w biznesie międzynarodowym. Student potrafi pracować w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017 G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004 S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017 DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych) WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych Literatura uzupełniająca: Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013 J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012 K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015 M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Halina Brdulak, Łukasz Dąbrowski, Wanda Dugiel, Małgorzata Szafranowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017 G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004 S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017 DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych) WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych Literatura uzupełniająca: Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013 J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012 K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015 M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017 G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004 S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017 DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych) WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych Literatura uzupełniająca: Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013 J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012 K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015 M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Halina Brdulak, Łukasz Dąbrowski, Wanda Dugiel, Agnieszka Pleśniak, Małgorzata Szafranowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017 G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004 S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017 DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych) WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych Literatura uzupełniająca: Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013 J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012 K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015 M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 60.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.