Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologiczne uwarunkowania biznesu międzynarodowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 221640-D
Kod Erasmus / ISCED: 01.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0810) Rolnictwo, leśnictwo i rybactwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technologiczne uwarunkowania biznesu międzynarodowego
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie rolę uwarunkowań, w tym także uwarunkowań prawnych, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w biznesie międzynarodowym

Student ma wiedzę dotycząca koncepcji biznesu międzynarodowego z wykorzystaniem Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnej

Student rozumie wpływ nowych technologii na modele biznesowe

Umiejętności:

Student potrafi zidentyfikować możliwości zwiększania

konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym dzięki zastosowaniu technologii informacyjno ? komunikacyjnych

Student potrafi dokonać analizy i sformułować programy

marketingowe w biznesie międzynarodowym uwzględniające zastosowanie technologii informacyjno - komunikacyjnych

Student potrafi określić podstawowe wymogi prawne związane z wykorzystaniem Internetu w obrocie międzynarodowym

Kompetencje społeczne:

Student rozumie zagrożenia związane ze stosowaniem Internetu w biznesie międzynarodowym.

Student potrafi pracować w grupie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017

G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004

S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017

DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych)

WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych

Literatura uzupełniająca:

Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013

J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012

K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015

M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Halina Brdulak, Łukasz Dąbrowski, Wanda Dugiel, Małgorzata Szafranowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017

G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004

S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017

DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych)

WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych

Literatura uzupełniająca:

Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013

J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012

K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015

M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017

G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004

S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017

DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych)

WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych

Literatura uzupełniająca:

Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013

J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012

K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015

M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Halina Brdulak, Łukasz Dąbrowski, Wanda Dugiel, Agnieszka Pleśniak, Małgorzata Szafranowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot zajęć jest związany z szybkim rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych Internetu, Intranetu, Extranetu i technologii mobilnych i ich zastosowaniem w przedsiębiorstwach, także w biznesie międzynarodowym. Dzięki rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa różnych branż mogą zwiększać swą konkurencyjność na rynku krajowym i na rynku międzynarodowym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest charakterystyka biznesu międzynarodowego na tle procesów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ? Internetu i technologii mobilnych, charakterystyka i analiza uwarunkowań technologii informacyjnych i ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw oraz prezentacja głównych strategii i działań marketingowych z zastosowaniem tych technologii. Wśród uwarunkowań ich rozwoju zwraca się dużą uwagę na uwarunkowania prawne.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P.Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa., MT Biznes, Warszawa, 2017

G.Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa, 2004

S.Case, Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości, Sudio Emka, Warszawa, 2017

DYREKTYWA 2005/29/WE z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych)

WYTYCZNE DOTYCZĄCE WYKONANIA/STOSOWANIA DYREKTYWY 2005/29 W SPRAWIE NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 330/2010 z dnia 20 kwietnia 2010 r. w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych

Literatura uzupełniająca:

Ch. Mureta, Imperium aplikacji. Niech technologia pracuje na Twój sukces, One Press, Gliwice, 2013

J. Reed, Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, 2012

K. Bachnik, J.Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Poltext, Warszawa, 2015

M.Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe, PWN, Warszawa 2007

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 60.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0