Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Operations Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 221471-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Operations Management
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students will be able to understand the impact of external and internal factors on the operations strategy and company performance, to design OM strategy, tools and activities to enhance a company value.

Students will be able to diagnose and analyse the best practices and key success factors of industry leaders and failures of non performers in the area of OM.

Students will recognise the value of standards in excellent OM

Students will be able to design their own research on the main OM issues and contingencies and to present their outcomes on public.

Umiejętności:

Can control the integrity of planned actions vs implemented

Can identify the best standards relative to area of operations

Can design the effective solutions within the area of OM

Can effectively control and manage integrity of plans vs implementation

Kompetencje społeczne:

Umiejętność współpracy w zespołach w zakresie wspólnego opracowania prezentacji multimedialnej na zajęcia

Umiejętność współpracy w zespołach w zakresie wspólnego multimedialnego opracowania wybranego tematu z zakresu OM;

Umiejętność wspólnej analizy i wyboru priorytetów w prezentacji zagadnienia na forum grupy;

Umiejętność włączania grupy w dyskusję, debatę, grę sytuacyjną lub rozwiązywanie problemów;

Umiejętność oceny wartościowych propozycji interlokutorów w celu doskonalenia prezentacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field.

Pełny opis:

1. Discovering the meaning of operational excellence in a dynamically changing business environment and companies' strategies.

2. Introduction to the main concepts of Operations Management.

3. Positioning Operations Management within the enterprise.

4. Familiarization with the main methods and techniques of Operations Management.

5. Understanding Operational Management problems: identification of problems and solutions, best practices and failures.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. N. Slack, S. Chambers, R. Johnston, Operations Management, 6th ed. Prentice Hall Inc., 2010.

2. J. Haizer, B. Render, Ch. Munson, Operations Management, Sustainability and Supply Chain Management, FT/Pearsons Education 2017

Literatura uzupełniająca:

1. D. Waters, Operations Strategy, Thomson Learning, London, UK, 2006.

2. Operations Excellence. Smart Solutions for Business Success, R. Schwientek, A. Schmidt (eds), Roland Berger Strategy Consultants,Palgrave/macmillan, 2008

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 40.00%

referaty/eseje: 45.00%

ocena z ćwiczeń: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field.

Pełny opis:

1. Discovering the meaning of operational excellence in a dynamically changing business environment and companies' strategies.

2. Introduction to the main concepts of Operations Management.

3. Positioning Operations Management within the enterprise.

4. Familiarization with the main methods and techniques of Operations Management.

5. Understanding Operational Management problems: identification of problems and solutions, best practices and failures.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. N. Slack, S. Chambers, R. Johnston, Operations Management, 6th ed. Prentice Hall Inc., 2010.

2. J. Haizer, B. Render, Ch. Munson, Operations Management, Sustainability and Supply Chain Management, FT/Pearsons Education 2017

Literatura uzupełniająca:

1. D. Waters, Operations Strategy, Thomson Learning, London, UK, 2006.

2. Operations Excellence. Smart Solutions for Business Success, R. Schwientek, A. Schmidt (eds), Roland Berger Strategy Consultants,Palgrave/macmillan, 2008

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 40.00%

referaty/eseje: 45.00%

ocena z ćwiczeń: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field.

Pełny opis:

1. Discovering the meaning of operational excellence in a dynamically changing business environment and companies' strategies.

2. Introduction to the main concepts of Operations Management.

3. Positioning Operations Management within the enterprise.

4. Familiarization with the main methods and techniques of Operations Management.

5. Understanding Operational Management problems: identification of problems and solutions, best practices and failures.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. N. Slack, S. Chambers, R. Johnston, Operations Management, 6th ed. Prentice Hall Inc., 2010.

2. J. Haizer, B. Render, Ch. Munson, Operations Management, Sustainability and Supply Chain Management, FT/Pearsons Education 2017

Literatura uzupełniająca:

1. D. Waters, Operations Strategy, Thomson Learning, London, UK, 2006.

2. Operations Excellence. Smart Solutions for Business Success, R. Schwientek, A. Schmidt (eds), Roland Berger Strategy Consultants,Palgrave/macmillan, 2008

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 40.00%

referaty/eseje: 45.00%

ocena z ćwiczeń: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field.

Pełny opis:

1. Discovering the meaning of operational excellence in a dynamically changing business environment and companies' strategies.

2. Introduction to the main concepts of Operations Management.

3. Positioning Operations Management within the enterprise.

4. Familiarization with the main methods and techniques of Operations Management.

5. Understanding Operational Management problems: identification of problems and solutions, best practices and failures.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. N. Slack, S. Chambers, R. Johnston, Operations Management, 6th ed. Prentice Hall Inc., 2010.

2. J. Haizer, B. Render, Ch. Munson, Operations Management, Sustainability and Supply Chain Management, FT/Pearsons Education 2017

Literatura uzupełniająca:

1. D. Waters, Operations Strategy, Thomson Learning, London, UK, 2006.

2. Operations Excellence. Smart Solutions for Business Success, R. Schwientek, A. Schmidt (eds), Roland Berger Strategy Consultants,Palgrave/macmillan, 2008

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 40.00%

referaty/eseje: 45.00%

ocena z ćwiczeń: 15.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0