Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 221370-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MSG Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna podstawowe koncepcje i typologie teoretyczne kultur (narodowych, biznesowych i organizacyjnych). Student zna zakres i rozumie znaczenie czynników kulturowych dla działań z zakresu biznesu międzynarodowego. Student zna najnowsze międzynarodowe tendencje kulturowe. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i porównać główne typy kultur (narodowych, biznesowych, organizacyjnych). Student potrafi podać przykłady działań przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym uwzględniających lokalną lub regionalną specyfikę kulturową. Student umie zidentyfikować błędy w działaniach przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych wynikające z nieznajomości czynników kulturowych. Kompetencje społeczne: Student umie znaleźć się w zróżnicowanym kulturowo środowisku. Student wykazuje wrażliwość na specyfikę/odmienność kultur. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Aniszewska-Banaś, Lidia Danik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Danik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawowe koncepcje kultury i klasyfikacje kultur (narodowych, biznesowych, organizacyjnych i innych) oraz ich znaczenie dla działań z zakresu biznesu międzynarodowego. Analiza zróżnicowanych kulturowych uwarunkowań w działaniach przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie wybranych teoretycznych koncepcji kultury (z poziomu makro-, mezo- i mikro-). Charakterystyka elementów kultury i prezentacja głównych typologii kultur jako elementów otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw. Analiza powiązań między czynnikami kulturowymi a działaniami z zakresu biznesu międzynarodowego. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Wyd. 2, PWE, 2010 Literatura uzupełniająca: R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, 2000; R. Zenderowski, B.Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu.pl, 2012; G. Hofstede, G.J. Hofstede, M. Minkov, Kultury i organizacje, wyd. 3, PWE, 2011; F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, 2007; G. Hofstede, Culture's Consequences, 2nd ed., Sage, 2001. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00% egzamin testowy: 35.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Danik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawowe koncepcje kultury i klasyfikacje kultur (narodowych, biznesowych, organizacyjnych i innych) oraz ich znaczenie dla działań z zakresu biznesu międzynarodowego. Analiza zróżnicowanych kulturowych uwarunkowań w działaniach przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie wybranych teoretycznych koncepcji kultury (z poziomu makro-, mezo- i mikro-). Charakterystyka elementów kultury i prezentacja głównych typologii kultur jako elementów otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw. Analiza powiązań między czynnikami kulturowymi a działaniami z zakresu biznesu międzynarodowego. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Wyd. 2, PWE, 2010 Literatura uzupełniająca: R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, 2000; R. Zenderowski, B.Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu.pl, 2012; G. Hofstede, G.J. Hofstede, M. Minkov, Kultury i organizacje, wyd. 3, PWE, 2011; F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, 2007; G. Hofstede, Culture's Consequences, 2nd ed., Sage, 2001. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00% egzamin testowy: 35.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Danik, Tomasz Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawowe koncepcje kultury i klasyfikacje kultur (narodowych, biznesowych, organizacyjnych i innych) oraz ich znaczenie dla działań z zakresu biznesu międzynarodowego. Analiza zróżnicowanych kulturowych uwarunkowań w działaniach przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie wybranych teoretycznych koncepcji kultury (z poziomu makro-, mezo- i mikro-). Charakterystyka elementów kultury i prezentacja głównych typologii kultur jako elementów otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw. Analiza powiązań między czynnikami kulturowymi a działaniami z zakresu biznesu międzynarodowego. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Wyd. 2, PWE, 2010 Literatura uzupełniająca: R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, 2000; R. Zenderowski, B.Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu.pl, 2012; G. Hofstede, G.J. Hofstede, M. Minkov, Kultury i organizacje, wyd. 3, PWE, 2011; F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, 2007; G. Hofstede, Culture's Consequences, 2nd ed., Sage, 2001. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00% egzamin testowy: 35.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Lidia Danik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawowe koncepcje kultury i klasyfikacje kultur (narodowych, biznesowych, organizacyjnych i innych) oraz ich znaczenie dla działań z zakresu biznesu międzynarodowego. Analiza zróżnicowanych kulturowych uwarunkowań w działaniach przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. |
|
Pełny opis: |
Przedstawienie wybranych teoretycznych koncepcji kultury (z poziomu makro-, mezo- i mikro-). Charakterystyka elementów kultury i prezentacja głównych typologii kultur jako elementów otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw. Analiza powiązań między czynnikami kulturowymi a działaniami z zakresu biznesu międzynarodowego. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Wyd. 2, PWE, 2010 Literatura uzupełniająca: R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, 2000; R. Zenderowski, B.Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu.pl, 2012; G. Hofstede, G.J. Hofstede, M. Minkov, Kultury i organizacje, wyd. 3, PWE, 2011; F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, 2007; G. Hofstede, Culture's Consequences, 2nd ed., Sage, 2001. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00% egzamin testowy: 35.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 30.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.