Value Based Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220821-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.3
|
Nazwa przedmiotu: | Value Based Management |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZFP Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Gaining knowledge about the factors impacting value of the enterprise (financial, marketing, intangible factors). 2. Studies on interdependencies in a value creation process from the owners, perspective and key factors determining this process. 3. Can evaluate the possibility and legitimacy of value creation strategy. 4. Can set, maintain and pursue the value creation strategy. 5. Knows main tools of value creation. Umiejętności: 1. Gaining skills on the enterprise valuation. 2. Gaining basic skills on formulating value-creation enterprise strategies. 3. Gaining skills on value creation orinted management. 4. Can make a use of principles of managing resources towards value creation. 5, Can adapt to main priniciples of value creation processes. Kompetencje społeczne: 1. Usage of the balanced scorecard for building value growth strategies. 2. Understanding of rules of corporate social responsibility and external communication strategies of the enterprise, as a basis for building a trust and company credibility. 3. Knows social impacts of value creation strategies. 4. Knows principles of team work. 5. Knows principles of looking for compromises in company goals setting. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to: 1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise, 2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company 3. making familiar with different values a company creates 2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to: 1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise, 2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company 3. making familiar with different values a company creates 2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to: 1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise, 2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company 3. making familiar with different values a company creates 2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors. |
|
Pełny opis: |
The objective of the course is to: 1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise, 2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company 3. making familiar with different values a company creates 2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.