Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Value Based Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220821-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0411) Rachunkowość i podatki Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Value Based Management
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZFP
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Gaining knowledge about the factors impacting value of the enterprise (financial, marketing, intangible factors).

2. Studies on interdependencies in a value creation process from the owners, perspective and key factors determining this process.

3. Can evaluate the possibility and legitimacy of value creation strategy.

4. Can set, maintain and pursue the value creation strategy.

5. Knows main tools of value creation.

Umiejętności:

1. Gaining skills on the enterprise valuation.

2. Gaining basic skills on formulating value-creation enterprise strategies.

3. Gaining skills on value creation orinted management.

4. Can make a use of principles of managing resources towards value creation.

5, Can adapt to main priniciples of value creation processes.

Kompetencje społeczne:

1. Usage of the balanced scorecard for building value growth strategies.

2. Understanding of rules of corporate social responsibility and external communication strategies of the enterprise, as a basis for building a trust and company credibility.

3. Knows social impacts of value creation strategies.

4. Knows principles of team work.

5. Knows principles of looking for compromises in company goals setting.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors.

Pełny opis:

The objective of the course is to:

1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise,

2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company

3. making familiar with different values a company creates

2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors.

Pełny opis:

The objective of the course is to:

1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise,

2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company

3. making familiar with different values a company creates

2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors.

Pełny opis:

The objective of the course is to:

1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise,

2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company

3. making familiar with different values a company creates

2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors.

Pełny opis:

The objective of the course is to:

1. describe students the principles of Value Based Management together with enterprise valuation methods and factors impacting market value of the enterprise,

2. connect and visualise financial and non-financial goals of the company

3. making familiar with different values a company creates

2. provide students with skills of analyzing the processes of valueS based management, using five perspectives: customer, shareholders, social environment, internal processes, learning and growth.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona; A. Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski, Difin Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J. Welcz, S. Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0