Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220820-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.3
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZFP Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu przedmiotu student ma wiedzę w zakresie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem . Po zrealizowaniu przedmiotu student ma wiedzę dotyczącą źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa Po zrealizowaniu przedmiotu student ma wiedzę w zakresie metod wyceny przedsiębiorstwa Po zrealizowaniu przedmiotu student ma wiedzę w zakresie metod pomiaru efektów tworzenia wartości przedsiębiorstwa i wartości dla akcjonariuszy Po zrealizowaniu przedmiotu student posiada wiedzę dotyczącą kształtowania programów motywacyjnych ukierunkowanych na tworzenie wartości przedsiębiorstwa Po zrealizowaniu przedmiotu student ma wiedzę dotyczącą kształtowania polityki dywidendy, wykupów akcji własnych i innych sposobów przekazywania wytworzonej wartości akcjonariuszom Umiejętności: Po zrealizowaniu przedmiotu student umie formułować strategię tworzenia wartości Po zrealizowaniu przedmiotu student umie zidentyfikować źródła wartości przedsiębiorstwa Po zrealizowaniu przedmiotu student umie wycenić przedsiębiorstwo Po zrealizowaniu przedmiotu student umie zmierzyć i ocenić efekty kreacji wartości przedsiębiorstwa i wartości dla akcjoanriuszy Po zrealizowaniu przedmiotu student umie zaprojektować system motywacji menedżerów ukierunkowany na wzrost wartości przedsiębiorstwa Kompetencje społeczne: Zrozumienie zasad społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa i sposobu jego komunikacji z otoczeniem zewnętrznym Praca zespołowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Oczekiwania instytucjonalnych i indywidualnych inwestorów. Wycena przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym. Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Mierniki wartości przedsiębiorstwa: od zysku do gotówki. Wykorzystanie strategicznej karty wyników do budowy wartości przedsiębiorstwa. Finansowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom podstawowych zasad zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Managment) wraz z metodami wyceny przedsiębiorstwa oraz czynnikami wzrostu jego wartości rynkowej, nabycie przez studentów umiejętności analizy procesów zarządzania wartością przedsiębiorstwa, z wykorzystaniem czterech perspektyw: klienta, właścicieli, procesów wewnętrznych oraz nauki i wzrostu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2021, G. Urbanek, Zarządzanie wartością i wycena marki. Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2019, Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, red. A. Szablewski, M. Panfil, Poltext, Warszawa 2016, J.K. Bielecki, L. Pawłowicz, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, CeDeWu, Warszawa 2015, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B.Dobiegała-Korona, A.Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A.Szablewski, K.Pniewski, B.Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A.Szablewski, Difin Warszawa 2009, M. Mikołajek-Gocejna, Powrót do strategicznego ujęcia value based management, Organizacja i kierowanie?, nr 1/144, 2011 ,M. Mikołajek-Gocejna, Investor Expectations in Value Based Management, Springer International Publishing, Cham, Heidelberg, Ney York, Dordrecht, London, ISBN: 978-3-319-06847-3 (Online), M. Bojańczyk Wycena i zarządzanie wartością pzredsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa, 2011, Literatura uzupełniająca: T.Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J.Welcz, S.Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA Warszawa 2005. M. Mikołajek-Gocejna, Wycena oczekiwań inwestorów [w:] Wycena przedsiębiorstwa: od teorii do praktyki, red M. Panfil, A. Szablewski, Poltext , Warszawa 2011, M. Mikołajek-Gocejna, D. Podedworna -Tarnowska, Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, zeszyt 98, 2013 M. Mikołajek-Gocejna, Europejski rynek inwestycji społecznie odpowiedzialnych, MARKETING I RYNEK, Nr 11/2018 , M. Mikołajek-Gocejna, Ethical, social and governance aspect of social responsibility indexes - comparative analysis of European SRI indices, COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Vol. 21, No 3/2018, |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Matusewicz, Magdalena Mikołajek-Gocejna, Mikołaj Pindelski, Mariusz Strojny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Oczekiwania instytucjonalnych i indywidualnych inwestorów. Wycena przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym. Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Mierniki wartości przedsiębiorstwa: od zysku do gotówki. Wykorzystanie strategicznej karty wyników do budowy wartości przedsiębiorstwa. Finansowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom podstawowych zasad zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Managment) wraz z metodami wyceny przedsiębiorstwa oraz czynnikami wzrostu jego wartości rynkowej, nabycie przez studentów umiejętności analizy procesów zarządzania wartością przedsiębiorstwa, z wykorzystaniem czterech perspektyw: klienta, właścicieli, procesów wewnętrznych oraz nauki i wzrostu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2021, G. Urbanek, Zarządzanie wartością i wycena marki. Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2019, Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, red. A. Szablewski, M. Panfil, Poltext, Warszawa 2016, J.K. Bielecki, L. Pawłowicz, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, CeDeWu, Warszawa 2015, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B.Dobiegała-Korona, A.Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A.Szablewski, K.Pniewski, B.Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A.Szablewski, Difin Warszawa 2009, M. Mikołajek-Gocejna, Powrót do strategicznego ujęcia value based management, Organizacja i kierowanie?, nr 1/144, 2011 ,M. Mikołajek-Gocejna, Investor Expectations in Value Based Management, Springer International Publishing, Cham, Heidelberg, Ney York, Dordrecht, London, ISBN: 978-3-319-06847-3 (Online), M. Bojańczyk Wycena i zarządzanie wartością pzredsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa, 2011, Literatura uzupełniająca: T.Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J.Welcz, S.Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA Warszawa 2005. M. Mikołajek-Gocejna, Wycena oczekiwań inwestorów [w:] Wycena przedsiębiorstwa: od teorii do praktyki, red M. Panfil, A. Szablewski, Poltext , Warszawa 2011, M. Mikołajek-Gocejna, D. Podedworna -Tarnowska, Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, zeszyt 98, 2013 M. Mikołajek-Gocejna, Europejski rynek inwestycji społecznie odpowiedzialnych, MARKETING I RYNEK, Nr 11/2018 , M. Mikołajek-Gocejna, Ethical, social and governance aspect of social responsibility indexes - comparative analysis of European SRI indices, COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Vol. 21, No 3/2018, |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Matusewicz, Mikołaj Pindelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Oczekiwania instytucjonalnych i indywidualnych inwestorów. Wycena przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym. Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Mierniki wartości przedsiębiorstwa: od zysku do gotówki. Wykorzystanie strategicznej karty wyników do budowy wartości przedsiębiorstwa. Finansowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom podstawowych zasad zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Managment) wraz z metodami wyceny przedsiębiorstwa oraz czynnikami wzrostu jego wartości rynkowej, nabycie przez studentów umiejętności analizy procesów zarządzania wartością przedsiębiorstwa, z wykorzystaniem czterech perspektyw: klienta, właścicieli, procesów wewnętrznych oraz nauki i wzrostu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2021, G. Urbanek, Zarządzanie wartością i wycena marki. Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2019, Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, red. A. Szablewski, M. Panfil, Poltext, Warszawa 2016, J.K. Bielecki, L. Pawłowicz, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, CeDeWu, Warszawa 2015, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B.Dobiegała-Korona, A.Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A.Szablewski, K.Pniewski, B.Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A.Szablewski, Difin Warszawa 2009, M. Mikołajek-Gocejna, Powrót do strategicznego ujęcia value based management, Organizacja i kierowanie?, nr 1/144, 2011 ,M. Mikołajek-Gocejna, Investor Expectations in Value Based Management, Springer International Publishing, Cham, Heidelberg, Ney York, Dordrecht, London, ISBN: 978-3-319-06847-3 (Online), M. Bojańczyk Wycena i zarządzanie wartością pzredsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa, 2011, Literatura uzupełniająca: T.Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J.Welcz, S.Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA Warszawa 2005. M. Mikołajek-Gocejna, Wycena oczekiwań inwestorów [w:] Wycena przedsiębiorstwa: od teorii do praktyki, red M. Panfil, A. Szablewski, Poltext , Warszawa 2011, M. Mikołajek-Gocejna, D. Podedworna -Tarnowska, Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, zeszyt 98, 2013 M. Mikołajek-Gocejna, Europejski rynek inwestycji społecznie odpowiedzialnych, MARKETING I RYNEK, Nr 11/2018 , M. Mikołajek-Gocejna, Ethical, social and governance aspect of social responsibility indexes - comparative analysis of European SRI indices, COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Vol. 21, No 3/2018, |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Matusewicz, Magdalena Mikołajek-Gocejna, Mikołaj Pindelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Oczekiwania instytucjonalnych i indywidualnych inwestorów. Wycena przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym. Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Mierniki wartości przedsiębiorstwa: od zysku do gotówki. Wykorzystanie strategicznej karty wyników do budowy wartości przedsiębiorstwa. Finansowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom podstawowych zasad zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Managment) wraz z metodami wyceny przedsiębiorstwa oraz czynnikami wzrostu jego wartości rynkowej, nabycie przez studentów umiejętności analizy procesów zarządzania wartością przedsiębiorstwa, z wykorzystaniem czterech perspektyw: klienta, właścicieli, procesów wewnętrznych oraz nauki i wzrostu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2021, G. Urbanek, Zarządzanie wartością i wycena marki. Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2019, Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, red. A. Szablewski, M. Panfil, Poltext, Warszawa 2016, J.K. Bielecki, L. Pawłowicz, Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, CeDeWu, Warszawa 2015, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B.Dobiegała-Korona, A.Herman, Difin, Warszawa 2006; Value Based Management koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A.Szablewski, K.Pniewski, B.Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008; Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A.Szablewski, Difin Warszawa 2009, M. Mikołajek-Gocejna, Powrót do strategicznego ujęcia value based management, Organizacja i kierowanie?, nr 1/144, 2011 ,M. Mikołajek-Gocejna, Investor Expectations in Value Based Management, Springer International Publishing, Cham, Heidelberg, Ney York, Dordrecht, London, ISBN: 978-3-319-06847-3 (Online), M. Bojańczyk Wycena i zarządzanie wartością pzredsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa, 2011, Literatura uzupełniająca: T.Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2005; J.Welcz, S.Welch, WINNING znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studia EMKA Warszawa 2005. M. Mikołajek-Gocejna, Wycena oczekiwań inwestorów [w:] Wycena przedsiębiorstwa: od teorii do praktyki, red M. Panfil, A. Szablewski, Poltext , Warszawa 2011, M. Mikołajek-Gocejna, D. Podedworna -Tarnowska, Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, zeszyt 98, 2013 M. Mikołajek-Gocejna, Europejski rynek inwestycji społecznie odpowiedzialnych, MARKETING I RYNEK, Nr 11/2018 , M. Mikołajek-Gocejna, Ethical, social and governance aspect of social responsibility indexes - comparative analysis of European SRI indices, COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Vol. 21, No 3/2018, |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% referaty/eseje: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.