Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220509-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 1.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student posiada wiedzę dotyczącą istoty i form przedsiębiorczości.

2. Student rozumie zależności pomiędzy przedsiębiorczością a rozwojem gospodarczym.

3. Student potrafi identyfikować bariery przedsiębiorczości o charakterze wewnętrznym oraz zewnętrznym.

4. Student potrafi dokonać oceny swoich mocnych i słabych stron w zakresie postawy przedsiębiorczej.

Umiejętności:

1. Identyfikowania dostępnych możliwości działalności zawodowej.

2. Oceny własnego potencjału w zakresie postawy przedsiębiorczej oraz korzystania z posiadanych zasobów.

3. Elastycznego reagowania w różnych sytuacjach.

4.Samoregulacji własnego działania.

Kompetencje społeczne:

Student szanuje różnorodność i talenty innych, dba o rozwój relacji międzyludzkich.

2. Interpersonalne (kierowanie relacjami, świadomość społeczna, komunikowanie się, budowanie i podtrzymywanie relacji z innymi).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z wiedzą, dotyczącą różnych aspektów przedsiębiorczości. Uświadomienie znaczenia postawy przedsiębiorczej w realizowaniu własnych celów zawodowych. Przygotowanie studentów do pełnienia roli przedsiębiorcy oraz podejmowania funkcji menedżerskich, dzięki rozwijaniu umiejętności i cech osobowości, związanych z postawą przedsiębiorczą. Zwiększanie samoświadomości studentów w zakresie posiadanych przez nich zasobów (poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, kompetencyjnych), potrzebnych do prowadzenia własnej firmy. Kształtowanie otwartości na zmiany, elastyczności, gotowości do podejmowania ryzyka i wyzwań, pokonywania barier, rozwiązywania problemów. Wdrażanie do samodoskonalenia w zakresie postawy przedsiębiorczej poprzez wskazanie sposobów jej kształtowania.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych; Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, wydanie 6, 2016/2017 Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (e-book) - https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/jak-zostac-i-pozostac-przedsiebiorca-wydanie-6; www.biznes.gov.pl - zakladki: Zakładanie firmy, Rozwój firmy, Sprzedaż i marketing, Podatki i księgowość, ZUS, Obowiązki przedsiębiorcy, Zawieszenie i wznowienie, Prowadzenie biznesu w UE; Systemy wspierania start-upów w CEE - Raport SGH Karpacz 2020 str. 525-614 (e-book) - https://ssl-www.sgh.waw.pl/pl/Documents/raport_sgh_2020/Raport_Krynica_2020.pdf; J.Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; H.Godlewska-Majkowska (red), Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę? Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca:

J.Targalski (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, red. C.H.BECK, Warszawa 2003. T.Tyszka (red),Psychologia ekonomiczna, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, 2004; M.Strużycki (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z wiedzą, dotyczącą różnych aspektów przedsiębiorczości. Uświadomienie znaczenia postawy przedsiębiorczej w realizowaniu własnych celów zawodowych. Przygotowanie studentów do pełnienia roli przedsiębiorcy oraz podejmowania funkcji menedżerskich, dzięki rozwijaniu umiejętności i cech osobowości, związanych z postawą przedsiębiorczą. Zwiększanie samoświadomości studentów w zakresie posiadanych przez nich zasobów (poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, kompetencyjnych), potrzebnych do prowadzenia własnej firmy. Kształtowanie otwartości na zmiany, elastyczności, gotowości do podejmowania ryzyka i wyzwań, pokonywania barier, rozwiązywania problemów. Wdrażanie do samodoskonalenia w zakresie postawy przedsiębiorczej poprzez wskazanie sposobów jej kształtowania.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Treści wykładów e-learningowych; Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, wydanie 6, 2016/2017 Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (e-book) - https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/jak-zostac-i-pozostac-przedsiebiorca-wydanie-6; www.biznes.gov.pl - zakladki: Zakładanie firmy, Rozwój firmy, Sprzedaż i marketing, Podatki i księgowość, ZUS, Obowiązki przedsiębiorcy, Zawieszenie i wznowienie, Prowadzenie biznesu w UE; Systemy wspierania start-upów w CEE - Raport SGH Karpacz 2020 str. 525-614 (e-book) - https://ssl-www.sgh.waw.pl/pl/Documents/raport_sgh_2020/Raport_Krynica_2020.pdf; J.Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; H.Godlewska-Majkowska (red), Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę? Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca:

J.Targalski (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, red. C.H.BECK, Warszawa 2003. T.Tyszka (red),Psychologia ekonomiczna, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, 2004; M.Strużycki (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0