Przedsiębiorczość (e-learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220509-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość (e-learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
1.50 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student posiada wiedzę dotyczącą istoty i form przedsiębiorczości. 2. Student rozumie zależności pomiędzy przedsiębiorczością a rozwojem gospodarczym. 3. Student potrafi identyfikować bariery przedsiębiorczości o charakterze wewnętrznym oraz zewnętrznym. 4. Student potrafi dokonać oceny swoich mocnych i słabych stron w zakresie postawy przedsiębiorczej. Umiejętności: 1. Identyfikowania dostępnych możliwości działalności zawodowej. 2. Oceny własnego potencjału w zakresie postawy przedsiębiorczej oraz korzystania z posiadanych zasobów. 3. Elastycznego reagowania w różnych sytuacjach. 4.Samoregulacji własnego działania. Kompetencje społeczne: Student szanuje różnorodność i talenty innych, dba o rozwój relacji międzyludzkich. 2. Interpersonalne (kierowanie relacjami, świadomość społeczna, komunikowanie się, budowanie i podtrzymywanie relacji z innymi). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z wiedzą, dotyczącą różnych aspektów przedsiębiorczości. Uświadomienie znaczenia postawy przedsiębiorczej w realizowaniu własnych celów zawodowych. Przygotowanie studentów do pełnienia roli przedsiębiorcy oraz podejmowania funkcji menedżerskich, dzięki rozwijaniu umiejętności i cech osobowości, związanych z postawą przedsiębiorczą. Zwiększanie samoświadomości studentów w zakresie posiadanych przez nich zasobów (poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, kompetencyjnych), potrzebnych do prowadzenia własnej firmy. Kształtowanie otwartości na zmiany, elastyczności, gotowości do podejmowania ryzyka i wyzwań, pokonywania barier, rozwiązywania problemów. Wdrażanie do samodoskonalenia w zakresie postawy przedsiębiorczej poprzez wskazanie sposobów jej kształtowania. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Treści wykładów e-learningowych; Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, wydanie 6, 2016/2017 Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (e-book) - https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/jak-zostac-i-pozostac-przedsiebiorca-wydanie-6; www.biznes.gov.pl - zakladki: Zakładanie firmy, Rozwój firmy, Sprzedaż i marketing, Podatki i księgowość, ZUS, Obowiązki przedsiębiorcy, Zawieszenie i wznowienie, Prowadzenie biznesu w UE; Systemy wspierania start-upów w CEE - Raport SGH Karpacz 2020 str. 525-614 (e-book) - https://ssl-www.sgh.waw.pl/pl/Documents/raport_sgh_2020/Raport_Krynica_2020.pdf; J.Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; H.Godlewska-Majkowska (red), Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę? Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: J.Targalski (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, red. C.H.BECK, Warszawa 2003. T.Tyszka (red),Psychologia ekonomiczna, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, 2004; M.Strużycki (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z wiedzą, dotyczącą różnych aspektów przedsiębiorczości. Uświadomienie znaczenia postawy przedsiębiorczej w realizowaniu własnych celów zawodowych. Przygotowanie studentów do pełnienia roli przedsiębiorcy oraz podejmowania funkcji menedżerskich, dzięki rozwijaniu umiejętności i cech osobowości, związanych z postawą przedsiębiorczą. Zwiększanie samoświadomości studentów w zakresie posiadanych przez nich zasobów (poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, kompetencyjnych), potrzebnych do prowadzenia własnej firmy. Kształtowanie otwartości na zmiany, elastyczności, gotowości do podejmowania ryzyka i wyzwań, pokonywania barier, rozwiązywania problemów. Wdrażanie do samodoskonalenia w zakresie postawy przedsiębiorczej poprzez wskazanie sposobów jej kształtowania. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Treści wykładów e-learningowych; Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, wydanie 6, 2016/2017 Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (e-book) - https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/jak-zostac-i-pozostac-przedsiebiorca-wydanie-6; www.biznes.gov.pl - zakladki: Zakładanie firmy, Rozwój firmy, Sprzedaż i marketing, Podatki i księgowość, ZUS, Obowiązki przedsiębiorcy, Zawieszenie i wznowienie, Prowadzenie biznesu w UE; Systemy wspierania start-upów w CEE - Raport SGH Karpacz 2020 str. 525-614 (e-book) - https://ssl-www.sgh.waw.pl/pl/Documents/raport_sgh_2020/Raport_Krynica_2020.pdf; J.Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006; H.Godlewska-Majkowska (red), Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę? Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: J.Targalski (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie, red. C.H.BECK, Warszawa 2003. T.Tyszka (red),Psychologia ekonomiczna, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, 2004; M.Strużycki (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.