Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Entrepreneurship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220501-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Entrepreneurship
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 1.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

A student is able to explain the notion of "entrepreneurship" and identify features of terms related to it: "entrepreneurial acting/behaving", "entrepreneurial person" and has also knowledge concerning forms of entrepreneurship.

A student is able to identify barriers to entrepreneurship, both endogenous and egzogenous.

A student possesses knowledge so as to pursue innovative entrepreneurship.

Umiejętności:

Assessment of one's own potential concerning entrepreneurial attitude and usage of one?s own cognitive resources (intellectual and creative potential), and emotional-motivational ones.

Socio-psychological abilities necessary to make undertakings of "business" nature.

Vision creating, setting professional targets, project planning and running projects in order to reach the targets set.

Socio-psychological abilities necessary to make undertakings of "business" nature.

Kompetencje społeczne:

Intrapersonal (self-awareness, self-control, self-motivation, adaptability, coping with stress).

Interpersonal (managing relations, social awareness, communication, building and sustaining relations with the others).

Conceptual (divergent, analytical and lateral thinking).

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Lipiec, Elena Pawęta, Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The classes are aimed at presenting issues concerning entrepreneurship in terms of readiness to undertaking business activity as well as the ability of creative problem solving in case of both an entrepreneur and enterprise, a skill of seizing opportunities and chances along with flexibility of adjusting to changing conditions. The focal point of discussion is to be individual entrepreneurship (entrepreneurial attitude) comprising several qualities, ...

Pełny opis:

Making students familiar with various aspects of entrepreneurship. Making them aware of entrepreneurial attitude in their professional aims accomplishment. Preparing students to being an entrepreneur and manager thanks to developing abilities and personality qualities derived from entrepreneurial attitude. Enhancing students' self-awareness of their own assets (cognitive, emotional and motivational, competence-like) needed to run a business.

Developing openness to changes, flexibility, readiness to risk and challenge taking, surmounting barriers and solving problems. Preparing to self-improvement in the field of entrepreneurial attitude through suggested ways of its development.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych, czyli jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2008; Drucker P., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992; Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa 2004; Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004; Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, red. H. Godlewska-Majkowska, SGH, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

Antoszkiewicz J., Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian, Poltext, Warszawa 2008; Antoszkiewicz J., Rozwiązywanie problemów w firmie, Poltext, Warszawa 1998; Gregorczyk S., Romanowska M., Sopińska A., Wachowiak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic, WSiP, Warszawa 2002; Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000; Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk 2003; Proctor T., Zarządzanie twórcze, Felberg SJA, Warszawa 2001; Przedsiębiorczość stymulatorem rozwoju gospodarczego, red. J. Brdulak, M. Kulikowski, Instytut Wiedzy SGH, Warszawa 2004; West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa 2000.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The classes are aimed at presenting issues concerning entrepreneurship in terms of readiness to undertaking business activity as well as the ability of creative problem solving in case of both an entrepreneur and enterprise, a skill of seizing opportunities and chances along with flexibility of adjusting to changing conditions. The focal point of discussion is to be individual entrepreneurship (entrepreneurial attitude) comprising several qualities, ...

Pełny opis:

Making students familiar with various aspects of entrepreneurship. Making them aware of entrepreneurial attitude in their professional aims accomplishment. Preparing students to being an entrepreneur and manager thanks to developing abilities and personality qualities derived from entrepreneurial attitude. Enhancing students' self-awareness of their own assets (cognitive, emotional and motivational, competence-like) needed to run a business.

Developing openness to changes, flexibility, readiness to risk and challenge taking, surmounting barriers and solving problems. Preparing to self-improvement in the field of entrepreneurial attitude through suggested ways of its development.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych, czyli jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2008; Drucker P., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992; Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa 2004; Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004; Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, red. H. Godlewska-Majkowska, SGH, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

Antoszkiewicz J., Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian, Poltext, Warszawa 2008; Antoszkiewicz J., Rozwiązywanie problemów w firmie, Poltext, Warszawa 1998; Gregorczyk S., Romanowska M., Sopińska A., Wachowiak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic, WSiP, Warszawa 2002; Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000; Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk 2003; Proctor T., Zarządzanie twórcze, Felberg SJA, Warszawa 2001; Przedsiębiorczość stymulatorem rozwoju gospodarczego, red. J. Brdulak, M. Kulikowski, Instytut Wiedzy SGH, Warszawa 2004; West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa 2000.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The classes are aimed at presenting issues concerning entrepreneurship in terms of readiness to undertaking business activity as well as the ability of creative problem solving in case of both an entrepreneur and enterprise, a skill of seizing opportunities and chances along with flexibility of adjusting to changing conditions. The focal point of discussion is to be individual entrepreneurship (entrepreneurial attitude) comprising several qualities, ...

Pełny opis:

Making students familiar with various aspects of entrepreneurship. Making them aware of entrepreneurial attitude in their professional aims accomplishment. Preparing students to being an entrepreneur and manager thanks to developing abilities and personality qualities derived from entrepreneurial attitude. Enhancing students' self-awareness of their own assets (cognitive, emotional and motivational, competence-like) needed to run a business.

Developing openness to changes, flexibility, readiness to risk and challenge taking, surmounting barriers and solving problems. Preparing to self-improvement in the field of entrepreneurial attitude through suggested ways of its development.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych, czyli jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2008; Drucker P., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992; Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa 2004; Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004; Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, red. H. Godlewska-Majkowska, SGH, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

Antoszkiewicz J., Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian, Poltext, Warszawa 2008; Antoszkiewicz J., Rozwiązywanie problemów w firmie, Poltext, Warszawa 1998; Gregorczyk S., Romanowska M., Sopińska A., Wachowiak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic, WSiP, Warszawa 2002; Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000; Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk 2003; Proctor T., Zarządzanie twórcze, Felberg SJA, Warszawa 2001; Przedsiębiorczość stymulatorem rozwoju gospodarczego, red. J. Brdulak, M. Kulikowski, Instytut Wiedzy SGH, Warszawa 2004; West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa 2000.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The classes are aimed at presenting issues concerning entrepreneurship in terms of readiness to undertaking business activity as well as the ability of creative problem solving in case of both an entrepreneur and enterprise, a skill of seizing opportunities and chances along with flexibility of adjusting to changing conditions. The focal point of discussion is to be individual entrepreneurship (entrepreneurial attitude) comprising several qualities, ...

Pełny opis:

Making students familiar with various aspects of entrepreneurship. Making them aware of entrepreneurial attitude in their professional aims accomplishment. Preparing students to being an entrepreneur and manager thanks to developing abilities and personality qualities derived from entrepreneurial attitude. Enhancing students' self-awareness of their own assets (cognitive, emotional and motivational, competence-like) needed to run a business.

Developing openness to changes, flexibility, readiness to risk and challenge taking, surmounting barriers and solving problems. Preparing to self-improvement in the field of entrepreneurial attitude through suggested ways of its development.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych, czyli jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2008; Drucker P., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992; Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa 2004; Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004; Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, red. H. Godlewska-Majkowska, SGH, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

Antoszkiewicz J., Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian, Poltext, Warszawa 2008; Antoszkiewicz J., Rozwiązywanie problemów w firmie, Poltext, Warszawa 1998; Gregorczyk S., Romanowska M., Sopińska A., Wachowiak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic, WSiP, Warszawa 2002; Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000; Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk 2003; Proctor T., Zarządzanie twórcze, Felberg SJA, Warszawa 2001; Przedsiębiorczość stymulatorem rozwoju gospodarczego, red. J. Brdulak, M. Kulikowski, Instytut Wiedzy SGH, Warszawa 2004; West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa 2000.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 40.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0