Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka i ochrona klienta w finansach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220450-S
Kod Erasmus / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Etyka i ochrona klienta w finansach
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-FIR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Zna podstawowe pojęcia używane w etyce finansów i rachunkowości pomocne w argumentacjach na rzecz ochrony klienta usług sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

2. Posiada wiedzę o kodeksach etycznych, regulacjach i postanowieniach dotyczących ochrony klienta w sektorze finansów i rachunkowości. Zna metody rozwiązywania dylematów i konfliktów etycznych związanych z obsługą klienta sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

3. Posiada wiedzę mechanizmach pojawiania się nieetycznych zachowań względem klienta. Zna instytucje nadzorcze i kontrolujące sektor finansów, bankowości i rachunkowości, a także ich rolę w przeciwdziałaniu patologii relacji do klienta sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

Umiejętności:

1. Umie zidentyfikować dylematy etyczne i wskazać metody jego rozwiązania związane z obsługą klienta sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

2. Umie wykorzystać kodeksy i zasady etyczne w codziennych czynnościach zawodowych obsługi klienta usług finansowych i księgowych. Potrafi wskazać główne przyczyny pojawiania się nieetycznych zachowań względem klienta sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

3. Potrafi przeciwdziałać szkodliwym i nieetycznym praktykom w stosunku do klienta usług finansowych i księgowych. Umie etycznie kierować pracownikami i kształtować etyczny klimat organizacji świadczącej usługi w stosunku do klienta usług sektora finansowego, bankowości i rachunkowości.

Kompetencje społeczne:

1. Jest otwarty na ciągłe doskonalenie swoich zachowań moralnych i osiąga wysoki poziom etosu zawodowego. Posiada osobistą odpowiedzialność za podejmowanie etycznych decyzji w stosunku do klienta usług sektora finansowego, bankowości i rachunkowości., jak i do całego społeczeństwa.

2. Wykazuje się wrażliwością na niesprawiedliwość i naruszenie norm moralnych w stosunku do klienta usług finansowych i pozostałych członków społeczeństwa. Kształtuje etyczny klimat i odpowiedzialność etyczną w swoim otoczeniu i w społeczeństwie. Jest zdolny do pełnienia odpowiedzialnych społecznie funkcji eksperckich i do prowadzenia debat publicznych na tematy związane z finansami, rachunkowością i ochroną klienta.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności w sektorze finansów i rachunkowości. Skupia się na przedstawieniu etycznych warunków ochrony klienta rynku finansowego. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące finansów, bankowości, rachunkowości, rynku kapitałowego i nadzoru finansowego. Studenci będą mieli możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych w relacji do klienta rynku finansowego. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej wszystkich uczestników rynku finansowego zapewniając tym samym właściwą ochronę klienta.

Pełny opis:

Etyka i ochrona klientów w finansach jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniu decyzji w sektorze finansowym i rachunkowym bezpośrednio dotyczące sytuacji klienta. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w finansach, bankowości i rachunkowości oraz wskazanie jak poszanowanie zasad społecznej odpowiedzialności i zasad etycznych przyczynia się do ochrony klienta na rynku finansowym. Również celem przedmiotu jest ukazanie elementów infrastruktury etycznej umacniającej postawy etyczne w stosunku do klienta (kodeksy, instytucje nadzoru, stanowiska rzecznika finansowego). Zadaniem kursu Etyki i ochrony klientów w finansach jest też nauczenie umiejętności rozpoznania, lokalizacji zagrożeń naruszania zasad etycznych w stosunku do klienta. Równie ważnym celem przedmiotu jest kształtowanie w oparciu o etykę wzajemnych relacji fair play na rynku finansowym dotyczącym klienta, co wiąże się z doskonaleniem umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej i firmy sektora finansowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999, 2. G. Szulczewski (oraz W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok,) Etyka w świecie finansów: pojęcia i zagadnienia, w: W. Gasparski, red., Uczciwość w świecie finansów, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2004, s. 21-49, 3. P. H Dembinski, Etyka i odpowiedzialność w świecie finansów, Studio Emka, Warszawa 2017, 4. A. Karmańska, Etyka zawodowa w rachunkowości Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2016, 5. P.H. Dembiński, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014, 6. Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, red: I. D. Czechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, 7.B. Klimczak, Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1997.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Hellich, Etyczny wymiar rachunkowości, w: Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka - Etyka, Środowisko, red. D. Dziawgo, G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014, s. 136-144, 2. Ł. M. Mitek, Etyka w zawodzie doradcy finansowego, Współczesne Problemy Ekonomiczne nr 13 (2016), s. 179-186, 3. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79, 4. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, 5. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014, 6. T. Dołęgowski (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015, 7. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007, 8. Jacek Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grzegorz Szulczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności w sektorze finansów i rachunkowości. Skupia się na przedstawieniu etycznych warunków ochrony klienta rynku finansowego. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące finansów, bankowości, rachunkowości, rynku kapitałowego i nadzoru finansowego. Studenci będą mieli możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych w relacji do klienta rynku finansowego. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej wszystkich uczestników rynku finansowego zapewniając tym samym właściwą ochronę klienta.

Pełny opis:

Etyka i ochrona klientów w finansach jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniu decyzji w sektorze finansowym i rachunkowym bezpośrednio dotyczące sytuacji klienta. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w finansach, bankowości i rachunkowości oraz wskazanie jak poszanowanie zasad społecznej odpowiedzialności i zasad etycznych przyczynia się do ochrony klienta na rynku finansowym. Również celem przedmiotu jest ukazanie elementów infrastruktury etycznej umacniającej postawy etyczne w stosunku do klienta (kodeksy, instytucje nadzoru, stanowiska rzecznika finansowego). Zadaniem kursu Etyki i ochrony klientów w finansach jest też nauczenie umiejętności rozpoznania, lokalizacji zagrożeń naruszania zasad etycznych w stosunku do klienta. Równie ważnym celem przedmiotu jest kształtowanie w oparciu o etykę wzajemnych relacji fair play na rynku finansowym dotyczącym klienta, co wiąże się z doskonaleniem umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej i firmy sektora finansowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999, 2. G. Szulczewski (oraz W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok,) Etyka w świecie finansów: pojęcia i zagadnienia, w: W. Gasparski, red., Uczciwość w świecie finansów, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2004, s. 21-49, 3. P. H Dembinski, Etyka i odpowiedzialność w świecie finansów, Studio Emka, Warszawa 2017, 4. A. Karmańska, Etyka zawodowa w rachunkowości Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2016, 5. P.H. Dembiński, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014, 6. Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, red: I. D. Czechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, 7.B. Klimczak, Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1997.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Hellich, Etyczny wymiar rachunkowości, w: Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka - Etyka, Środowisko, red. D. Dziawgo, G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014, s. 136-144, 2. Ł. M. Mitek, Etyka w zawodzie doradcy finansowego, Współczesne Problemy Ekonomiczne nr 13 (2016), s. 179-186, 3. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79, 4. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, 5. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014, 6. T. Dołęgowski (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015, 7. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007, 8. Jacek Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności w sektorze finansów i rachunkowości. Skupia się na przedstawieniu etycznych warunków ochrony klienta rynku finansowego. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące finansów, bankowości, rachunkowości, rynku kapitałowego i nadzoru finansowego. Studenci będą mieli możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych w relacji do klienta rynku finansowego. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej wszystkich uczestników rynku finansowego zapewniając tym samym właściwą ochronę klienta.

Pełny opis:

Etyka i ochrona klientów w finansach jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniu decyzji w sektorze finansowym i rachunkowym bezpośrednio dotyczące sytuacji klienta. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w finansach, bankowości i rachunkowości oraz wskazanie jak poszanowanie zasad społecznej odpowiedzialności i zasad etycznych przyczynia się do ochrony klienta na rynku finansowym. Również celem przedmiotu jest ukazanie elementów infrastruktury etycznej umacniającej postawy etyczne w stosunku do klienta (kodeksy, instytucje nadzoru, stanowiska rzecznika finansowego). Zadaniem kursu Etyki i ochrony klientów w finansach jest też nauczenie umiejętności rozpoznania, lokalizacji zagrożeń naruszania zasad etycznych w stosunku do klienta. Równie ważnym celem przedmiotu jest kształtowanie w oparciu o etykę wzajemnych relacji fair play na rynku finansowym dotyczącym klienta, co wiąże się z doskonaleniem umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej i firmy sektora finansowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999, 2. G. Szulczewski (oraz W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok,) Etyka w świecie finansów: pojęcia i zagadnienia, w: W. Gasparski, red., Uczciwość w świecie finansów, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2004, s. 21-49, 3. P. H Dembinski, Etyka i odpowiedzialność w świecie finansów, Studio Emka, Warszawa 2017, 4. A. Karmańska, Etyka zawodowa w rachunkowości Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2016, 5. P.H. Dembiński, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014, 6. Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, red: I. D. Czechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, 7.B. Klimczak, Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1997.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Hellich, Etyczny wymiar rachunkowości, w: Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka - Etyka, Środowisko, red. D. Dziawgo, G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014, s. 136-144, 2. Ł. M. Mitek, Etyka w zawodzie doradcy finansowego, Współczesne Problemy Ekonomiczne nr 13 (2016), s. 179-186, 3. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79, 4. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, 5. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014, 6. T. Dołęgowski (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015, 7. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007, 8. Jacek Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grzegorz Szulczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności w sektorze finansów i rachunkowości. Skupia się na przedstawieniu etycznych warunków ochrony klienta rynku finansowego. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące finansów, bankowości, rachunkowości, rynku kapitałowego i nadzoru finansowego. Studenci będą mieli możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych w relacji do klienta rynku finansowego. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej wszystkich uczestników rynku finansowego zapewniając tym samym właściwą ochronę klienta.

Pełny opis:

Etyka i ochrona klientów w finansach jako przedmiot akademicki ma na celu rozbudzenie wrażliwości na dylematy i konflikty moralne towarzyszące podejmowaniu decyzji w sektorze finansowym i rachunkowym bezpośrednio dotyczące sytuacji klienta. Celem przedmiotu jest również zapoznanie studiujących ze standardami etycznymi obowiązującymi w finansach, bankowości i rachunkowości oraz wskazanie jak poszanowanie zasad społecznej odpowiedzialności i zasad etycznych przyczynia się do ochrony klienta na rynku finansowym. Również celem przedmiotu jest ukazanie elementów infrastruktury etycznej umacniającej postawy etyczne w stosunku do klienta (kodeksy, instytucje nadzoru, stanowiska rzecznika finansowego). Zadaniem kursu Etyki i ochrony klientów w finansach jest też nauczenie umiejętności rozpoznania, lokalizacji zagrożeń naruszania zasad etycznych w stosunku do klienta. Równie ważnym celem przedmiotu jest kształtowanie w oparciu o etykę wzajemnych relacji fair play na rynku finansowym dotyczącym klienta, co wiąże się z doskonaleniem umiejętności podnoszenia kultury proetycznej własnej, zawodowej i firmy sektora finansowego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G. D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999, 2. G. Szulczewski (oraz W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok,) Etyka w świecie finansów: pojęcia i zagadnienia, w: W. Gasparski, red., Uczciwość w świecie finansów, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2004, s. 21-49, 3. P. H Dembinski, Etyka i odpowiedzialność w świecie finansów, Studio Emka, Warszawa 2017, 4. A. Karmańska, Etyka zawodowa w rachunkowości Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2016, 5. P.H. Dembiński, S. Beretta, Kryzys ekonomiczny i kryzys wartości, Wydawnictwo M, Kraków 2014, 6. Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, red: I. D. Czechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, 7.B. Klimczak, Etyczne otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1997.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Hellich, Etyczny wymiar rachunkowości, w: Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka - Etyka, Środowisko, red. D. Dziawgo, G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014, s. 136-144, 2. Ł. M. Mitek, Etyka w zawodzie doradcy finansowego, Współczesne Problemy Ekonomiczne nr 13 (2016), s. 179-186, 3. E. Skrzypek, Etyka w biznesie, zarządzanie etyczne w organizacji, w: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, red. M. Urbaniak, A, Tomaszewski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 65-79, 4. Etyka biznesu. Perspektywa humanistyczna, red. G. Szulczewski Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, 5. J. Klimek, Etyka biznesu, Difin, Warszawa 2014, 6. T. Dołęgowski (red), Przewodnik po moralnym kapitalizmie, Centrum Myśli Jana Pawła II i NBP, Warszawa 2015, 7. D. Lennick, F. Kiel, Inteligencja moralna, PURANA, Wrocław 2007, 8. Jacek Ziobrowski, Struktury uzasadniania, Scholar, Warszawa 2019.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 80.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0