Postępowanie nabywców na rynku (blended learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220445-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Postępowanie nabywców na rynku (blended learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zrozumienie uwarunkowań postępowania nabywców na rynku. Wiedza dotycząca podstawowych kategorii i koncepcji stosowanych w analizie zachowań nabywców Zależność pomiędzy zachowaniami nabywców a działaniami marketingowymi Umiejętności: Umiejętność budowania i wdrażania programu wykorzystania instrumentów marketingowych w oddziaływaniu na nabywców. Umiejetność segmentacji rynku Umiejętność segmentacji rynku Umiejetność korzystania z podstawowych koncepcji używanych w analizie zachowań konsumentów Kompetencje społeczne: Świadomość pracy zespołowej przy przygotowaniu zintegrowanych projektów związanych z zrachowaniami konsumentów na rynku. Świadomość potrzeby nieustannego zdobywania nowej wiedzy i samokształcenia w warunkach zmieniającego się dynamicznie otoczenia marketingowego firm i konsumnetów |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bombol | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Zobacz pełny sylabus 220440 Postępowanie nabywców na rynku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L.Garbarski L., Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 2001; L.Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku. PWE. Warszawa 2000; R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Zobacz pełny sylabus 220440 Postępowanie nabywców na rynku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L.Garbarski L., Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 2001; L.Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku. PWE. Warszawa 2000; R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Zobacz pełny sylabus 220440 Postępowanie nabywców na rynku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L.Garbarski L., Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 2001; L.Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku. PWE. Warszawa 2000; R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 7 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Zobacz pełny sylabus 220440 Postępowanie nabywców na rynku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L.Garbarski L., Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 2001; L.Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku. PWE. Warszawa 2000; R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 51.00% projekty: 49.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.