Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Customer Behavior

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220441-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Customer Behavior
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Understanding customer behavior determinants.

Explore people's behavior across a number of domains from the cognitive biases, to the ways in which customers are influenced by marketing effords.

Knowledge about fundamental categories and concepts used in customer behavior analysis.

Interdependences between customer behavior and marketing

Knowledge about fundamental categories and concepts used in customer behavior analysis.

Umiejętności:

Consumer and organizational buyer behavior analysis.

Market segmentation skills.

Preparing a program of marketing instruments use in influencing customer behavior.

Preparing the consumer journey map

Customer / user experience

Kompetencje społeczne:

Listens and responds constructively to other team members ideas.

Is open with other team members about his/her concerns.

Offers support for others ideas and proposals.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Anna Grudecka, Wojciech Trzebiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

"Customer Behavior" is sub discipline of marketing. It covers analysis of consumer behavior and organizational customer behavior and their determinants. Customer behavior knowledge is essential for preparing marketing programs and successful use of marketing instruments.

Pełny opis:

Presentation of customer behavior determinants and trends. Analysis of purchase decisions types, decision and post decision mechanisms. Presenting customer behavior importance for marketing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

Antonides G., van Raaj W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006, D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Customer Behavior, SGH. Warszawa 2013, M. Bombol ,M.Lutostański, Modern leisure society : consumer behavior 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

"Customer Behavior" is sub discipline of marketing. It covers analysis of consumer behavior and organizational customer behavior and their determinants. Customer behavior knowledge is essential for preparing marketing programs and successful use of marketing instruments.

Pełny opis:

Presentation of customer behavior determinants and trends. Analysis of purchase decisions types, decision and post decision mechanisms. Presenting customer behavior importance for marketing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

Antonides G., van Raaj W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006, D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Customer Behavior, SGH. Warszawa 2013, M. Bombol ,M.Lutostański, Modern leisure society : consumer behavior 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

"Customer Behavior" is sub discipline of marketing. It covers analysis of consumer behavior and organizational customer behavior and their determinants. Customer behavior knowledge is essential for preparing marketing programs and successful use of marketing instruments.

Pełny opis:

Presentation of customer behavior determinants and trends. Analysis of purchase decisions types, decision and post decision mechanisms. Presenting customer behavior importance for marketing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

Antonides G., van Raaj W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006, D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Customer Behavior, SGH. Warszawa 2013, M. Bombol ,M.Lutostański, Modern leisure society : consumer behavior 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

"Customer Behavior" is sub discipline of marketing. It covers analysis of consumer behavior and organizational customer behavior and their determinants. Customer behavior knowledge is essential for preparing marketing programs and successful use of marketing instruments.

Pełny opis:

Presentation of customer behavior determinants and trends. Analysis of purchase decisions types, decision and post decision mechanisms. Presenting customer behavior importance for marketing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

Antonides G., van Raaj W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006, D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Customer Behavior, SGH. Warszawa 2013, M. Bombol ,M.Lutostański, Modern leisure society : consumer behavior 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0