Postępowanie nabywców na rynku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220440-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Postępowanie nabywców na rynku |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zrozumienie uwarunkowań postępowania nabywców na rynku. Wiedza dotycząca podstawowych kategorii i koncepcji stosowanych w analizie zachowań nabywców Zależności pomiędzy zachowaniami nabywców a działaniami marketingowymi. Umiejętności: Analiza postępowania konsumentów indywidualnych i nabywców instytucjonalnych na rynku. Umiejętność dokonania segmentacji rynku Umiejętność budowania i wdrażania programu wykorzystania instrumentów marketingowych w oddziaływaniu na nabywców Kompetencje społeczne: Świadomość potrzeby nieustannego zdobywania nowej wiedzy i samokształcenia w warunkach zmieniającego się dynamicznie otoczenia marketingowego firm i konsumnetów Świadomość pracy zespołowej przy przygotowaniu zintegrowanych projektów związanych z zrachowaniami konsumentów na rynku |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bombol, Anna Dąbrowska, Anna Grudecka, Bogdan Mróz, Wojciech Trzebiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bombol, Anna Grudecka, Wojciech Trzebiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015 2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015 2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bombol, Anna Dąbrowska, Joanna Karwowska, Adrian Lubowiecki-Vikuk, Michał Lutostański, Beata Marciniak, Bogdan Mróz, Anita Szuszkiewicz, Wojciech Trzebiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015 2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00% projekty: 49.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
Pełny opis: |
Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015 2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019 Literatura uzupełniająca: G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00% projekty: 49.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.