Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Postępowanie nabywców na rynku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220440-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Postępowanie nabywców na rynku
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zrozumienie uwarunkowań postępowania nabywców na rynku.

Wiedza dotycząca podstawowych kategorii i koncepcji stosowanych w analizie zachowań nabywców

Zależności pomiędzy zachowaniami nabywców a działaniami marketingowymi.

Umiejętności:

Analiza postępowania konsumentów indywidualnych i nabywców instytucjonalnych na rynku.

Umiejętność dokonania segmentacji rynku

Umiejętność budowania i wdrażania programu wykorzystania instrumentów marketingowych w oddziaływaniu na nabywców

Kompetencje społeczne:

Świadomość potrzeby nieustannego zdobywania nowej wiedzy i samokształcenia w warunkach zmieniającego się dynamicznie otoczenia marketingowego firm i konsumnetów

Świadomość pracy zespołowej przy przygotowaniu zintegrowanych projektów związanych z zrachowaniami konsumentów na rynku

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Anna Dąbrowska, Anna Grudecka, Bogdan Mróz, Wojciech Trzebiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci.

Pełny opis:

Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci.

Pełny opis:

Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Anna Dąbrowska, Michał Lutostański, Anita Szuszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci.

Pełny opis:

Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Michał Lutostański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci.

Pełny opis:

Ukazanie charakterystyki uwarunkowań i tendencji rozwojowych postępowania na rynku różnych grup nabywców. Analiza rodzajów decyzji zakupu, mechanizmów decyzyjnych i podecyzyjnych. Przedstawienie znaczenia problematyki postępowania nabywców na rynku marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R.East, M.Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014, Michael R. Solomon, Consumer behavior :buying, having, and being, Boston, Pearson, 2015, M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006; P. Wójcik, Psychografia konsumentów, wyd. Słowa i Myśli, Lublin 2017, 1. Peter Ling ; Steven D?AlessandroConsumer behaviour in action; Hume Winzar, 2015

2. Michael R Solomon, S?ren Askegaard Autor; Margaret K Hogg Autor; Gary J Bamossy, Consumer behaviour : a European perspective, 2019

Literatura uzupełniająca:

G.Antonides, W.F.van Raaj, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo naukowe PWN. Warszawa 2003; A.Falkowski, T.Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. GWT, Gdańsk 2001; K.Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i jego konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003; G.Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.D.Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014, M.Bombol, Polish Upper Class Consumer Behavior, SGH, Warsaw 2013, M.Bombol, M.Lutostański; Modern Leisure Society - Consumer Behavior, SGH, 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 51.00%

projekty: 49.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0