Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania rynku międzynarodowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 220330-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania rynku międzynarodowego
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-MSG
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna w pogłębionym stopniu źródła danych i informacji.

Potrafi wykorzystywać wyniki badania w procesie decyzyjnym.

Rozumie rolę badań rynkowych w procesie decyzyjnym.

Zna i rozumie w pogłębionym stopniu podstawowe zasady realizacji badań rynkowych.

Umiejętności:

Posiada umiejetność określania problemu badawczego dotyczącego rynku międzynarodowego.

Potrafi definiować obiekty badania i poprawnie dobierać zmienne.

Umie wyciągać wnioski z dostępnych danych i informacji oraz na ich podstawie sporządzić raport lub używać argumenty w dyskusji.

Kompetencje społeczne:

Ma świadomość znaczenia pracy zespołowej, współpracy w grupie.

Dobiera argumenty w dyskusji na podstawie zdobytej wiedzy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Eliza Przeździecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku.

Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków.

Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC).

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych.

Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003.

Literatura uzupełniająca:

Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015.

Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku.

Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków.

Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC).

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych.

Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003.

Literatura uzupełniająca:

Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015.

Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Arkadiusz Kowalski, Eliza Przeździecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku.

Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków.

Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC).

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych.

Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003.

Literatura uzupełniająca:

Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015.

Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku.

Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków.

Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC).

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych.

Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003.

Literatura uzupełniająca:

Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015.

Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 80.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0