Badania rynku międzynarodowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220330-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania rynku międzynarodowego |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-MSG |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna w pogłębionym stopniu źródła danych i informacji. Potrafi wykorzystywać wyniki badania w procesie decyzyjnym. Rozumie rolę badań rynkowych w procesie decyzyjnym. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu podstawowe zasady realizacji badań rynkowych. Umiejętności: Posiada umiejetność określania problemu badawczego dotyczącego rynku międzynarodowego. Potrafi definiować obiekty badania i poprawnie dobierać zmienne. Umie wyciągać wnioski z dostępnych danych i informacji oraz na ich podstawie sporządzić raport lub używać argumenty w dyskusji. Kompetencje społeczne: Ma świadomość znaczenia pracy zespołowej, współpracy w grupie. Dobiera argumenty w dyskusji na podstawie zdobytej wiedzy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Eliza Przeździecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku. Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków. Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych. Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003. Literatura uzupełniająca: Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015. Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% inne: 0.00% projekty: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku. Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków. Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych. Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003. Literatura uzupełniająca: Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015. Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% inne: 0.00% projekty: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Kowalski, Eliza Przeździecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku. Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków. Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych. Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003. Literatura uzupełniająca: Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015. Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% inne: 0.00% projekty: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do analizy rynku. Źródła danych i narzędzia analityczne w badaniach rynku. Popytowe elementy rynku: konsument i jego preferencje, popyt, elastyczność cenowa i dochodowa popytu. Podażowe elementy rynku: produkcja i jej koszty, konkurencja krajowa, konkurencja zagraniczna. Rynki niedoskonale konkurencyjne - analiza studiów przypadków. Identyfikacja rynku. Konkurencyjność międzynarodowa. Międzynarodowy podział pracy i udział poszczególnych krajów w globalnych łańcuchach wartości (GVC). |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w ekonomicznej analizie rynku oraz jest nauczenie uczestników zajęć metod przeprowadzania analiz rynkowych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi biznesowych. Przedmiot jest podstawą do wielu innych zajęć dydaktycznych od analizy poszczególnych elementów rynku, tj. popyt, podaż, ryzyko, przez analizy koniunktury, po metody ilościowe analizy i ekonomii matematycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Henryk Mruk, Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003. Literatura uzupełniająca: Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2015. Zofia Kędzior, Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% inne: 0.00% projekty: 80.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.